Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 125 van 1949???


jocaramel

Aanbevolen berichten

Een vraagske,

Ik heb een 125 van de eerste reeks. Op de motor staan de volgende cijfers en letters.

125 V14M 38304

Kan iemand hier iets uit opmaken. Ik kan niks terugvinden van V14M in de listings.

De carrosserie waar deze motor in zat is volgens de 'Technica-boeken' een model 1949 daar er aders op zitten (zo precies gelijk op uw hand), waar bij een model 1950 deze al al niet meer aanwezig zijn.

De uitlaat die er thans bij is, is dan weer zo één in de vorm van een vis, maar ik weet niet of deze origineel bij de motor past.

Op de body heb ik nog geen nummer kunnen vinden.

Heeft er iemand een suggestie omtrent de exacte ouderdom, en waarom ik die V14M nergens kan terugvinden?

Thx

Link naar reactie

Nee, ik heb gekeken boven het toegangsklepje voor naar de carb te gaan en hier ook niks gevonden.

Ik kan dus enkel maar afgaan op de uiterlijkheden die in Technica beschreven zijn en die kloppen dan ook niet helemaal (uitlaat!!!).

Link naar reactie

is inderdaad een 49 model. de vis van uitlaat is hier standaard. de schakeling gebeurt met stangetjes.

het nr van het chasis moet inderdaad aan de bovenkant van het carbu deksel zitten.

grtz sidvespa

Link naar reactie

zo te zien zijn die van 50' "125 v15, zou mischien toch 1tje van 49 kunnen zijn met de verkeerde uitlaat.

Kan natuurlijk zijn dat de uitlaat ooit vervangen is geweest en bij gebrek aan de originele een andere gebruikt.

Link naar reactie

In de listing die ik heb staat

1948-1950 Prefix: V1T-V15T Start: 01 End: 104096

Wil dit zeggen dat er zo'n goeie 100.000 van gemaakt zijn ?

En varieert V1T stelselmatig mee naar V2T, V3T etc. tot V15T. Of hoe zit dat?

Wat die uitlaat betreft. Kan het zijn dat ik een body heb van 1949 met een motor van 1950?

Grtz

Link naar reactie
  • dave sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...