Jump to content
Vespaforum.be
BjornDJ

Compressiekop V1-V30

Recommended Posts

Vespalovers,

Heeft er iemand ervaring met een compressiekop voor een V1-V30 blok? Andreas Nagy en Bollag bieden dergelijke compressiekoppen aan maar is het wel de moeite om deze aan te kopen? Ik weet dat je geen wonderen kan verwachten, maar toch enige vooruitgang is beter dan achteruitgang:rolleyes: .

Of heeft er iemand eentje te koop?

tenkjoe all

Capture.JPG

Share this post


Link to post

Als je niet perse 12pk wil lijkt het me wel een goede optie. In combinatie met een andere uitlaat en misschien wat spelen met sproeiers moet er wel wat meer vermogen uit te persen zijn. Het is relatief goedkoop en makkelijk te installeren. Ik heb het ook overwogen maar Maskes raadde wel aan om meteen voor de whole shebang te gaan aangezien ik een 2 kanaals motor heb.

Share this post


Link to post
29 minutes ago, Sjoerdo said:

Als je niet perse 12pk wil lijkt het me wel een goede optie. In combinatie met een andere uitlaat en misschien wat spelen met sproeiers moet er wel wat meer vermogen uit te persen zijn. Het is relatief goedkoop en makkelijk te installeren. Ik heb het ook overwogen maar Maskes raadde wel aan om meteen voor de whole shebang te gaan aangezien ik een 2 kanaals motor heb.

Hi Sjoerdo,

Alvast bedankt voor je antwoord. Ja idd ik heb een 1 poorts, maar je heb wel een punt. Een 12pk hoef ik niet en misschien in combi met een uitlaatje... ;)

Share this post


Link to post

Heb dit topic nu pas gevonden hier! Heb je de kop al aangeschaft? Ik heb destijds met hetzelfde probleem gezeten! Ik heb ook geopteerd voor de complete blok om de 12pk te kunnen halen! 

Volgens Nagy krijg je een winst van 10 Km/u en het feit dat hij een stuk vlotter door de versnellingen gaat! Maar in mijn geval was 65 per uur of 70 als de wind meezit niet echt een optie! Ik wou vlot mee met het verkeer en toch een originele look ! Heb nu beiden!

08C0DA66-B87E-4505-8627-996E1DC343CD_1_105_c.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By N!Ce
      Beetje allerlei te koop:
      - Speedo Veglia Faro Basso: kan ook op beenschild worden gemonteerd maar moet gereviseerd: €300,-
      - Zijpaneel Aluminium V30-33: grondlaag zichtbaar en metalen zijdeurtje waar nog sleufje moet gemaakt worden voor slot: €200,-
      - Ulma/Ardor wieldoppen: ideaal voor uw schuurvondst: €120,-
       
      Toodeloo
       








    • By 013sec
      Hallo allemaal.  Ik ben bezig met een restauratie van een Faro Basso.
      Het blok heb ik helemaal uit elkaar gehad en terug in ineen gezet. Dit is allemaal makkelijk en soepel verlopen. De defecte lager vervangen en alles netjes schoongemaakt.
      Nu een tijd verder en de hele scooter bijna klaar is.  Krijg ik de vespa niet in de versnelling.
      Voordat ik de scooter ging starten heb ik de olie bijgevuld. En heb ik een plug losgedraaid waarvan ik niet goed weet waar die voor dient..? 
      Kan iemand mij zeggen waar deze voor dient?  Heeft dit met mijn schakel problemen  te maken? 


    • By De Nice
      Vandaag m'n 2 premounted velgen met tubeless banden aangekregen. M'n logische onkunde staat voor dilemma. Beide velgen zo gelegd met rijrichting rear naar links geeft dat de ene met dunne velghelft en andere met diepe velghelft ligt naast elkaar. Welke komt nu vooraan en welke achteraan want zou betekenen dat 1 velg tegen richting zou draaien met juiste montage?

      span widgetspan widgetpan widgetspan widget
    • By 13spider
      beste ben in het bezit van een struzzo VL1M staat op de motor ben deze aan het opmaken en zoek nog wat onderdelen misschien kan iemand mij helpen alvast bedankt
      mvg
      Erwin
    • By Michel_V
      Vandaag een nieuwe schuurvondst gaan ophalen. Vespa vl1t 1955. 
      Misa? Geen dichtgeknepen vloerrails. En vespa logo was met klinknagels. Maar wel sinds 1955 op de Belgische weg. Hier wat details foto’s. Waaronder oude decals vespa club antwerpen en waar hij allemaal op reis is geweest. 
       
      grtz Michel 








×
×
  • Create New...