Jump to content
Vespaforum.be

Mijn projectje


Alexanderm

Recommended Posts

Nu het wat slechter weer is heb ik hem volledig uit elkaar gehaald.

secondary airsystem er volledig van tussen gehaald.

nieuw voorspatbord en zijbil

bitubo racing veren met teflon i.p.v. rubber

polini 165 cc en Polini 22 mm carbu en spruit.

caferacer zadel

nieuw beenschildrand

nieuwe horncover 

nieuw achterlicht

upgrade voor de remmen

Alles word nu gespoten zoals de velgen en de sterren.

daarna de kop nog flowen voor een grotere inlaat. Hopelijk klaar binnen een maand of 2.

keep you posted.

mvg

alexander

EB8504DD-1758-4A2A-822F-17FD84A82248.jpeg

CEA29B56-38BE-4591-8CDA-6ADB172F68FC.jpeg

EFFFC804-40B4-4F7F-AC1D-805D2981F349.jpeg

C1645731-D118-4F2F-8522-701157152756.jpeg

43F2FC33-C543-4D96-8EAD-008BE0710973.jpeg

4B09D054-25ED-49E9-B50D-734BCBA86638.jpeg

B4BBBF35-E640-4E30-8F95-9473BEBA236A.jpeg

2CC19516-73C1-4AEE-AD33-5932A4628D25.jpeg

67D3F8C4-278C-4410-A3A3-641698DA0EE8.jpeg

67CE8675-B0DE-4C91-82AB-9B9D72AAE77F.jpeg

  • Like 4
Link to comment
Op 16-12-2018 om 00:35, Alexanderm zei:

Lml 125 gekocht met een 300 km op de teller. Deze had wat valschade en starte niet meer.

na wat gepruts de motor in gang gekregen en hem een groot onderhoud gegeven.

nieuwe bandjes eronder gestoken met white walls.

gianelli uitlaat eronder gestoken. En eens goed opgekuist

CFE73FF2-C38B-4895-B198-D489D36FA0B1.jpeg

645F5BEA-D889-4EF2-B73B-5DC3CE87FC5A.jpeg

F06A0EFB-75CE-43DD-81E7-4FB95FC43D8B.jpeg

1E616316-C52C-4BE2-95DE-1A38EDF5CB2C.jpeg

Heb je ‘m ook “om-gebadged”?? (Piaggio- en PX150-badges):o

  • Like 1
  • Haha 2
  • Sad 1
Link to comment
Op ‎16‎-‎12‎-‎2018 om 12:43, pdvd zei:

lekker bezig maar zoveel moeite en geld in een LML steken... 

niet iedereen denkt eerst aan de eventuele verkoopswaarde hé, er zijn ook nog mensen die dit doen puur om de hobby..

en trouwens , een LML is echt niet minderwaardig hoor.

Link to comment
3 uren geleden, Frederik9111 zei:

Waarom rebadgen dan?

Daar heb je wel gelijk in, dat moet niet… maar om nu te zeggen dat ze minder zijn dan een “echte” vespa,dat betwijfel ik tenzeerste…

trouwens ,wat valt er onder een “echte ” vespa ? Tot en met de PX ?alles wat handgeschakeld is ? 

Een eeuwigdurende discussie hé…

Link to comment

Ach ieder z'n hobby, ik wil graag Vespa rijden en niet iets dat er op lijkt. Je gaat op de aliexpress telefoons ook geen apple logo plakken ook al zijn het sprekend iphones. 

Maar ach... hoe Vespa zijn de Vespa's die rondrijden met volledig Pinasco of BFA Motori blok nog? Weliswaar een hele verbetering die blokjes (ik heb er de portemonnee niet voor) maar toch... 

Edited by pdvd
  • Like 2
Link to comment
13 uren geleden, Frederik9111 zei:

Huh? :blink:

nou ja voor een cosa dan. Ik zie regelmatig prijzen langs komen waarvan ik denk daar kocht ik 10 jaar terug nog een redelijke px200 voor.

€12 tot 1500,- is echt niet meer een vreemde vraagprijs,of ze het krijgen is wat anders natuurlijk.

10 jaar terug koste een cosa tussen de 2 en 400 afhankelijk van de staat.

En er is niets mis met een lml als ik er ooit een tegenkom voor redelijk geld dan wil ook zo'n 4takt ding nog eens hebben.

  • Like 1
Link to comment

aaarghhh hebben ze nu ook al een nep PK op de markt gebracht. Zulke dingen bereiken Nederland nooit. Dat blokje... en het reservewiel rechts... 

Heb ooit nog zitten denken om een sfera blok in een PK kader te proppen.. maar dat is dus al daadwerkelijk op de markt... 

Link to comment
8 uren geleden, Arno Kremers zei:

??

Dat zijn mensen die denken, omdat ze met een "oude handgeschakelde Vespa" rijden, de énige en echte Vesparijders zijn. en die plastic GTS-rijders beschouwen als "strandjanet" ;):D

Terwijl "alle Vespa's" die uit de Vespa-fabriek rollen. allemaal échte Vespa's zijn.  of ze nu handgeschakeld of automatisch zijn. en of ze van ijzer of plastic gemaakt zijn :D

De "eeuwige clash" tussen beiden zal altijd wel "blijven voortkabbelen". er er bestaan natuurlijk ook "plastic GTS-rijders" die neerkijken  op de "oud-ijzer-rijders" en ook omgekeerd ook.

Jarenlange discussies kunnen hierover doorgaan. tussen beide partijen zitten "vastgeroeste koppigaards" tussen. terwijl beide partijen toch rijden met "echte, onvervalste Vespa's :D

 

1954PosterVillemot.jpg

Edited by Vespaciao
  • Like 4
Link to comment

“Vastgeroest” is misschien niet de beste verwoording of zelfs een contradictie voor , zoals jij het zegt, plastic GTS - rijders :-)

  • Haha 1
Link to comment
9 minuten geleden, Domi zei:

“Vastgeroest” is misschien niet de beste verwoording of zelfs een contradictie voor , zoals jij het zegt, plastic GTS - rijders :-)

... ook aan een "plastikke Gay-TS" is er nog genoeg ijzer te vinden... om vast te roesten ;) :D

95a84ab51ff0ec4b832bdb9925c0f33b.jpg

Edited by Vespaciao
PLASTIC IS FANTASTIC
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment

Wtf... wat de gek er voor vraagt en die vork oogt mij krom... 

Ik denk eerder een gevalletje... schat je hebt te veel scooters ik wil echt dat je er een weg doet... En er dan dit voor vragen.  

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...