Ga naar inhoud
Vespaforum.be

VNB 4 bak harder laten lopen , welke optie's


jje

Aanbevolen berichten

Zoals als jullie al in andere topics heb aangegeven wil ik mijn aangeschafte VNB5 met vast staand blok (heeft 30 jaar op een zolder gestaan) ,weer nieuw leven inblazen .

Ik dacht 1e instantie om een 200 blok eronder te hangen , maar door velen van jullie word dit afgeraden .

Dan denk ik er toch aan om het blok open te schroeven , te reviseren (word mijn 1e keer ), en dan een snellere setup erop te zetten .

Heeft iemand ervaring wat je er op zou kunnen zetten ? Zwaardere cilinder , grotere carb , uitlaat ? Wie weet wat de mogelijkheden zijn ?

Misschien heeft iemand een link naar  een complete set-up bij Sip of scootercenter ?

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn ?

Alvast dank (;-)

 

Link naar reactie

http://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+cylinder+pinasco+177cc+_80520000

SIP- TIP: W3AC spark plugs, main jet and ignition adjustment are a must. Carburettor SI 24/24, Italian/SIP/JL racing exhaust, lighter flywheel/Vespatronic, race/long stoke crankshaft recommended. Full circle/flowed crankshaft and 28-30mm carburettor are the steps to the next level.

e35095f3-78f0-4f5f-a847-cc85104da4a8.jpg

Link naar reactie
13 uren geleden, jje zei:

Ik dacht 1e instantie om een 200 blok eronder te hangen , maar door velen van jullie word dit afgeraden .

Dat is niet gezegd. Jouw vorige discussie ging over het ombouwen van een 200-blok naar 8". 

Link naar reactie

Eigenlijk een leuke oefening:

laten we 2 scoots nemen , identiek als basis, en vergelijken we kosten/baten om er gelijkaardige output/bedrijfszekerheid te krijgen.

Scoot nr.1: origineel vnb125 blok tunen:

Blok revisie + bovenstaande pinasco kit+ Electr. Ontsteking + koppeling upgrade + carbu upgrade.

ombouw naar px200:

Aankoop blok + revisie + 8 inch onderdelen van vnb blok...

min inkomsten van restblok te verkopen...

grofweg he, en geen arbeidskosten van derden tellen...

Link naar reactie

of gewoon een LML 5 - poorts kopen en die eronder hangen ...

Link naar reactie

@Frederik , dat klopt , echter ik wil het liefst 8 inch behouden , ik vind dat bij de scooter horen .

@jeansprint , dat zou een optie kunnen zijn , dank .

@Domi , dan hou ik helemaal "2 " blokken over (;-)

@Designo , Ik denk dat ik voor de 1e optie ga , eerst maar eens het blokje open schroeven ... .

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...