jje Geplaatst: 9 november 2016 Delen Geplaatst: 9 november 2016 Zoals als jullie al in andere topics heb aangegeven wil ik mijn aangeschafte VNB5 met vast staand blok (heeft 30 jaar op een zolder gestaan) ,weer nieuw leven inblazen . Ik dacht 1e instantie om een 200 blok eronder te hangen , maar door velen van jullie word dit afgeraden . Dan denk ik er toch aan om het blok open te schroeven , te reviseren (word mijn 1e keer ), en dan een snellere setup erop te zetten . Heeft iemand ervaring wat je er op zou kunnen zetten ? Zwaardere cilinder , grotere carb , uitlaat ? Wie weet wat de mogelijkheden zijn ? Misschien heeft iemand een link naar een complete set-up bij Sip of scootercenter ? Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn ? Alvast dank (;-) Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 10 november 2016 Delen Geplaatst: 10 november 2016 http://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+cylinder+pinasco+177cc+_80520000 SIP- TIP: W3AC spark plugs, main jet and ignition adjustment are a must. Carburettor SI 24/24, Italian/SIP/JL racing exhaust, lighter flywheel/Vespatronic, race/long stoke crankshaft recommended. Full circle/flowed crankshaft and 28-30mm carburettor are the steps to the next level. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 10 november 2016 Delen Geplaatst: 10 november 2016 13 uren geleden, jje zei: Ik dacht 1e instantie om een 200 blok eronder te hangen , maar door velen van jullie word dit afgeraden . Dat is niet gezegd. Jouw vorige discussie ging over het ombouwen van een 200-blok naar 8". Link naar reactie
designo Geplaatst: 10 november 2016 Delen Geplaatst: 10 november 2016 Eigenlijk een leuke oefening: laten we 2 scoots nemen , identiek als basis, en vergelijken we kosten/baten om er gelijkaardige output/bedrijfszekerheid te krijgen. Scoot nr.1: origineel vnb125 blok tunen: Blok revisie + bovenstaande pinasco kit+ Electr. Ontsteking + koppeling upgrade + carbu upgrade. ombouw naar px200: Aankoop blok + revisie + 8 inch onderdelen van vnb blok... min inkomsten van restblok te verkopen... grofweg he, en geen arbeidskosten van derden tellen... Link naar reactie
Domi Geplaatst: 10 november 2016 Delen Geplaatst: 10 november 2016 of gewoon een LML 5 - poorts kopen en die eronder hangen ... Link naar reactie
jje Geplaatst: 10 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2016 @Frederik , dat klopt , echter ik wil het liefst 8 inch behouden , ik vind dat bij de scooter horen . @jeansprint , dat zou een optie kunnen zijn , dank . @Domi , dan hou ik helemaal "2 " blokken over (;-) @Designo , Ik denk dat ik voor de 1e optie ga , eerst maar eens het blokje open schroeven ... . Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 10 november 2016 Delen Geplaatst: 10 november 2016 @jje indien interesse, ik heb zo'n 177cc kit voor VNB te koop; zie http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/27192-pinasco-177cc-kit-2-port-cast-iron/#comment-294958 (ijzeren versie, niet de aluminium) Link naar reactie
TomVC Geplaatst: 10 november 2016 Delen Geplaatst: 10 november 2016 onder mijne vnb steekt nen LML blok en heb 8 inch behouden. Link naar reactie
jje Geplaatst: 11 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2016 @ Thomassker , ik houd hem zeker in gedachte , ik ga van de week het blok openschroeven en kijken wat er vast staat . Dank alvast . Link naar reactie
jje Geplaatst: 11 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2016 jeansprint , die zal ik zeker nodig hebben (;-) , vorige week al iets in het bougiegat gespoten... Link naar reactie
yag Geplaatst: 11 november 2016 Delen Geplaatst: 11 november 2016 niets forceren, gewoon op feeling opendoen en genoeg kruipolie gebruiken en tijd laten aan de inwerking, anders komen er problemen. succes ermee, kurt Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.