Delpierro Geplaatst: 10 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2016 Hallo Domi , der komt benzine in de carbu als ik kick , heb daarna nog eens geprobeerd en bij wonder sloeg hij efkes aan maar dat was alles en daarna kicken ,kicken niks meer ! Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 10 juli 2016 Delen Geplaatst: 10 juli 2016 Mijn inzien heeft het blokje een nieuwe piston en cilinder nodig... http://www.sip-scootershop.com/en/products/cylinder+kit+125cc+for+vespa+_24161900 Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 11 juli 2016 Delen Geplaatst: 11 juli 2016 Even ter verduidelijking, ik heb de montage van de Vespa van Delpierro gedaan na het spuiten van het chassis. De motor heeft Delpierro naar iemand anders gebracht om te reviseren. Toen de motor terugkwam was hij niet open geweest, alleen koppeling vervangen en carburator gereviseerd, Delpierro had er keerringen (bourages), dichtingen en een nieuw schakelkruis bijgeleverd maar daar is niets mee gebeurd. De motor had al een probleem voordien omdat de tank volledig leeg gereden werd en er vuil in de carbu terecht kwam. Tijdens het monteren stel ik vast dat de tank, die een paar maanden droog gestaan heeft, vol vuil zit, roest enz... de tank werd gereinigd met kiezelstenen en white spirit erin zoals ik dat bij mijn restoratie ook gedaan had. Benzinekraan grondig gereinigd, nieuwe rubberen darm, nieuwe bougie, nieuwe contactpunten, alles afgesteld zoals het hoort, ook de ontsteking. Motor starte na 2 keer kicken, lucht en relantie afgesteld en wij weg. Vespa rijdt perfect +- 800 m en valt stil tijdens het rijden, sindsdien niet meer aan de praat gekregen. Benzine tank terug leeggemaakt, zo goed als mogelijk gekuist en uitgeblazen ( zonder de tank te demonteren) carbu terug helemaal gereinigd, nieuwe benzine in, motor hoest een paar maal, slaat eens aan maar valt stil na 5 sec. Omdat ik met verlof vertrok heeft Delpierro de Vespa komen ophalen en heb ik hem aangeraden om een nieuwe carbu te proberen, dit is intussen gebeurd blijkbaar zonder succes. Nu ben ik er van overtuigd dat het probleem vuil in de benzinetank is. Er staat geen filter op de benzinekraan, alleen een groffilter binnenin de tank. Moest er een probleem zijn van valse lucht, zuiger/cilinder of iets dergelijk zou de motor toch moeten aanslaan. Er is altijd ontsteking geweest. Ik zou zeggen, benzinetank demonteren, terug grondig kuisen, benzinekraan vervangen door een met filter, carbu terug reinigen en hopen dat het zo opgelost geraakt. En Pierre de zomer begint dit jaar maar in september, dus hou de moed erin. Groeten Wilby. Link naar reactie
kevinvw Geplaatst: 11 juli 2016 Delen Geplaatst: 11 juli 2016 Olie al eens afgelaten? Kijk eens dat je olie niet dunner is dan normaal, misschien ergens bourage door aan de krukas...valse lucht enzovoort staat ontsteking droog?? Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 11 juli 2016 Delen Geplaatst: 11 juli 2016 Even wat remreiniger in de carburateur spuiten kijken of dat ie daar wel op wil starten? Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 11 juli 2016 Delen Geplaatst: 11 juli 2016 Ontsteking op verkeerde moment? Statorplaat losgekomen? Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 11 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2016 Hallo Mannen , Bij gebrek aan technische bagage kan ik al jullie goede voornemens niet uittesten , dus zal ik het laten doen ! Bedankt allemaal , Pierre Link naar reactie
dmi Geplaatst: 11 juli 2016 Delen Geplaatst: 11 juli 2016 de interne bobijn van de vnb gaat erg vaak stuk en geeft exact dit probleem. Niet dat het 100% zeker dat is in dit geval, maar aangezien het nog niet genoemd is... Vuil in de carb gebeurt niet snel na enkele honderden meters. valse lucht ook niet. Die dingen zijn er meestal al zodra hij terug in elkaar zit. Een bougie kan uitwendig vonken, maar vraagt veel meer energie om onder compressie die vonk over te laten slaan. Verklein je elektrodenafstand eens om te testen of hij dan wel iets doet. . Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 11 juli 2016 Delen Geplaatst: 11 juli 2016 inlaat kapot, (Rotary) of zoals eerder vermeld,zoals jeansprint Link naar reactie
wago Geplaatst: 13 juli 2016 Delen Geplaatst: 13 juli 2016 Delpierro van waar ben je?, als je het wil kan ik u wel helpen... ik ben van vollezele en heb wel wat kennis van vespa motor's. Kan je tot hier geraken? Greets waldy Link naar reactie
Maranoa Geplaatst: 13 juli 2016 Delen Geplaatst: 13 juli 2016 Hey wago, ik ging er u deze week over aanspreken dat je dit zou zien zitten om hem te helpen. In slechte geval wil ik hem gaan ophalen en hem tot bij u brengen. Delpierro laat maar iets weten. grtz, thomas Link naar reactie
Oro Geplaatst: 12 augustus 2016 Delen Geplaatst: 12 augustus 2016 Hoe zit het met de compressie ?? Link naar reactie
tweecilinderke Geplaatst: 12 augustus 2016 Delen Geplaatst: 12 augustus 2016 vliegwielspie niet af ? Link naar reactie
Delpierro Geplaatst: 12 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2016 Hallo Mannen , Probleem is ondertussen opgelost , met dank aan Sara ! Mvg Pierre Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 13 augustus 2016 Delen Geplaatst: 13 augustus 2016 Ik zal de technische uitleg in de plaats van Pierre doen volgens wat hij mij verteld heeft. Motor is onder handen genomen door Sara van The Ringdingdingshop, het hoofdprobleem was blijkbaar de interne bobijn die ik hersteld had, er was namelijk een draad afgebroken toen de vriend van Pierre de motor terug zou in elkaar steken. Ik heb de draad er terug aangelast, de ontsteking is teruggegaan naar de vriend en die heeft het gepresteerd om hem terug af te breken.Toen heeft Pierre de motor naar mij gebracht, heb de bobijn terug hersteld en het vervolg kon u hierboven al lezen. Dus ik zat er helemaal naast met mijn uitleg over vuil in de benzinetank. Omdat er steeds als ik de bougie eruit draaide ontsteking was, heb ik me laten misleiden, er was ontsteking maar te kleine vonk en blijkbaar ook onregelmatig. Sara heeft de bobijn vervangen en het hele blok gereviseerd want er was ook te weinig onderdruk. Pierre zijn Vespa loopt ondertussen prima, we hebben vorige week samen een ritje gemaakt en alles ok, eind goed al goed. Ik heb iets bijgeleerd over Vespa motoren en ook dat de service bij Sara prima is. Mvg, Wilby. Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 13 augustus 2016 Delen Geplaatst: 13 augustus 2016 Nog iets, dmi zat er dus plat op hé, juiste analyse van het probleem vanop afstand, chapeau! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.