Jump to content
Vespaforum.be

Sip road 2.0 - PX 2015


DaveRBD

Recommended Posts

Dag vespa liefhebbers,

(Niet opnieuw hetzelfde topic hoop ik, aangezien ik toch al wat research heb gedaan op het forum zelf!)

Nu zit ik met een vraag over de uitlaat op de nieuwe px'en:
Bij de SIP road 2.0 zie ik onderstaande aansluiting niet op de uitlaat. Aangezien ik deze graag zelf zou willen aankopen en plaatsen vraag ik me af of dit enig probleem vormt?
Zo ja: wat dient er dan met deze "aansluiting" (geen idee waar dit voor dient, veronderstel EURO3 toestanden) te gebeuren? En wat zijn de alternatieven?
Zo nee:
Wat doe ik met deze aansluiting en

Dit is wat ik uit het forum kan opmaken. Thanks voor de hulp!

Olga39.jpg

Link to post

Demonteren en weggooien die handel! Jan.

  • Like 1
Link to post

:lol:  mijn gedacht !!!!

4 minuten geleden, jeansprint zei:

Demonteren en weggooien die handel! Jan.

 

  • Like 1
Link to post

Soort EGR voor de Vespa...

Link to post

Een verbrandingsmotor krijgt nooit 100% van het mengsel opgebrand tijdens de arbeidsslag. Dat wil zeggen dat een deel onverbrand mengsel in de uitlaat terechtkomt, wat erg slecht is voor de uitstoot/milieu. Door de hitte van de uitlaat kan dit onverbrande mengsel eenvoudig volledig opgebrand worden door zuurstof toe te voegen waar de uitlaat de cilinder uitkomt. Daarvoor dient dit systeem. Verse lucht in je uitlaat pompen!

 

Je kan dat alles inderdaad demonteren zonder schade aan de motor te riskeren, MAAR: denk aan je sproeierbezetting. Geen idee bij een PX, maar motoren die ermee zijn uitgerust hebben vaak hoofdsproeiers die een erg arm mengsel voorzien om de temperatuur hoog genoeg te houden in de uitlaat om het systeem naar behoren te laten functioneren. Als je de uitlaat vervangt voor een exemplaar met minder restrictie ga je je mengsel nog meer verarmen. Let op dat hij daardoor niet begint te pingelen. Voor je het weet zit er een gat in je piston.

Link to post
  • 3 months later...
  • 1 year later...
Op 10-10-2016 om 12:17, freshface zei:

Vraagje, mag je gewoon het gehele egr (groene deel op bovestaanden foto) systeem er af halen?

Of hoeft dit afgedekt te worden?

 

Volgens mij dek je het best af. De kleine aansluiting naar de rubberen slang van het 'groene deel' wordt je uitlaatje. Dit zal warm worden en warme lucht naar je motor blazen. Er liggen daar ook kabels...
Als je kan: dichtmaken.

Link to post

Die ganse zooi erafsmijten!!  Is een soort bedenksel van piaggio om de euro3 norm te halen ... ( werkt eigenlijk voor geen hol!  )

maar tis t gedacht dat telt hé... woow er zit nu een katalysator op de px.. haha

Link to post

Je moet niks dichtmaken hoor. Je zult merken dat op je nieuwe uitlaat geen gaatje zit waar die katalysator op past. Je kunt het ding (het volledige groene stuk op je foto) er dus gewoon van kegelen.

Ben wel benieuwd welke sproeier nu de juiste zal zijn. Wil ook mijn uitlaat vervangen, maar heb geen zin in getsjool achteraf.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Bernard83
      Ik weet dat dit een terugkerend topic is, maar zelfs na het grasduinen in de talloze topic (ook abroad) vind ik niet het juiste antwoord:
      - pinker RA werkt niet
      - alle andere pinkers werken normaal
      - lamp vervangen
      - kabel in bil , kabel + socket, socket opzichzelf gemeten (met klassieke multimeter een verbindingstest, geeft aan dat de stroomkring doorloopt)
      - massa (de veer vd bil en het aanhaakpunt) schoongemaakt en geschuurd (bloot contact)
      - bush stud (het contactpunt met het frame) met contactspray schoongemaakt
      - bush stud uitgemeten met draaiende motor (Q: multimeter in bush stud/ multimeter aan frame --> wat moet ik eigenlijk meten van waarde?)
      - volgens schema is de RA-zijde verbonden met Vi (violet) (Q: wat kan ik hier nog aan meten?) zie foto kabelboom
      - Q: indien de pulsator (pinker relay) zou defect zijn, dan zou de RV-pinker ook niet werken denk ik? Correct?

    • By Bernard83
      €40
      1500 km - gebruikssporen
      zonder piston
      https://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+cylinder+dr+177+cc+_10001000?fbclid=IwAR0tv36nneOAADuu1qpldfOoSnzmRc7w8aoykr3uFyovHqpHPvGFsOa3ivw
      locatie: regio Gent




    • By Bernard83
      €70
      original Piaggio vliegwiel incl. E-start-krans (PX125 `11, ca.: 2480g)
      kan worden verkocht samen met werkende stator (12 spoel) - cdi & startmotor
      https://www.sip-scootershop.com/en/products/flywheel+piaggio+for+vespa+_64242600?fbclid=IwAR1ew6t5tzYPQkA9EzWzNWqJOlZeG9y8Sg3HumiYTfAl22bGZzmmrOLG8jQ
      locatie: regio Gent


    • By Bernard83
      €75
      klassieke SIP ROAD-uitlaat met gebruikssporen (geen roest!)
      https://www.sip-scootershop.com/en/products/echappement+racing+sip+road_24156200
      locatie: regio Gent



    • By MarioB
      Hallo, ik wil mijn vespa verkopen voor 2800 euro. Wat denken jullie ervan, is dit een mooie deal of niet?
      Grt Mario



×
×
  • Create New...