Jump to content
Vespaforum.be

Pyeahr

Members
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Pyeahr

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PX125 2006

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Met wat Dimitripx125 hierboven liet weten, een online shopping lijstje en wat geduld zou je aan de slag kunnen denk ik. Als je het wil laten doen misschien eens vragen bij Xclusive bike in Torhout? Zelf nog maar 2x geweest, leken correct maar je betaalt er ook voor. Succes!
  2. Nu de mechaniek van mijn wesp terug tip top is, begint den elektriek raar te doen 🙂 Het valt me op dat mijn voorlicht amper zijn ding doet... te weinig licht om zelfs het wegdek te verlichten. Even gemeten aan voor en achterlicht en ik kom maar op 8 volt in ralenti en 10 volt in toeren. De batterij daarentegen laadt netjes, je ziet hem boven de 13 volt nog netjes bijladen. (Is een PX125 van 2006 met batterij) Uit wat ik heb kunnen terugvinden vermoed ik dat het om de regulator gaat. Maar maak de bedenking dat mijn batterij dan niet zo vlot zou bijlagen, toch? Batterij en lic
  3. Pyeahr

    Regenbanden?

    Thanks! Gebruik je de snowtrex banden ook in de zomer? Verslijten die dan niet ontzettend snel? Of al met een bedenkelijke translate vertaling 🙂 grazie! Usi anche gli snowtrex d'estate? Non si consumano molto rapidamente?
  4. Pyeahr

    Regenbanden?

    Er zijn al verschillende bandentopics gepasseerd, I know... Na mijn schuivertje van gisterenmorgen, met gelukkig enkel de spreekwoordelijke vuile onderbroek tot gevolg, wil ik toch nog eens navragen met welke banden jullie de beste ervaring hebben op nat wegdek. Momenteel heb ik Michelin S1 op staan. Ik vind ze goed in droog weer maar schaatsen van zodra er iets van nat of vuil op baan ligt... Ik twijfel om over te schakelen op Heidenau K58. Thanks! Pyeahr
  5. Pyeahr

    Kreupele px125

    Gevonden! Tanden remtrommel toch niet zo ok... Buitenkant zag er nog redelijk uit, maar bij verder zoeken gemerkt dat het binnenin toch niet zo strak zat. Als ik kijk voor een nieuwe remtrommel zijn er precies 2 soorten en verschillende merken: https://www.scooter-center.com/en/engines/brakes/brake-drums/?vehicle=VESPA_ZAPM09302 oil seal 30mm of felt ring 31,5mm --> Hoe zit dit ineen qua compatibiliteit met een PX125 van 2006? Merci voor de tips!
  6. Pyeahr

    Kreupele px125

    Nogmaals dank voor de reacties! 't is de originele duwpen en drukplaat die erin steken en 'k heb bij het vervangen van de schijven erop gelet dat ze even dik zijn (behalve die kurken platen natuurlijk). Maar het ging het fout vóór het vervangen van de koppeling. Deze wesp zijn nest is in Oostende... extra tips blijven meer dan welkom!
  7. Pyeahr

    Kreupele px125

    Update... - koppeling had ik als eerste stap al vervangen; - Tanden remtrommel - niet nieuw, maar bijten voldoende om de boel op zijn plaats te houden; - Spie tussen koppeling en krukas en ook de sleuf in koppelingsgrondplaat als nieuw; - Selectorstang zit mooi vast; Het vreemde is dat als de motor draait en het achterwiel van de grond is, ik mooi door de versnellingen kan lopen en het achterwiel telkens iets sneller draait. Ook vreemd is dat (zelfs met de koppelingskabel los), ik niet hoef te embrailleren om door de versnellingen te lopen... Het lijkt dus verdacht
  8. Pyeahr

    Kreupele px125

    Dank je wel voor de tips! Dit weekend kijk ik verder... maar tis precies wel duidelijk dat blokje open zal moeten... Ik begin al youtube filmpjes te kijken, want zal hier de eerste keer zijn...
  9. Pyeahr

    Kreupele px125

    Thanks. Beide gechecked, lijken zoals het hoort. +/-1cm speling op koppelingshendel.
  10. Pyeahr

    Kreupele px125

    Elk zennen dag, Mijn PX125 van 2007 heeft er even geen zin meer in, en na wat vespa tinckering ben ik even ten einde raad... Na een probleemloze rit opnieuw gestart, in 1ste schakelen, koppeling lossen en... niets... (of maar een heel klein beetje). Geen geratel of andere tekenen van een zieke vespa, sprong niet uit vitesse, niet echt metaalschilfers in de transmissie olie... Dus dacht ik dat de wesp na 21.000 km aan een nieuwe koppeling toe was. Alle platen vervangen (na een badje in olie), nieuwe veertjes, ... alles relatief vlot gemonteerd... niets van abnormale schade op
  11. Dank je wel voor de reacties. Mag ik veronderstellen dat, aangezien er geen opmerkingen kwamen op de andere items van mijn shopping lijst, dat die ok is? Dus ook mengbuis en lucht stukje vervangen? Ik kijk er al naar uit! :-) Thanks!
  12. Even oude topic van onder het stof halen. Hier ook een PX125 van 2007, maar met originele uitlaat (inclusief cat), maar het ding is gelukkig doorgeroest :-) Een schitterend excuus dus voor een upgrade. Huidige sproeier set up is dus ook lucht 140 / BE5 / 96 en 45/140 ook met een B6HS Ik las bovenstaande topic en wilde de info ook gaan gebruiken. 'k Zou wel voor een Polini Road Box gaan ipv Sito+ Eigenlijk wilde ik graag even afstemmen of onderstaande shopping lijst klopt om geen brokken te maken. - Lucht 160 - https://www.scooter-center.com/en/2550160/air-corrector
  13. Heb je trouwens eigenlijk wel die polini air intake kit nodig?
  14. Je moet niks dichtmaken hoor. Je zult merken dat op je nieuwe uitlaat geen gaatje zit waar die katalysator op past. Je kunt het ding (het volledige groene stuk op je foto) er dus gewoon van kegelen. Ben wel benieuwd welke sproeier nu de juiste zal zijn. Wil ook mijn uitlaat vervangen, maar heb geen zin in getsjool achteraf.
  15. Pyeahr

    Vettige PX125

    Dank je wel voor de tip!
×
×
  • Create New...