Jump to content
Vespaforum.be
scott.schippers

Oostende --> Watou

Recommended Posts

Ik zoek een leuke vesparoute om vanuit Oostende naar de brouwerij Sint-Bernardus (Watou) te rijden. Liefst niet te veel

grote en secundaire wegen, het liefst van al zo veel mogelijk tussen de velden. Hier en daar even een recht stuk kan ook geen kwaad hoor ;o)

Wie kan mij helpen?

Groetjes

Scott

Via routeyou , mapsource of basecamp. 

Uploaden nr gps indien deze dat kan en bollen maar...

Grtz

'k weet niet of die kant en klaar te downloaden zijn. De route kun je zelf maken via basecamp maar is niet steeds de beste natuurlijk. Voor zo'n tripje neem ik persoonlijk geen gps maar rijd ik op gevoel van dorpje naar dorpje en neem ik een kaart mee mocht ik de oriëntatie wat kwijt zijn. Al op veel leuke plekjes geweest op die manier.

Mooie streek trouwens rond Watou. De weg er naar toe eigenlijk ook maar vermijd misschien de drukke weg richting Diskmuide...

veel plezier!

Ik doe het hetzelfde als Wutsie, kaart mee en gewoon bollen. Dan kom je inderdaad toffe plekjes tegen.

Grtjs

Makke

• Like 1

Ik plan altijd alle routes van te voren. Anders volg je al snel de bordjes van plaats naar plaats en laat je net dat ene weggetje buitenom wat misschien 1 kilometer langer is links liggen, terwijl het wel veel mooier is. Goede voorbereiding is het halve werk. Hier neem ik dan ook altijd wat tankstations in op zodat ik ook op dat gebied niet in de problemen kom, maar op zo'n klein stukje (Oostende - Watou) volstaat gewoon een volle tank voor zowel heen als terugrit. 

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Sander.bsl
      Hierbij zet ik mijn Vespa P200E, bouwjaar 1980, te koop
      Met Nederlands kenteken
      Aanpassingen:
      Cif sport verstelbare schokdempers voor en achter
      BGM fastflow benzinekraan
      Balhoofdlager vorig jaar vervangen
      Sip premium bekabeling
      Nieuwe BGM cdi
      Volledig nieuwe LTH-motor: bgm 187cc, 60mm mazzuchelli krukas, RD350 membraan, dell'orto PHB 28mm carb, LTH box uitlaat, BGM superstrong CNC koppeling,... slechts 1000km met deze motor gereden

Plus diverse reserveonderdelen

• By Hendriko
      Geplaatst: 1 uur geleden Beste
      Iemand nog een goeie bagagedrager voor of achteraan teveel liggen? 
      Het is voor een PX. Liefst in goede staat. 
      Mvg
      Steven 
    • By Ottoman
      Hallo allemaal, mijn eerste vraag op dit forum en heb al de google, youtube en forum zoekbalk gebruikt maar de oplossing niet gevonden.

Heb mijn Vespa PX 150 terug na anderhalf jaar stilstaan verzekerd sinds gisteren. Heb deze zijn boite-olie vervangen, sproeipennen nagekeken en uitgeblazen, bougie propergemaakt, nieuwe olie op gedaan, nieuwe banden gestoken + oude bodem naft vervangen door nieuwe 98. Wou mijn mechanica wat zelfstandig bijschaven met behulp van youtube tutorials en forum (van mensen met 'hoge titels' weliswaar).
      Heb eerst getestrit gisteren om te zien om de nieuwe banden te checken of ze wel goed gestoken waren en of de carbu nog goed stond of wat licht bijgeregeld moest worden. Eerste km gedaan zonder enige problemen, tot 70 in mijn straat gegaan. Teruggereden, mijn vriendin opgepikt voor ons klein ritje rond het mooie Klein-Brabant. Tot het noodlot toesloeg en na 2 km uit het niets (tijdens 70km/u) het leek alsof hij niet genoeg benzine hapte (wat ik tot nu nog niet weet of dat nu de oorzaak is of niet) en we stilvielen langs de weg, terug gestart zonder problemen (start direct & draait keigoed in rolantie) vanaf dan telkens als ik wat gas gaf haperde hij en hoor je een 'Breuuuh'-geluid.
      Heb met mijn kameraad vandaag heen gekeken (heeft onlangs zijn Yamaha Rd - 2takt ook zelf in orde gekregen, dus wel wat kennis), en wat met de mixture vijs gespeeld samen met wat goeie tutorials, idle schroef gans afgezet, mixture volledig dicht en langzaam uitdraaien. Gans rondgedraaid en niks verschil, telkens bij aanraken van de gas maakt hij steeds dat geluid en dreigt hij uit te vallen, we dachten een moment dat de gas responsief was maar vanaf ik er mee wou rijden en de gas opnieuw wou opentrekken, geen trekkracht en dreigen uitvallen.
      kan ik aub wat tips in punten krijgen wat de mogelijk oorzaken en oplossingen kunnen zijn? Is er iets losgeschoten van vuil na het uitblazen pennen dat daardoor de eerste 3 km wel goed gingen? Carburator uitkuisen volledig, etc.?

Groeten

Otto
    • By Fer Schenk
      Kan iemand me informeren over de hoeveelheid cc in een gereviseerde voorvork van een PK50s. 
      Bij voorkeur ook het type olie welke ik het beste erin spuit  
      Alvast enorm bedankt!!
      Fer

• By Linn
      Vespa PX 150 uit 2011. Tweetakt, 150 cc, vier versnellingen handschakeling en electrische start. Dit is het laatste model uit de PX serie, dus met schijfrem. Nog geen 8000 KM gereden. Zit nog geen jaar een nieuwe Sip Road 2.0 uitlaat op, met bijbehorende sproeier aanpassing. Originele uitlaat krijg je erbij, net zoals orginele accessoires: flyscreen, chromen bagagerekjes voor en achter (zie laatste foto voor deze accessoires gemonteerd op de Vespa)
      In zeer goede staat, zowel optisch als motorisch.
      Vraagprijs €3250,-. Iedere serieuze bieding van een forumlid wordt overwogen.

• Create New...