Jump to content
Vespaforum.be

JoinkeGTS

Members
  • Posts

    90
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GTS 125

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Hofstade
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

1,216 profile views

JoinkeGTS's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

53

Reputation

  1. Jaja maar het zijn ook allemaal Belgen…
  2. Deauville (Normandië). Kom ik achter de hoek en maakte me juist de bedenking dat ik nog niet veel Vespa’s gezien had… moet lukken…
  3. Als het niet 6 is en het is niet 8 dan is het misschien 7? Ik ken er alvast niets van dus ik kan je niet verder helpen…
  4. Dat weet ik maar is nu onderverdeeld in A1-A2 en A3 dacht ik?
  5. Vervolg van mijn vorige reactie… Ik weet dat je dan in België mag rijden met mijn rijbewijs. Denk er wel over na om mijn motorrijbewijs te behalen maar ik vind het wat zot om dat te doen met van die zwaardere motoren als je al op voorhand weet dat je daar niet mee gaat rijden en ook niet in je bezit hebt om ermee te leren rijden. Misschien is het wel eens hoog tijd om die categorieën te herbekijken… zeker met al die veranderende motoren en hun aandrijving…
  6. En weet je ook die bepaalde datum? Is dat dan voor al degene die nu met 125cc rijden en hun rijbewijs van voor mei 2011 hebben of nog vroeger? Anders vraag ik me direct een Europees rijbewijs aan. Ik heb het mijne van 1998.
  7. JoinkeGTS

    Brandstof 98

    Ligt het aan mij of is het effectief zo… Ik tank altijd Shell als het mogelijk is. Voorbije 2 keer Esso getankt. Nu terug Shell in de tank en mijn GTS rijdt precies vinniger… Of zou dat maar een hersenkronkel zijn…
  8. Filientje, door het mooie weer misschien wat minder mensen actief… mooi project.
  9. Zo zie je toch veel zoekertjes… weinig kilometers… soms zijn ze nog niet gerodeerd… Dure kilometers zijn het op die manier. Ik denk dat velen een Vespa kopen in een bevlieging en nadien merken dat het niet voor hen is… bezint eer ge begint…
  10. Om dat te vermijden kan je de helmbak een beetje omhoog halen en daaronder je tankdop steken. Zo staat je helmbak iets hoger en kan er geen benzine in terecht komen. Bijkomend voordeel is ook dat je je dop niet kan kwijtraken en altijd met een gesloten tank vertrekt. Je zadel kan immers niet in het slot als je helmbak niet correct op zijn plaats zit.
  11. Voilà, nieuwe bandje is geplaatst. City Grip 2 van Michelin. Blijkbaar zat er een klein scherp voorwerpje in de oude band waardoor de druk verminderde. Bedankt Franky voor de snelle en correcte service! Op naar de volgende 11.000 km?
  12. Nooit proberen nog een beetje bij te doen wanneer de pomp is gestopt. Ik tank altijd tot de pomp uit zichzelf stopt. Steek je dopje onder je koffer van je zadel dan vermijd je dat het in je zadelkoffer terecht komt.
  13. Blijkbaar. Mijn reguliere dealer gecontacteerd en mag zaterdagvoormiddag al voor een nieuwe band.
  14. Dan laten we die vervangen. Heeft pas zijn onderhoud gehad op 10.000 km. Door Corona bij een plaatselijke officiële dealer gegaan en niet waar ik hem gekocht heb. Hadden ze toch wel even mogen vermelden en vervangen dan. Lesje geleerd… factuur voor onderhoud was nochtans hoog genoeg…
  15. JoinkeGTS

    Drukverlies

    Mijn achterband verliest druk. 11.000 km op de teller. Heb al gezocht op eventuele beschadigingen of perforatie maar niets gevonden. Misschien het ventiel? De moeite om te laten zoeken of beter direct een nieuwe?
×
×
  • Create New...