Jump to content

Triple R

Members
  • Posts

    20
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Nog geen.
  • Mijn Scooter(s)
    PX 200E (2003 Millennium)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Heerlen
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Triple R's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • One Year In
  • Collaborator
  • First Post
  • One Month Later
  • Week One Done

Recent Badges

7

Reputation

  1. Even voor mijn duidelijkheid; Tank leeg maken (rijden), en uitbouwen om het filter in de tank en de slag te controleren?
  2. Bedankt voor jullie reacties! 😉 Na het “stotteren” bij +/- 80 Km/H. Heb ik in de afgelopen twee weken zo'n 400+ Km gereden in het prachtige Limburgse heuvelland. Lucht- en benzinefilter in de carb. zijn overigens “schoon”.
  3. Triple R

    Pinkers achter

    Bij mij brandde het groene (pinker indicatie) lampje opeens niet meer bij richting naar links aangeven (bij richting naar rechts wel). Vooraan knipperde de pinker links wel, achter niet. In mijn geval bleek na een beetje onderzoek dat de “veer” aan de binnenkant van de linker bil géén massa maakte. Oplossing; De veer een beetje opgeschuurd daar waar hij op het frame rust, probleem verholpen! 😉
  4. Hoi Niels, Bedankt voor je reactie! De PX heb ik gekocht van ene Stefan uit Maasmechelen (Deze man heeft zelf meerdere Vespa's en handelt nu en dan in Vespa's). Hij gaf aan dat de PX dealer onderhouden was én van de eerste eigenaar (Kentekenbewijs uit 2003 had ik ook nodig voor RDW keuring), ik heb dit niet kunnen checken. Het blok zou nog nooit “open” zijn geweest. Op jouw aanraden heb ik de carb open gemaakt en het luchtfilter schoongemaakt, brandstoffilter moet ik nog doen, geen reserve onderdeel voor). Inmiddels loopt de PX (op vlakke weg max. 93 Km/h op de GPS), stotteren is ook niet meer aan de orde geweest.
  5. Beste allemaal, Op het forum kon ik niet (meteen) een oorzaak/antwoord/oplossing vinden, vandaar mijn vraag. Afgelopen woensdag kon ik dan eindelijk met de PX200 (vorig jaar rond juni gekocht in België) op keuring bij RDW (stelde niets voor.... Het frame- én motornummer werd uiterst grondig gecontroleerd, €102,- betalen én vertrekken. Verder geen enkele controle aan de PX, geen controle van verlichting/claxon, etc.!). Kentekenkaart had ik gisteren (donderdag) in de brievenbus. Terug naar mijn vraag; Sinds aankoop (juni 2021) heb ik de PX met enige regelmaat stationair laten lopen en een enkele keer de straat op/af gereden, puur om het blok even te laten draaien (gezien geen kenteken/verzekering). Afgelopen woensdag was de eerste keer dat ik eens een stukje mocht/kon gaan rijden (naar de RDW én weer terug naar huis met het eendags kenteken....). In eerste instantie binnendoor merkte ik vrij weinig (2e / 3e versnelling tot +/- 55 Km/h). Er is een stukje waar je 80 Km/h mag; hier trok ik het gas open in de 3e versnelling én bij 80 Km/h begon de motor te stotteren en vertragen, ook bij op schakelen naar 4, en weer terug naar 3 en 2e versnelling. Enkel nog sputteren en steeds langzamer lopen ook bij minder gas. Na stoppen bij een kruising kon ik in de 50 Km/h zone weer verder zonder problemen tot +/ 55 á 60 Km/h. Op de terugweg van de keuring een andere route genomen (met een kort stukje waar 80 Km/h is toegestaan). Hier kwam ik in de 3e en aansluitend 4e versnelling (op GPS) niet boven de 80 Km/h, dit was écht de max! Het blok heeft (als alles klopt...) nog geen 12K gelopen, wél +/- 1 jaar niet echt op de weg geweest. Nu pas weer zo'n 60 Km gelopen. Hopelijk kan iemand mij van enige hulp zijn. Alvast bedankt voor jullie input! ;-) Groeten Roger Vespa PX 200E (Millennium, 2003) “Ella” to “Ella 2.0”! ;-) by (AKA Triple R), on Flickr
  6. Je kunt evtentueel ook eens informeren bij Jensini in Kerkrade / Heerlen.
  7. Die had ik i.d.d. ook al bekeken voordat ik begon 😉
  8. Mooi geworden! Zelf ben ik “bezig” met de rand van het beenschild te vervangen, dit wil echter niet zo lukken (er zat op mijn PX een zwarte rand). Nu heb ik een (kunststoffen) “chromen” rand gekocht ( https://www.scooter-center.com/de/kantenschutz-piaggio-vespa-px-ab-bj.-1984-t5-125cc-kunststoff-silbern-1574682 ) , ik krijg deze er met geen geweld op. Zijn er tips?
  9. Tja Niels... De PX is mijn éérste Vespa / Scooter, voor nu wil ik er mijn eigen "touche" aan geven (ervaring opdoen), wellicht als ik de middelen heb (in de toekomst) dat ik een "mooie" oude Vespa kan kopen.
  10. Beste sleutelaars, Ik wil mijn PX 200 Millennium (2003) mét batterij/accu (12v) “ombouwen” (de neus/kaskade dan) naar een VBB/GS160 neus met ronde claxon. Zijn er collega's die ervaring hebben met deze ombouw? Via de website van Scooter Center heb ik een passende kaskade (made in Vietnam) gevonden, echter wordt mij niet duidelijk welke claxon (12v DC, meest handig denk ik?), én overige onderdelen die ik nodig heb (rubbers voor tussen claxon/kaskade (en beenschild?)? Schroeven? Etc.). Op diverse websites kom ik claxons tegen 12v (vaak AC! Voor gebruik zonder batterij). Enkele zijn DC, dan meteen ook duurder dan de vervangende kaskade. Prijzen rond de € 50,- / € 60,- Diameters en overige info ontbreekt op de sites. Terwijl 6v AC claxons rond een prijs van € 20,- liggen, ook verder geen info over diameter, etc... (Echter, denk ik niet bruikbaar, gezien 12v DC op mijn PX 200). Een mail aan Scooter Center kon helaas niet resulteren in het “passende” antwoord. ;-) Nu gaat het mij niet meteen om de prijs (kan het goedkoper dan € 50,-/€ 60,- mooi meegenomen!). Meer ergernis is onderdelen die je niet gebruiken kunt.... Hopelijk weet er hier iemand raad! Alvast bedankt voor jullie reacties! ;-) Groeten Roger
  11. Top, alle reacties! THX!!! 😉 Ik zou het fijn vinden om een "fysieke" handleiding te hebben.... PX200E, Is deze in het NL/Eng. nog ergens te verkrijgen (voor minder dan € 70,-/80,- #VESPA). Ik heb via SIP een handleiding, deze is slechts in het Italiaans ( á € 20,-) 😞
  12. Ergens een (evt.) kabelbreuk kan ik uitsluiten? M.a.w. zowel het signaal voor de naald als tank inhoud lopen via dezelfde bedrading?
  13. Dank voor het antwoord betr. de draadjes! (is dat standaard?). Ook als ik de vlotter helemaal naar boven haal (met een metalen draard) is het resultaat hetzelfde: Geen enkele reactie van de naald/benzinemeter.
  14. Beste leden, Ik heb op dit moment twee technische vragen, ondanks enig surf/zoekwerk kan ik geen antwoorden vinden. Wie weet raad? In het handschoenvak (bij rechter pinker) zitten twee kabeltjes met stekkers, is dit iets wat er standaard hoort, óf heeft iemand deze zelf aangebracht en waarvoor dienen ze dan? (foto beneden). De brandstofmeter (in de Tacho) lijkt niet te werken. De tank is ruim gevuld (was eerder minder dan ¼ gevuld, toen werkte de meter al niet), als ik de vlotter in de tank helemaal naar beneden druk met een stangetje gaat het (amber) tanklampje wél branden. Is er een veel voorkomende storing en waar dan evt. te zoeken? Alvast bedankt voor reacties! Groeten Roger 20210924_233358 by Roger Heële, on Flickr
×
×
  • Create New...