Jump to content
Vespaforum.be

Triple R

Members
  • Posts

    15
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Nog geen.
  • Mijn Scooter(s)
    PX 200E (2003 Millennium)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Heerlen
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Triple R's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Collaborator
  • First Post
  • One Month Later
  • Week One Done
  • Reacting Well Rare

Recent Badges

4

Reputation

  1. Je kunt evtentueel ook eens informeren bij Jensini in Kerkrade / Heerlen.
  2. Die had ik i.d.d. ook al bekeken voordat ik begon 😉
  3. Mooi geworden! Zelf ben ik “bezig” met de rand van het beenschild te vervangen, dit wil echter niet zo lukken (er zat op mijn PX een zwarte rand). Nu heb ik een (kunststoffen) “chromen” rand gekocht ( https://www.scooter-center.com/de/kantenschutz-piaggio-vespa-px-ab-bj.-1984-t5-125cc-kunststoff-silbern-1574682 ) , ik krijg deze er met geen geweld op. Zijn er tips?
  4. Tja Niels... De PX is mijn éérste Vespa / Scooter, voor nu wil ik er mijn eigen "touche" aan geven (ervaring opdoen), wellicht als ik de middelen heb (in de toekomst) dat ik een "mooie" oude Vespa kan kopen.
  5. Beste sleutelaars, Ik wil mijn PX 200 Millennium (2003) mét batterij/accu (12v) “ombouwen” (de neus/kaskade dan) naar een VBB/GS160 neus met ronde claxon. Zijn er collega's die ervaring hebben met deze ombouw? Via de website van Scooter Center heb ik een passende kaskade (made in Vietnam) gevonden, echter wordt mij niet duidelijk welke claxon (12v DC, meest handig denk ik?), én overige onderdelen die ik nodig heb (rubbers voor tussen claxon/kaskade (en beenschild?)? Schroeven? Etc.). Op diverse websites kom ik claxons tegen 12v (vaak AC! Voor gebruik zonder batterij). Enkele zijn DC, dan meteen ook duurder dan de vervangende kaskade. Prijzen rond de € 50,- / € 60,- Diameters en overige info ontbreekt op de sites. Terwijl 6v AC claxons rond een prijs van € 20,- liggen, ook verder geen info over diameter, etc... (Echter, denk ik niet bruikbaar, gezien 12v DC op mijn PX 200). Een mail aan Scooter Center kon helaas niet resulteren in het “passende” antwoord. ;-) Nu gaat het mij niet meteen om de prijs (kan het goedkoper dan € 50,-/€ 60,- mooi meegenomen!). Meer ergernis is onderdelen die je niet gebruiken kunt.... Hopelijk weet er hier iemand raad! Alvast bedankt voor jullie reacties! ;-) Groeten Roger
  6. Top, alle reacties! THX!!! 😉 Ik zou het fijn vinden om een "fysieke" handleiding te hebben.... PX200E, Is deze in het NL/Eng. nog ergens te verkrijgen (voor minder dan € 70,-/80,- #VESPA). Ik heb via SIP een handleiding, deze is slechts in het Italiaans ( á € 20,-) 😞
  7. Ergens een (evt.) kabelbreuk kan ik uitsluiten? M.a.w. zowel het signaal voor de naald als tank inhoud lopen via dezelfde bedrading?
  8. Dank voor het antwoord betr. de draadjes! (is dat standaard?). Ook als ik de vlotter helemaal naar boven haal (met een metalen draard) is het resultaat hetzelfde: Geen enkele reactie van de naald/benzinemeter.
  9. Beste leden, Ik heb op dit moment twee technische vragen, ondanks enig surf/zoekwerk kan ik geen antwoorden vinden. Wie weet raad? In het handschoenvak (bij rechter pinker) zitten twee kabeltjes met stekkers, is dit iets wat er standaard hoort, óf heeft iemand deze zelf aangebracht en waarvoor dienen ze dan? (foto beneden). De brandstofmeter (in de Tacho) lijkt niet te werken. De tank is ruim gevuld (was eerder minder dan ¼ gevuld, toen werkte de meter al niet), als ik de vlotter in de tank helemaal naar beneden druk met een stangetje gaat het (amber) tanklampje wél branden. Is er een veel voorkomende storing en waar dan evt. te zoeken? Alvast bedankt voor reacties! Groeten Roger 20210924_233358 by Roger Heële, on Flickr
  10. Néé, absoluut niet! Echter eerst doen ze een "toezegging", en i.m.o. is € 70,- á € 80,- toch wel een beetje kras voor een handleiding... 😉 Ik ga nog maar eens verder zoeken.
  11. Ik kreeg in eerste instantie (nog een veelbelovende....) reactie van “Vespa”; Stuur ons een foto van uw papieren (PX 200e) dan KRIJGT U van ons een gebruiksaanwijzing, etc., etc. Zo gezegd, zo gedaan..... Mijn PX is uit 2003.... Na de gevorderde info aangeleverd te hebben.... Krijg ik de volgende reactie 😞 : Geachte Heer. ******, Bedankt voor het contact opnemen met onze klantenservice. We informeren u dat het chassisnummer overeenkomt met een oudere type Vespa waarvan we jammer genoeg het instructieboekje niet beschikbaar van hebben. U kan proberen een aanvraag in te dienen via onderstaande link: http://www.service.piaggio.com/Vintage/richdetail.asp?L=EN&B=Piaggio Voor vragen of opmerkingen kunt u opnieuw contact met ons opnemen. Gelieve uw klantencode” M.a.w. Ik moet € 70 á 80 gaan betalen voor een handleiding... FAIL!!!!
  12. Beste mensen, Ik ben op zoek naar een NL gebruiksaanwijzing/handleiding voor mijn PX 200E (2003), gaat dus niet om een werkplaatshandboek. Enkel de info over regulier onderhoud (bandenspanning, bougie, olie, etc.). Nu was ik een beetje snel mét bestellen van een handleiding bij SIP, deze is enkel in het Italiaans (helaas ook niet in het Engels, als tweede taal). Tevens een mailtje naar Piaggio/Vespa.... Helaas, 0 reactie! Heeft er iemand voor mij een PDF bestand, óf weet waar ik de handleiding kan kopen? Groeten Roger
  13. Hallo samen! Sinds enige tijd “snuffel” ik met veel plezier rond op het forum, doe de nodige ideeën/weetjes en tips op!. ;-) Dan ook meteen de tijd om mij te registreren! Mijn naam is Roger, woonachtig in Zuid Limburg (NL). Nét 50 jaar geworden en al geruime tijd Vespa “fan”. Eerder niet in de gelegenheid geweest om een Vespa (200cc) aan te schaffen; Tijd, andere prioriteiten, enz., enz. Ongeveer anderhalve maand geleden begonnen met rijles (A), én sinds een kleine week in het bezit van een PX 200E (Millennium?), kleur zwart uit 2003. Gekocht in Maasmechelen, ik moet “haar” nog invoeren/melden bij de RDW. Rijden op de PX “mag” ;-) nóg niet (vingers jeuken)! Motorisch wil ik niet (te veel) gaan veranderen in de toekomst, liefst origineel houden. Qua looks/uitstraling ben ik mij aan het oriënteren richting “Hot-Rod” (gezien de kleur, moet dit ook niet te moeilijk zijn! ;-) ). Ik hoop veel info te mogen “tanken”, én in de toekomst ook te mogen delen! Groeten Roger Vespa PX 200E (Millennium) “Ella” by (AKA Triple R), on Flickr
×
×
  • Create New...