Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px 200 Blok


Gio

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb een px 200 in't oog .Wou eigenlijk weten of dit een goed blokje is .vse1m van bj 1978. er zijn geen beschadigingen te zien. Geen idee hoeveel km's gelopen. wat denken jullie ervan , heb geen foto's ervan. Graag jullie mening.

Grt Gio

Link naar reactie

Als het carter nergens gescheurd is en het heeft matching numbers ben je al ver.

Probeer na te gaan of de compressieplaat nog ok is, ... ...

Al de rest is op te lossen/te vervangen

 

Heb je het horen lopen ?

Link naar reactie

Als't mogelijk is, probeer de carbubehuizing en de luchtfilter te demonteren en draai aan het vliegwiel tot 't afsluitvlak van de krukas passeert. Als daar zichtbare beschadigingen/krassen of zware roest opzitten is er veel kans dat 't afsluitvlak in het carter ook beschadigd is...

Link naar reactie

78 is iig geen PX blok

 

Waarom niet Maarten? of bedoel je P200E ipv PX200?

 

In grote lijnen is de VSE natuurlijk gelijk gebleven in al zijn productiejaren. In de details is er héél veel aan gewijzigd. Maar veel onderdelen zijn onderling inwisselbaar. 

 

En ik heb nog nooit een vespa of vespa motor gekocht waaraan ik niet binnen de 500km aan heb moeten sleutelen. Hoe goed ze er ook uitzien. Ze zijn allemaal zogezegd gereviseerd. In realiteit is er bija altijd gewoon geknutseld aan die blokjes. 

Laat je nooit vangen aan het plaatsen van goedkope onderdelen. Nieuwe goedkope onderdelen zijn in de meeste gevallen slechter dan bijna versleten originele piaggio onderdelen. 

Eenmaal je zo'n blokje op punt hebt zijn ze erg betrouwbaar. 

 

Ik doe net geen 50km per dag met een (oldtimer) VSE. Behalve wat miserie met de koppeling de afgelopen periode, en een lager dat er onlangs doorgedraaid is, weinig problemen mee. 

Link naar reactie

Ik kan het blok jammer genoeg niet gaan bekijken, is in Italië. De verkoper verkoop het owv inbeslag goederen. Weet niet of je draait. Heeft heel goed compressie. is een 200e na het schijnt,heb na gekeken op scooterhelp.

Link naar reactie

Ik kan het blok jammer genoeg niet gaan bekijken, is in Italië. De verkoper verkoop het owv inbeslag goederen. Weet niet of je draait. Heeft heel goed compressie. is een 200e na het schijnt,heb na gekeken op scooterhelp.

Link naar reactie

Dat ziet er inderdaad een rally blok uit. Of tenminste de ontsteking/vliegwiel. Dat is een 6v systeem. Hou daar rekening mee. Wel eenvoudig aan te passen met stator, bobijn en vliegwiel van een later model.

 

Er is een bout van de achterste remtrommel afgebroken, voorzie dat de trommel vervangen moet worden. Als er al één afgebroken is zal de rest ook wel uitgerokken zijn. Die worden vaak te vast aangetrokken met breuk tot gevolg.

De band heeft het koppelingsdeksel geraakt, kan wijzen op een paar fouten (bv. kapotte lager)

 

Onderaan het blok mist wat hardware: stelvijs en bevestiging achterrem, en de beugel van de versnellingskabels... maar dat zijn details.

 

Achterkant van de remankerplaat ziet er onderaan vettig uit. Kan wijzen op een lekkende keerring van uitgaande as. 

 

Voor de rest ziet het er wel compleet en redelijk netjes uit. Ik gok de waarde zonder de inwendige staat te kennen op 4-500 euro.

Ik zou het wel absoluut eens open vijzen als ik jou was. 

Link naar reactie

Een rally blok! Het klinkt ook niet slecht. Gaat zeker open vijzen, en alle lagers en andere elementen gaan veranderen worden. 6v wordt 12v omgebouwd. Maar past toch onder de vna als een px blok toch ? Grt

Link naar reactie

Ok bedankt, is iets meer dan wat dmi schat , maar is ook niet 850€ . ik ben 700€ kwijt met verzending. En hopelijk is ie nog heel, wanneer verzonden wordt. Normaal het naam zelf (rally ) zegt genoeg. Ga vandaag de verkoper contacteren, dat het deal door gaat.

Ik bedankt jullie allemaal voor allerlei tips en antwoorden. Thanks

Link naar reactie

Rally blok is het beste blok, zeggen ze. Persoonlijk zou ik, als ik zoekende was, er nog iets meer willen voor betalen dan Dimitri's inschatting (tot 850).

 

Past onder een VNA.

 

Als ik hem zocht voor een originele rally, en het jaar klopte met wat ik zocht, ik ook... zeker! 

Maar om onder een andere te hangen... ik weet het niet. Hangt er van af hoe koopkrachtig ik op het moment zou zijn denk ik ;-)

 

nu ja... ga hier maar eens een rally blok zoeken voor 700 euro :-)

 

Eén detail... de gietvorm van een rally carter is op de plaats waar de krukaslagers zitten een beetje zwakker. Oppassen met de lagers te verwijderen. 

Link naar reactie

Goed om te weten met lagers verwijderen. Voor mij maakt niet uit of een px of rally is geworden. Zolang prestatie goed is en betrouwbaar is .In het begin wou ik zoveel mogelijk origineel hebben, maar met de tijd ga je toch verder om het beter en veilig mogelijk de baan op willen .Maar ook veel over hebben van je motor om nogal meer relaxer gaat rijden. Grt

Link naar reactie

Geen idee Gio, ik heb de mijne nooit proberen verkopen en ik ben nooit op zoek geweest.

 

Het hangt allemaal af van wat je juist wil. Ik heb eens 250 euro betaald voor een set lege (spaanse dan nog, en dus amper iets waard) 200 carters. Simpelweg omdat ze slechts enkele nummers verwijderd waren van een frame dat ik had liggen. Misschien waren ze wel van exact dezelfde vespa. 

 

Als ik niet specifiek op zoek was...

Zou ik nooit een gereviseerd kopen, tenzij van een revisiebedrijf mét garantie. En dan denk ik dat je al heel snel richting 2000 moet tellen. En dan nog zou ik het niet doen want ik heb het gereedschap en kennis om het zelf te doen. 'gereviseerd' door een hobbyist, en ik zou nog niet de helft daarvan betalen... misschien zelfs minder dan ongereviseerd. Ongereviseerd maar compleet... Ergens tussen 500 en 1000, afhankelijk van staat, mogelijkheid om test te rijden, garantie, etc. 

In onderdelen maar compleet: 3-400?

 

Al bij al zijn ze duur voor wat het is. Maar zoals ik zei... eens op punt wel enorm fijne blokken. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Het blok is aangekomen, heb even de carb deksel geopend. De filter is gewoon NOOIT zuiver gemaakt geweest. Er kan geen licht door komen. Hopelijk is de carb. niet aangeslagen van kalk achting spul.

Ben ook op zoek naar een sip-road uitlaat, liefst nog in goede staat. Welk passen bij deze blok ? Voor een mooi prijs neem ik ze wel over als je een over hebt. Laat me maar iets weten. Mvg Gio

Link naar reactie

Volgens scooterhelp is een p 200E van bj 1978 , volgens forumleden gaat het om een rally . Nu heb ik hier eens gelezen dat bij scooterhelp niet altijd klopt, ik gok op rally , maar nu laat je me twijfelen wat het is :)

Waar kan ik nog info ophalen om juist te zijn met wat ik heb ? 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...