Adrian Geplaatst: 1 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2015 Betreft puntlastang,... Ik heb een paar weken geleden geheel toevallig ene gekocht op troostwijk. Bod gedaan, dan vergeten en ineens mail dat ik hem had. Is echt super ding , wel geen huis tuin keuken machine. 380v, Pneumatisch, waterkoeling, ophangbeugel ( tang zelf weegt 40 kg ) , ... Mijn licht dimt wel een beetje bij elke las Link naar reactie
dmi Geplaatst: 2 december 2015 Delen Geplaatst: 2 december 2015 :-D herkenbaar. Ik heb er speciaal een nieuwe kring voor in mijn zekeringenkast moeten steken. 32A. Op 16A sprong de automaat er na 2 lassen telkens door. Het dikkere staal van de Faro Basso heeft hij een beetje moeite mee, maar vanaf de largeframes is het wat dunner. Dat gaat prima :-) Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 12 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2015 Een puntlastang, ... geweldig handig Deze is wel wat groot voor een kleine vespa, Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 12 december 2015 Delen Geplaatst: 12 december 2015 ... ...die puntlastang is verdomme "gene kattepis"...wie het "grote" niet eert, is het "kleine" niet "weerd" ( of was het omgekeerd) Link naar reactie
dmi Geplaatst: 13 december 2015 Delen Geplaatst: 13 december 2015 :-) Kan je de bekken niet naar binnen schuiven of vervangen? Ik kan me voorstellen dat je na 20 lassen al eens een blik bier moet opentrekken om te rusten :-) Link naar reactie
propliner Geplaatst: 13 december 2015 Delen Geplaatst: 13 december 2015 :-) Kan je de bekken niet naar binnen schuiven of vervangen? Ik kan me voorstellen dat je na 20 lassen al eens een blik bier moet opentrekken om te rusten :-) K zou da al na 10 lassen doen... me zo n masjien!! Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 13 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2015 Het is een tang normaal voorzien te gebruiken met balanceersysteem. Ik heb hem aan strap opgehangen, dan is ze relatief vlot hanteerbaar. Maar tis een beest, ongetwijfeld. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 13 december 2015 Delen Geplaatst: 13 december 2015 De hobby mag wat hebben. :-) Die balanceertakeltjes van Atlas Copco staan ook regelmatig voor geen geld te koop ;-) Link naar reactie
Daan Geplaatst: 13 december 2015 Delen Geplaatst: 13 december 2015 Het ziet er in ieder geval indrukwekkend uit. Als ik een keer wat werk heb, dan weet ik bij wie ik moet aankloppen... Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 27 januari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2016 Nog eens iets kunnen doen... . Was dus orgineel in giallo cromo. Maar of ik hem nu weer zo ga spuiten is zeer de vraag.Ben er trouwens over aan het denken om de neus mee te spuiten in de kleur vd Vespa. Heiligschennis ? Nah Ik vind de originele grijze alleen geslaagd bij een witte Vespa. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 9 februari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2016 Life is a bitch, plamuren voor beginners ook heb ik gemerkt. Frame krijgt grondlaag dus tijd voor andere dingen. Swingarm en voorvork schoongemaakt, nieuwe lagers erin en vers likje verf. Ik zit wel beetje vast bij de naald lagers van de voorvork, moet ik deze gelijk met de rand erin doen of iets dieper, want er komt nog een v vormige keering in/aan. En zo ja , hoeveel dieper dan ? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 9 februari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2016 En nog wat... Link naar reactie
JJP Geplaatst: 9 februari 2016 Delen Geplaatst: 9 februari 2016 Ik heb altijd begrepen dat je de lagers iets dieper dan de rand erin zet. Indd ivm de 2 V-vormigenrubbers. Anders komen deze klem te zetten en hebben ze geen effect. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 11 februari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2016 Volgens Peter maskes inderdaad de lager 2/3 mm lager erin doen, zodat veerring er mooi invalt. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 18 februari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2016 Mmmm , moet onderhand knopen beginnen doorhakken over de kleur. Aanvankelijk redelijk overtuigd in een witte biancospino 715, maar twijfel... suggesties ? @mr160 je mosterd rally, is dat giallo senape ? gr Link naar reactie
Daan Geplaatst: 18 februari 2016 Delen Geplaatst: 18 februari 2016 Wit, en dan je neusje origineel laten. Althans, je een originele neus alleen mooi bij wit... Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 18 februari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2016 Neusje heb ik dubbel, eentje word zowiezo in frame kleur gespoten , dan kan ik kiezen naargelang mijn humeur van de dag. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 19 februari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2016 Vandaag blokje maar eens opengegooid, ziet er niet goed uit. Diepe groeven op de compressieplaat. Ik kan zoiets niet repareren, en dan nog zijn de reparatiekosten het wel waard ? Ander carter of blokje dus ... . Link naar reactie
JJP Geplaatst: 21 februari 2016 Delen Geplaatst: 21 februari 2016 Carterhelften zijn matching, dus beter niet mixen. Ander blokje OF een reedvalve! Wel icm met een 16-16 carb. Zelf ook gedaan, inlaat was ernstig beschadigd. Loopt fantastisch. http://www.sip-scootershop.com/en/products/intake+manifold+polini+for+shb_21501170 Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 21 februari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2016 Is inderdaad een optie waar ik ook aan gedacht heb. Krijg je je motor er dan goed onder ? Kun je eens foto plaatsen Gr Link naar reactie
Daan Geplaatst: 21 februari 2016 Delen Geplaatst: 21 februari 2016 Moet dan niet alles groter? Dus ook vertanding, cilinder misschien een snelle krukas? Link naar reactie
JJP Geplaatst: 21 februari 2016 Delen Geplaatst: 21 februari 2016 Mijn setup is een 75 DR, 16-16 met reedvalve (om bovengenoemde reden) en SIP ROAD 2.0 Banane uitlaat (chroom). Vertanding is standaard, krukas is standaard PK (zit een ontsteking op van een PK ele-start, inc bobine en spanningsregelaar). Naar mijn inziens kan je een standaard cilinder, of anders een 50 DR, prima rijden met een 16-16 carb. De reedvalve is niet voor racedoeleinden per se. Het biedt dus ook een oplossing om met beschadigde inlaat te kunnen rijden omdat het systeem anders werkt. Bijkomend voordeel is dat het ook nog een zuiniger schijnt te zijn (niet kunnen vergelijken) omdat in tegenstelling tot de standaard inlaat, die altijd open staat, het membraan zich na elke 'hap' brandstof razendsnel sluit. Zo is er dus geen constante stroom aan brandstof richting de cilinder. Ik zal deze week een foto proberen te maken, maar er veranderd niks qua ruimte. Ja het is groter dan een standaard spruitstuk, maar de bocht die gemaakt wordt naar de uitsparing waar de carb zit is precies hetzelfde. Je kan dus ook gewoon het rubber dat standaard om de aanzuigbuis zit blijven gebruiken. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 26 februari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 26 februari 2016 OK, fun stuff kan beginnen. Frame is binnen van de spuiter Ik was eerst van plan de grondlaag zelf te doen maar, temperatuur en vochtigheid van de laatste weken én de stank van een 2K epoxy binnenshuis , hebben me doen beslissen om het toch door de carrosier te laten doen. Is ook maar 3 min van mijn huis. Eerst grondlaag laten spuiten, opgehaald en geslist met 800 nat. Dan eindlak laten doen. Ne witte dus. Link naar reactie
propliner Geplaatst: 27 februari 2016 Delen Geplaatst: 27 februari 2016 mag gezien worden :-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.