Adrian Geplaatst: 11 oktober 2015 Delen Geplaatst: 11 oktober 2015 heren,dames,jeugd Het is nog geen winter maar ik ga er al aan beginnen. Ik heb een special van 76 op de kop kunnen tikken, in rijdende staat zelfs. Toen ik bij thuiskomst ze voorzichtig liet zien aan de huisgenoten, want ja weeral éne; Kreeg ik als antwoord van de madam. "maar dat vind ik wel ne schone " Rare wezens toch. Dus wordt een full resto , met op 1ste zicht, logo tegoei, andere uitlaat (banaan achtig ? ) , ander monozadel, 75cc erop , 16/16 carb,... Ik ga regelmatig hier eens wat fotos posten. Vindt dat dat tegenwoordig te weinig gedaan wordt. Zodat andere nog eens een het proces van begin tot eind kunnen zien. Er gaan ook regelmatig vragen komen en hoop ik goede oplossingen voila we zijn vertrokken Link naar reactie
JJP Geplaatst: 11 oktober 2015 Delen Geplaatst: 11 oktober 2015 Leuk project! Succes! Link naar reactie
Drinkbus Geplaatst: 12 oktober 2015 Delen Geplaatst: 12 oktober 2015 Succes! Zal topic met ongeduld volgen :-)! Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 12 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2015 Topjaar voor de plamuurindustrie ja.. Ik mag mijn schroevendraaier niet te verticaal houden of ik duw erdoor Ik voel een vloer - en beenschild vervanging aankomen ! Nog even verder kijken wat de schade is. Wat ook grappig was, vier vloerstrips eraf gehaald , en alle vier verschillend van lengte. Klopt het dat de twee buitenste niet tot tegen de buitenrand van het frame lopen ? Ik heb al fotos gezien waarbij dat er juist langs loopt. En dat was bij deze precies ook zo. Maar ook al fotos gezien waarbij het mooi aansluit op beenschildrand. gr Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 oktober 2015 Delen Geplaatst: 12 oktober 2015 Ziet er niet zo goed uit, misschien toch maar een donorframe zoeken? Groetjes, nero. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 13 oktober 2015 Delen Geplaatst: 13 oktober 2015 nieuw beenschild kopen. Link naar reactie
designo Geplaatst: 14 oktober 2015 Delen Geplaatst: 14 oktober 2015 Eerst alles eens zandstralen, ik zie toch geen rot plaatwerk onder de plamuur? Niets wat een goede plaatslager niet kan oplossen... Link naar reactie
csfreakz Geplaatst: 14 oktober 2015 Delen Geplaatst: 14 oktober 2015 Inderdaad op het eerste zicht niet rot, maar wel hopen plamuur. Ik zou wel de bodem vervangen, dan kan hij er weer jaren tegen. Deze kan je toch meestal kant en klaar kopen. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 19 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2015 Dus, Vloerplaat is er aan denk ik , zal gemakkelijker zijn ineens nieuwe te steken. Beenschild ben ik nog niet aan geraakt maar is zowiezo gescheurd aan de randen ter hoogte van stuurstanggat. Rest vh frame is verbazend goed, ook de " kont " waar achterveer aan zit heeft niks roest. fotos volgen. Maar alvast voor tegen het zover is , Heeft iemand hier een puntlastang ? Is wat properder en handiger werken dan proplassen Of is dat ergens te huur ? Gr Link naar reactie
liesenlene Geplaatst: 19 oktober 2015 Delen Geplaatst: 19 oktober 2015 Succes en veel geduld Link naar reactie
ivoybofire Geplaatst: 27 oktober 2015 Delen Geplaatst: 27 oktober 2015 succes, zal uw topic volgen, mooie motor heftafel. gr ivo Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 25 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2015 langzaam aan doen we verder... tis ne gele geweest, of nee een blauwe... ... Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 november 2015 Delen Geplaatst: 25 november 2015 Amai, van bezigheidstherapie gesproken... Komt wel goed precies. Groetjes, nero. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 26 november 2015 Delen Geplaatst: 26 november 2015 Netjes, alles proper maken... Schuur je alles? Of is het schap met thinner bij de lokale bouwmarkt bij jou in de buurt leeg? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 26 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2015 Eerst blijter met staalburselkopke tot op het staal, dan erover met zandstraalpistool onderste foto > google translate voor de nederlanders blijter is slijpschijf, staalbursel is staalbostel Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 26 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2015 En voor de analfabeten waaronder ikzelf precies StaalboRstel Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 30 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2015 Voor de zekerheid,... Kan iemand de juiste afstand meten tussen frame ( zadelpunt ) en voorvork ? Ik meet nu +- 38,5 cm Of zijn die maten ergens te vinden Gr Link naar reactie
JJP Geplaatst: 1 december 2015 Delen Geplaatst: 1 december 2015 Ik kan vanavond wel even voor je meten. Hier nog wat restoratie inspiratie: http://www.vesparestauro.it/vespaforum/index.php?topic=1146.0 Goed voor je Italiaans, of anders om plaatjes te kijken. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 1 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2015 Alvast bedankt op voorhand Gr Link naar reactie
JJP Geplaatst: 1 december 2015 Delen Geplaatst: 1 december 2015 Sorry, t zal een andere avond worden. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 1 december 2015 Delen Geplaatst: 1 december 2015 Mijn V50R is ook 38,5cm. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 1 december 2015 Delen Geplaatst: 1 december 2015 Heeft iemand hier een puntlastang ? Is wat properder en handiger werken dan proplassen ja, als je niet bang bent om materiaal te gebruiken dat er zéér gevaarlijk uitziet :-) ze is enkele generaties oud (grootvader was garagist) en dan ook al enkele keren gerepareerd geweest volgens de regels van... zeg maar zonder regels! Maar ze werkt! Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 1 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2015 38,5 cm...check Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.