Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nogal Wat Rook Na Lang Stilstaan


Wutsie75

Aanbevolen berichten

Start na 5 weken stilstand, nogal wat rook. Dit is eigenlijk al lang zo. Vespa start gemakkelijk (na 2 of 3 keer). Ik moet wel maar heel even choke gebruiken, nadien direct terug induwen of ie zou terug stilvallen.

Bij het wegrijden nog een sliertje rook maar na een paar km's is het over. Mocht ik morgen terug starten, heb ik praktisch geen rook. Het is wel zo dat als de vespa, na vele km's rijden, een 5 tal minuten op ralenti draait, hij terug zou beginnen te roken. (Maar dan iets blauwere rook en uiteraard niet zo veel)

Wat zou er beter moeten afgesteld worden? Thks!

post-3348-0-16190000-1440011178_thumb.jp

Link naar reactie

Inderdaad, wellicht beter zo dan andersom? Het olieniveau zakt precies ook een beetje wanneer de vespa niet rijdt.

Bedoel je dat je 2t olie zakt in de benzine? Of wordt hij automatisch gemend?

Olie die reeds vermengd is zou toch heel raar vinden dat die zich weer afscheid.

Vermoedelijk is de mengverhouding ruim.

Maar denk dat het fenomeen bij koudstart bij de meesten aanwezig is dat je iets meer rook hebt. Ik zou er niet van wakker liggen.

Link naar reactie

Is automatische smering. Oliepeil zakt gewoon een beetje als ik enkele weken later kijk in het reservoir.

Oef, toch wat gerustgesteld, is wel een raar zicht...

@sindo, is niet van het gras hoor. T was kurkdroog en k heb het ook op de steentjes. Bij nat gras heb ik gewoon een klein rookspoor als ik wegrijd, ziet er dan wel stoer uit... ;-)

Link naar reactie

Ik heb vorig jaar hier nog een cosa gehad waarvan de oliepomp nog wat olie doorliet als de scoot stil stond, heel miniem maar toch...

Dat geeft dan dat de mengeling olie/ benzine niet juist is bij het starten van de scooter wat dan veel rook als resultaat geeft .

Moest dat nu teveel olie zijn,ja dan start die waarschijnlijk niet meer want dan heb je meer olie dan benzine.

Eenmaal aan't rijden komt die mengeling terug op peil en dan is dat weg.

Zelfmengers gaan dat probleem niet voorhebben...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...