Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aan Alle Vespisten


Thibautmoernaut

Aanbevolen berichten

Deze middag om 14u50 een nare ervaring meegemaakt. Reed op de Parklaan in Aalst en ik ben aangereden geweest door een auto. Vespa heeft veel schade maar allemaal te repareren. Gelukkig reed ik maar met een snelheid van +- 25km/h. Ben over de motorkap van de auto gevlogen en ben op mijn hoofd beland. Ik heb mijn LX 50 nog maar van eind januari. Ik ben de enige van de vriendengroep die mijn brommer niet opvoert, draag altijd een fluovestje als het donker wordt en ik hou me het meeste aan de verkeersregels. De goeie moeten het weeral voorkomen hé... Dus de boodschap luidt, wees voorzichtig!

post-15250-0-47889200-1427919254_thumb.j

post-15250-0-60185100-1427919262_thumb.j

post-15250-0-95141400-1427919274_thumb.j

post-15250-0-51118200-1427919287_thumb.j

post-15250-0-80164800-1427919301_thumb.j

Link naar reactie

In een stad of bij heel druk verkeer (files) rijdt je beter op de rijbaan dan op het fietspad, maar dan nog is het altijd supergeconcentreerd rijden en proberen om de maneuvers van anderen te lezen en in te schatten.
 

Hopelijk niet teveel pijn, die scooter komt wel in orde.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Je kan het nog navertellen, dat is het belangrijkste. En wat nero zegt " ZEKER " de andere weggebruikers in de gaten houden al heb je voorrang. Wens je nog veel beterschap toe .Mvg Gio

Link naar reactie

kan alleen maar beamen wat nero zegt, rijd zelf ook veelvuldig rond in regio Aalst met 50cc, fietspad is absoluut te vermijden !

 

foto's doen me terugdenken aan mijn laatste ongeval met een scooter zo'n 15 jaar terug: reed op fietspad richting Aalst aan Gentsesteenweg tss toen Trendhopper (nu Delhaize Terlinden) & de zonnebank ernaast (toen waren we verplicht op fietspad te rijden met 50cc)

 

jonge dame komende vanuit Aalst draaide vollen bak in om naar de zonnebak te gaan, ramde mijn scooter & katapulteerde mij over haar wagen

 

hoop jij vandaag meer geluk gehad met de opgeroepen politie als ik die dag, die pipo's hadden medelij met de jonge dame (leerling-driver)

hadden bijna de opgeroepen ambulance terug weggestuurd: "da valt wel mee"hoor ik die ene nog zeggen

Link naar reactie

Ik was echt goed aan het opletten, ik keek net naar rechts omdat autobestuurders altijd met volle snelheid uit dat kleine straatje komen, ik kijk terug voor me en zie ineens die auto de straat indraaien, maar toen was het al te laat. Gelukkig ben ik er maar vanaf gekomen met bulten en schrammen en een gekneusde schouder, maar ik ben echt wel blij dat ik die helm ophad (ik heb/had de granturismo helm van Vespa zelf) want ik ben recht op mijn hoofd terechtgekomen.

Link naar reactie

Je hebt geluk gehad maat, dat jet het kan na vertellen.

Ik ken de situatie daar op de Parklaan.

Fietspad enkel gebruiken daar als voetganger! De zeldzame keren ik daar passeer met koersfiets rijd ik zelf op de rijweg. Levensgevaarlijk daar met die opritten,geparkeerde wagens,park.

Alleszins hopelijk is je wesp snel gemaakt.

Link naar reactie

Dus met andere woorden , uw vrienden hun vespa opvoeren zouden dit beter tegenkomen of wa ?? , wat heeft dit met opvoeren te maken 

Link naar reactie

Je mag van geluk spreken dat je op het fietspad reed,dan ben je zeker in je recht.

Fietsen en bromfietsers horen op het fietspad te rijden.

Kan er ook van meespreken van omver gereden te worden op het fietspad.Met meene velo.

Dit is wettelijk bepaald en andersom,indien je op de echte rijweg reed was het een spelleke,welles of nietes voor de verzekering.

Maar ja wie ben ik om te zeggen dat ik altijd de juiste keuze maak.

Link naar reactie

Ik kan het me al levendig voorstellen : een chauffeur met een "keffende rothond die in een kot moet gestopt worden" naast hem of haar. mag dat wel op de voorste passagierszetel ??

 

Een chauffeur die niet op het verkeer let, maar afgeleid wordt door een "blaffend voorwerp" is een "moordwapen" op de rijbaan. en kan "rare bokkesprongen maken. Onverantwoord !!

 

Maar een chauffeur kan eveneens afgeleid worden door ruziemakende en huilende kinderen, heftige discussies met je medepassagiers, het gebruik maken van sociale media, enz.

 

Tegenwoordig heb je "honderd ogen" nodig om alle situaties die zich op de weg afspelen te 'scannen'. maar kop op ! positief denken..en genieten van elke rit, met je herstelde Vespa :)

Link naar reactie

Ik denk als je met fiets of bromfiets niet op het fietspad rijd (als er één is tenminste...en over de staat ervan zullen we maar zwijgen)

Je een boete kan/zal krijgen van politie. Maar zolang je niet in fout bent zal de verzekering van de tegenpartij zeker uitkeren.

Het is niet omdat je fout rijd dat je ze mogen omverrijden.

Maar op de Parklaan fietspad nemen is zelfmoord.

Link naar reactie

Daar waar de snelheid beperkt is tot 50 km per uur of minder, mogen de bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse B (lees ook electro scooters met een max snelheid van 45 km/u) in dezelfde omstandigheden het fietspad aangeduid door het verkeersbord  D7.gif  of door wegmarkeringen zoals bepaald in artikel 74 (zoek eens op hé) volgen, op voorwaarde dat zij de andere weggebruikers die zich hierop bevinden niet in gevaar brengen.


 


Indien het fietspad gesignaleerd is zoals met onderstaand bord, moeten ze het fietspad volgen. m6.gif


 


 


let nadrukkelijk op de onderlijnde woorden in het vet op !


 


maw aan parklaan in Aalst moogt ge rijden waar ge wilt met een 50cc, boete ga je niet krijgen zolang je scooter reglementair is !  :) 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...