Wilby Geplaatst: 29 maart 2015 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2015 Is natuurlijk heel mooi maar rijdt dat ook, hawel... een beetje. Ik denk dat ik hier wat hulp zal nodig hebben om de motor op kunt te krijgen. Motor start zonder problemen met choke, choke af, gedaan. Motor wil niet blijven draaien en is ook niet te starten zonder choke, regelschroeven carbu al bijgedraaid maar niks helpt. Ik heb totaal geen ervaring met 2-takt motoren. Iemand ?( allé Nero laat u eens goed gaan, en de anderen ook). Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 29 maart 2015 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2015 Dank U Vespaciao, Ja ne mens krijgt wat bijeen hé na 45 jaar, 20 schroevendraaiers op een rijtje en dan soms nog niet weten dewelke je moet nemen. Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 maart 2015 Delen Geplaatst: 29 maart 2015 Oei, da klinkt echt ni goed... Als je choke trekt vermindert de luchttoevoer, dus ofwel staat de motor veel te arm, ofwel trek je ergens valse lucht. Is de bougie voldoende aangespannen, de cilinderkop? Groetjes, nero. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 30 maart 2015 Delen Geplaatst: 30 maart 2015 mooi gedaan, als ik toch even kritiek mag geven: uw achterrekje is niet origineel. bij een sprint is dit een gesloten model Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 30 maart 2015 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2015 Hé Geertvespa, je heb gelijk, ik heb het even opgezocht en klopt moet gesloten rek zijn. Ik heb daar eigenlijk niet bij stilgestaan doordat het zadel toch al niet origineel was heb ik maar een rekje gekocht dat ik mooi vond. Ik zal er een zitje op monteren zodat mijn madam ook mee kan, of ben bierbak... Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 30 maart 2015 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2015 Nero, ik ben vandaag wat aan het uitproberen geweest en heb vastgesteld dat er benzine lekte tussen de box waar de carburator in zit en het blok. Ik heb beide dichtingen vervangen , tussen box en blok en tussen carburator en box, heb ze ook ingesmeerd met een dun laagje siliconen pakking. Het resultaat was al veel beter maar nog niet goed. Heb dan de moeren van de cilinderkop vaster aangedraaid, heb gezocht naar het juiste koppel maar niet gevonden, heb ze aangedraaid op het gevoel. De motor draaide al veel beter met nog een klein beetje choke. Heb vervolgens wat rond gereden en eens ik aan het rijden was , choke dicht en dan bleef hij draaien. Er moet nog wat fijnafstelling gebeuren aan het mengsel maar daarover heb ik hier op het forum al wat epistels gevonden, dus probeer het eerstdaags uit. Conclusie, je zat er blijkbaar plat op , aanzuigen van valse lucht. Bedankt voor de tip. Nog een vraagje ivm de gashendel, moet die vanzelf terugkomen als je gas geeft en hem dan lost? Bij mij is dat niet het geval, er zit een soort veer op de stuurstang van het gas, wat is de functie daarvan? Groeten Wilby Link naar reactie
Womi Geplaatst: 30 maart 2015 Delen Geplaatst: 30 maart 2015 Je sprak over, strak zetten met tin, mag ik vragen waar je deze tin kan kopen? ik had dit ook graag gedaan, maar ik heb geen idee waar ik dit kan vinden. Mvg, wouter Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 maart 2015 Delen Geplaatst: 30 maart 2015 Heb je het over onderdeel 14? http://www.scooterhelp.com/manuals/VLB.VNC.VBC.parts.manual/page28.jpg Lijkt me eerder om speling op het gashendel weg te nemen, maar ben helemaal niet zeker... Waarschijnlijk zitten er hier betere sprint-specialisten dan ik. Bij oldies is het normaal dat de hashendel niet automatisch terugkomt, alleen door een straffere veer in de carbu te steken (thv de gasschuif) en alles heel goed door te smeren kan je dit (tijdelijk) bereiken. Maar ik zie dit eerder als een voordeel (kan je volle gas zonder handen rijden ). Groetjes, nero. Link naar reactie
JPU Geplaatst: 30 maart 2015 Delen Geplaatst: 30 maart 2015 Mooie restauratie, mag je terecht fier op zijn ;-) Link naar reactie
AJ Geplaatst: 31 maart 2015 Delen Geplaatst: 31 maart 2015 Goed gedaan...mooi geworden!!! En ja restaureren is een prijzige hobby. Veel plezier met haar. Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 31 maart 2015 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2015 @ Womi, Bij Vocor Tools in Nederland kan je een startersset aankopen met handleiding erbij, via" TOOLS.VOCOR.NL". Je kan ook bij een sanitair groothandel staven smeertin en vertinningspasta vinden. Mvg, Wilby Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 31 maart 2015 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2015 Nero, ja is dat onderdeel, ik dacht wel van mij te herinneren uit lang vervlogen tijden dat het gas niet vanzelf terug komt maar was niet helemaal zeker. Bedankt voor de info, Mvg, Wilby. Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 7 april 2015 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2015 Na een testritje van ongeveer 5 km was ik denk juist op tijd thuis, zie foto. Zoals ik al zei, de kwaliteit van de onderdelen is duidelijk ondermaats. Heb er nu een grote ring tussen geplaatst, maar denk erover om toch maar iets degelijker te bestellen, iemand suggesties? Ik krijg de foto niet gepost, maar komt er op neer dat de voorschokbreker onderaan van de rubberen bus geschoven is, zat er nog maar een paar mm op. Grt Wilby Link naar reactie
Daan Geplaatst: 26 april 2015 Delen Geplaatst: 26 april 2015 Mooie restauratie! Ziet er top uit!! Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 3 mei 2015 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2015 Intussen ongeveer 120 km gereden, motorproblemen zijn opgelost. Carburator nog eens grondig gereinigd en nu blijft hij draaien. Ik heb wel de indruk dat hij in hoge toeren een beetje versmacht, kan hij te rijk staan? Heb de bougie er eens uitgedraaid was lichtjes zwart maar droog. De voorvering van zo een oude rakker is een ramp, ik zou ze willen verbeteren door de voorste schokbreker te vervangen. Heb wat rondgekeken en vindt 3 types die beter zouden moeten zijn, BGM PRO 99,00 , CNC Performance 147,00€ en Carbone 100,66€. Iemand ervaring met een van de drie, en is er verbetering? Grt Wilby. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.