Ga naar inhoud
Vespaforum.be

177Cc In Px Van 2012. Wie Helpt...?


tyro13

Aanbevolen berichten

Geen idee ik kan wel een berekening maken van de parts die gaan gebruikt worden maarja heb direct geen zicht op de werkuren...

Maar vermoedelijk zal dat toch richting 7 a 900€ gaan schat ik!

Link naar reactie

Doe ik. Hij was deze namiddag klaar. Dealer zij heel tevreden te zijn met resultaat... Wat kan hij anders zeggen natuurlijk.

Als ik morgen kans krijg na de middag ga ik erom.

Link naar reactie

zal wel meer zijn dan 600eu. heb dit overlaatst voor ne klant gestoken zonder te poorten en zonder vertanding aan te passen, en dit was om en bij de 600eu

Link naar reactie

Hello,

Jaja gisterenavond mee naar huis gekomen. Een 40km heel.voorzichtig mee gereden.

Aangezien er gepland was een 21t te steken is het een 22t geworden wat als resultaat geeft dat de motor zich heel rustig gedaagd en je toch al snel 70 a 80 rijd. Hierdoor heeft hij in de lage toeren iets minder pit dan ik verwacht had. Maar eens wat op toeren voel je een heel opmerkelijk verschil. Maar doortrekken kan ik voorlopig de eerste 500km niet doen.

Maar de eerste indruk is toch geslaagd. Moest het toch dat niet zijn wordt later toch geopteerd voor een 21t.

Maar aangezien de vrouw er ook mee rijd vermoed ik dat het zo,zal blijven aangezien zij niet zo een voorstander zal zijn voor zo een schifting ding.

Kostprijs bedroeg op de kop afgerond naar beneden met een paar euro's 800€.

Setup

Pinasco nicasil cilinder met cilinder kop

Aangepaste ngk bougie

Dellorto si24/24 carburator

Luchtfilter px200

Versterkte veren voor de koppeling.

Aanpassen spoelpoorten(dremelen)

Vergroten inlaat (dremelen)

22t tandwiel

Werkuren

Link naar reactie

Voila, t weekend is achter de rug...100km,op de koersfiets zaterdag, zondag 67km mtb en 200 rodage kms op de px richting diksmuide!

Pannekoekske eten aan de ijzertoren en retour richting sint Lievens Houtem!

Wat een verademing van standaard 125 naar 177cc amai. Heel anders rijden. Klimt heel graag in toeren (al ben ik nog voorzichtig)

Eerste versnelling is vrij kort, maar 2e en vooral 3e zijn enorm kwa verschil.

Ik stel wel vast dat in de 4e versnelling hij eerder mak is zolang hij niet in de powerband zit. Als je te snel uit derde komt duurt het even eer je in 4e op het volle vermogen zit... Maar eens daarin gaat het wel heel snel en haalt heeeel vlot de 90 op kilometriek. Heb ook niet harder gereden.

Op kilometriek heb ik heel vaak Tss 80 a 90 gereden en je hoort dat de motor dit heel makkelijk aankan. Ze loopt als een klokje! Verder is de polini uitlaat er vanonder en staat er een knoert van pipe design uitlaat onder... What a sound! ( thx aan Geronimooo ) enig nadeel hieraan is, je kan je middenstand niet gebruiken, je moet dus een zijstandaard hebben. Heb bij sip de cuppini besteld en dat past zeer goed en is meteen ook de goed lengte... Ze staat er wat Johnny achtig bij op haar zijpikkel maar voor zo een sportieve px mag dat wel!

Wat ook een beetje wennen is dat het koppelingshendel met de zwaardere veren wat meer kracht vergt van de handen om te ontkoppelen. Vooral wanneer je op kleine baantjes vertoeft met veel bochten, maar zeker niet ergerlijk!

Dus tot hiertoe heel tevreden! En wie het geld er wil aan aan uitgeven ik kan dat zeker aanraden want een px 125 standaard is echt wel zwakjes, maar ook dan kom je overal en begrijp best dat mensen niet nodig vinden! Tenslotte is 1000€(Incl uitlaat) ook al wat geld om uit te geven...

Oja nog een laatste vaststelling...het consumptieverbruik neemt aardig toe! Dat wist ik op voorhand dus daar klaag ik niet over.

Maar volgetankt en stevig doorrijden ,wel volle windop was na een 100km de tank wel bijna leeg (kleine 6l getankt) in t naar huis rijden ook steeds goed doorgereden was er toch nog een klein kwart in de tank. Dus al bij al,denk ik op een 200km een 8 a 9 liter zal verstookt hebben.

Wordt vervolgd!

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Ben ook van plan om in mijn LML 2T een 177cc cyl te laten plaatsen. Ook de carb (24), de krukas en de luchtfilter(pollini venturi) zullen vervangen worden. Ben je nog tevreden over jouw set-up? Geen stukken gereden? Bedankt alvast...

 

Ik ben van het verre Limburg dus als er iemand meeleest tips ivm vakmensen zijn welkom.

Link naar reactie

Hi,

Ja hoor zeker tevreden. Al staat ze nu al een maand of 3 stil vanwege het goede weer verder Kan ik het zeker aanraden.

Krukas is bij mij wel niet gedaan. Wel versterkte veren nog in de koppeling en een groter tandwiel. 23t dacht ik.

Denk dat er sinds de tuning wel nog maar een 6 a 700km opstaan waarvan een deel rodage kms. Maar toch tot hiertoe geen brokken.

Ik zou toch eens rondneuzen voor een goede p200 motor. Met de prijs van alle stukken en werkuren kom je toch aardig in de buurt van de vraagprijs van een 200. Deze 200 rijd rustiger en koppelrijker al de andere kant wie van toeren houd en veel schakelen is dan beter af met 177kit met de nodige verdere aanpassingen.

Link naar reactie

Ben ook van plan om in mijn LML 2T een 177cc cyl te laten plaatsen. Ook de carb (24), de krukas en de luchtfilter(pollini venturi) zullen vervangen worden. Ben je nog tevreden over jouw set-up? Geen stukken gereden? Bedankt alvast...

 

Ik ben van het verre Limburg dus als er iemand meeleest tips ivm vakmensen zijn welkom.

 

idd krukas vervangen; die van lml zijn geen toppers; en zeker niet voor kitjes :)

Link naar reactie

Ben ook van plan om in mijn LML 2T een 177cc cyl te laten plaatsen. Ook de carb (24), de krukas en de luchtfilter(pollini venturi) zullen vervangen worden. Ben je nog tevreden over jouw set-up? Geen stukken gereden? Bedankt alvast...

 

Ik ben van het verre Limburg dus als er iemand meeleest tips ivm vakmensen zijn welkom.

ciao leandro...

sdn scootershop in stevoort is je man...

http://www.sdnscootershop.be/

ciao ciao dirk

Link naar reactie

Ik heb zelf een DR177, race krukas, si24:24 karbouw met drt vlotterkamer, politie venturi luchtfilter en een sip road als uitlaat. Heb al ettelijke malen brokken gehad, zit nu aan mn 4e cyl. , misschien beul ik mn scooter te hard af, :D  maar ik zou precies toch opteren om een 200 te plaatsen lijkt me betrouwbaarder.

Link naar reactie

Hey allemaal,

 

Heb vandaag alles besteld bij SDN in Stevoort (polini 177cc cyl. mazzucchielli krukas, polini venturi, en dell orto SI 24)

Ik ga samen met een ervaren mechanieker alles installeren. Moet wel nog ongeveer 3 weken wachten tot alles binnen is.

Iemand nog tips of trics...

Bedankt al voor de reacties

Ciao Leandro

Link naar reactie

Hey allemaal,

 

Heb vandaag alles besteld bij SDN in Stevoort (polini 177cc cyl. mazzucchielli krukas, polini venturi, en dell orto SI 24)

Ik ga samen met een ervaren mechanieker alles installeren. Moet wel nog ongeveer 3 weken wachten tot alles binnen is.

Iemand nog tips of trics...

Bedankt al voor de reacties

Ciao Leandro

Ik ben nog een grote leek in dit gebeuren maar laat weten op de plaats waar je de spoelpoorten aanpast naar je cilinder er wordt materiaal weggefreesd. Op die plaats is het materiaal zo dun dat er gevaar is dat je door de,wand freest. Hier wordt dan extra materiaal opgelast. Maar niet iedereen kan aluminium lassen. Omdat ik het volste vertrouwen heb in mijn product is er bij mij gebruik gemaakt van kneedbaar metaal op basis van epoxy/titanium. Mike van united scooters was hier enorm van onder de indruk hoe sterk dit was en welke hechting dit had op aluminium.

Concreet wie het niet ziet zitten van op te lassen kan als alternatief kiezen voor kneedbaar metaal. Dit is alleszins mijn beperkte ervaring tot nu toe.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...