Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie V50R


IvesWesp

Aanbevolen berichten

Kan mij iemand helpen hoe ik terug mijn twee kabels van de koppeling aansluit,er zit een donkere kabel op en een lichte van kleur,ik denk dat de lichte van kleur aan de kant van het wiel zit ,maar ben niet zeker.En ook voor aan te sluiten hoe het moet.

Link naar reactie

Waarschijnlijk bedoel je de versnellingskabels?

 

Zet de selector eersr in neutraal (kan je controleren door de vespa even overenweer te duwen).

 

Steek dan de gainen en de kabels op de plaats waar je denkt dat ze moeten komen en plaats de eindstukjes (niet te hard op spannen) terwijl de de hendel op nul staat (iemand kan deze vasthouden of jekan tape gebruiken.

 

Als je nu normaal kan schakelen zijn de kabels goed aangesloten, anders de kabels omwisselen aan de selector.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Beste,

Ik heb namelijk een vraagje,ik heb een embleem gekocht voor achter de vespa 50 te hangen net boven het achterlicht, hoe bevestig ik dit embleem met vespa 50 erop aan de vespa.

En kan er iemand aan een reservewielhoes van inch 9 bemachtigen .

 

dank u.

Link naar reactie

Beste,

 

Tot nu toe lukt het mij allemaal een beetje,de motor heb ik vernieuwd en draait zoals een gramaschientje superrr.

De rest waar ik nu  aan bezig ben zijn het vernieuwen van de kabels zoals de gas,koppeling,achterrem enz..

Maar waar ik ook aan bezig ben zijn het vernieuwen van de sier voet lijsten,nu is mijn vraag,hoe monteer je deze met die bijgesloten nagels erbij,dat is nog al lang .

 

Dank u.

Link naar reactie

voor die (klink)nagels bestaat een speciale tang. ze worden trouwens eerst van lengte geknipt voor ze platgenepen worden. Met 2 hamers en de nodige voorzichtigheid lukt dit ook. Als het niet 100% origineel hoeft te zijn zou ik vijsjes aanraden ipv de klinknagels

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Brave het wordt is tijd dat ge iets zelf opzoekt he... Alles moet hier voor u voorgekauwd op een bordje komen...

Link naar reactie

Beste Cee,

 

Ik ben nog niet zo lang bezig met de oude vespa,ik heb hier gelezen als je vragen hebt of iets niet begrijpt moet je het vragen hier op het forum,wat doe jij altijd kritiek geven op een ander ,dit forum is toch wel om iemand te helpen waar nodig.

Hier op het forum zijn wel andere mensen die mij willen helpen ,zodus cee,als je er niet tegen kunt heef dan geen kritiek op een ander...

Link naar reactie

beste, er is een verschil tussen iets vragen als je er niet aan uit kunt, of iets vragen omdat je er niet aan uit kunt en zelf geen info opzoekt.

je bent heus niet de eerste die aan een v50 vijst, en hoogstwaarschijnlijk ook niet de laatste. zaken zoals standaard sproeier, en zaken zoals timingtijdstip zijn dingen die je in een mum van tijd op sites als scooterhelp vindt. kabels trekken en aanspannen is hier op dit forum ook al een keer of 120 uitgelegd. met een beetje zoeken vind je heus wel de weg, alleen is 'het vragen op het forum en een pasklaar antwoord krijgen net iets makkelijker...

Link naar reactie

Beste,

Ik heb het terug allemaal getest en een andere sproeier erin gestoken en het is al veel beter ,het is de originele sproeier dat ik er terug in zitten heb en die rijd vlotjes,ik kijk nu naar de koppeling die een beetje stroef verlegt van vitesse.

Link naar reactie

Ik heb er een grotere sproeier ingestopt ,maat 55 ,rijden doet hij, maar was er ook een beetje bang van het vastlopen omdat ik af en toe een plof hoorde, maar terug sputteren.

Ben niet zeker maar denk dat het de ontsteking is en dat zal moeilijk zijn voor mij,omdat ik daar niet van ken.

Voor de rest lukt het mij wel hoor, alleen dat sputteren moet ik kwijt zien te geraken

Link naar reactie

Ik zou maar eens gaan uitzoeken wat voor sproeier bij jou merk/model 75cc cilinder hoort, want dat is eerder rond de 70 op een 16.10 dan 55.

En ook timing is geen rocket science. Youtube heeft vast een goed filmpje, scooterhelp heeft een goeie uitleg en die is vast niet de enige.

Ploffen is meestal ontsteking.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...