Bowyer Geplaatst: 22 maart 2014 Delen Geplaatst: 22 maart 2014 Hoi, Is een motorblok van een cosa gelijk aan een p200? Groetjes,Thijs. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 22 maart 2014 Delen Geplaatst: 22 maart 2014 Met name de swingarm is breder en het blok heeft een pneumatisch remsysteem, en nog wat gekke features met de carb. Je kunt een conversie doen, maar dan moet je stukken van de swingarm afzagen en conversie stukken op plaatsten (zijn te koop). Ze lijken wel op elkaar: je zou het hele binnenwerk over kunnen zetten in PX 200 carters. Alleen zijn die PX carters zo'n beetje net zo gezocht als de blokken Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 22 maart 2014 Delen Geplaatst: 22 maart 2014 of je koopt er nieuwe bij sip Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 22 maart 2014 Delen Geplaatst: 22 maart 2014 Ook het binnenwerk is verschillend : COSA200 overbrenging is 21/68 en px200 is 23/65 Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 24 maart 2014 Delen Geplaatst: 24 maart 2014 en het schakelmechanisme is met 1 kabel ipv 2 Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 24 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2014 Kortom een cosablok gaat dus niet passen onder mijn gla'tje en ik had nog wel de hoop dat een goedkope cosa de manier was om aan een 200 blok te komen. Jammer. bedankt voor alle info. Groetjes,Thijs. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 25 maart 2014 Delen Geplaatst: 25 maart 2014 Bowyer, als dat zo was zouden de cosablokjes al lang niet meer zo goedkoop zijn Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 26 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2014 Ja waarschijnlijk wel maar een mens mag toch hoop hebben. Wat is trouwens het wezenlijke verschil tussen de vroege 200 blokken en de nieuwere type's. Ik ga zondag kijken naar een p200 waar volgens de verkoper een 12pk blok onder zit. Is dit dan een blok van een px? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 Je hebt bij de 200 blokjes, 2 versies, de 10 en de 12pk versie. 12 is recenter dacht ik. Correct me if i'm wrong. Gr, arti Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 27 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2014 nu is natuurlijk de vraag hoe is het verschil te zien? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 Meten is weten; afstand tussen bovenkant uitlaatpoort en top vd cilinder is 41 bij de 10pk en 38,5 bij de 12pk. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 Je hebt bij de 200 blokjes, 2 versies, de 10 en de 12pk versie. 12 is recenter dacht ik. Correct me if i'm wrong. You're right, maar er zijn er zelf 4 (allez modellekes, dan toch) P 200 E : 1977-1982 -> 7.35 kW of 10PK @5000 RPM PX 200 E: 1982-1997 -> 7.35 kW of 10PK @5000 RPM PX 200 E GS : 1987-1998 -> 9 kW of 12 PK @5700 RPM PX 200 : 1998-2001 -> 9 kW @???RPM Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 By the way: PX 125 T5 : 9 kW of 12 PK @6500 RPM Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 27 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2014 Oke ik bergijp dat het aan de buitenkant dus niet te zien is?? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 27 maart 2014 Delen Geplaatst: 27 maart 2014 Via het motornummer kan je uiteraard wel het chassismodel en bouwjaar nagaan via de gekende databanken (en bijgevolg het vermogen deduceren). Behalve voor de laatste reeks!! Motorblokken van post 2000 blokken verwijzen vaak naar motornummers van de jaren 80. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 28 maart 2014 Delen Geplaatst: 28 maart 2014 eigenlijk mag je ervan uitgaan dat wanneer de scooter van na 1997 is, dat je zeker met een 12pk te maken hebt. de cilinder is trouwens eenvoudig te vervangen Link naar reactie
dmi Geplaatst: 28 maart 2014 Delen Geplaatst: 28 maart 2014 De rally 200 is de vroegste uit de reeks trouwens.. heeft dezelfde motornummer als alle andere P200 blokken. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 28 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2014 Ja dat had ik ook al in haynes gelezen dat de motornummers ongeacht welk blok het is hetzelfde zijn. Kortom dat is zonder iets te demonteren niet te zien. Zou je het verschil echt heel erg merken? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.