Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Cosa Motorblok


Bowyer

Aanbevolen berichten

Met name de swingarm is breder en het blok heeft een pneumatisch remsysteem, en nog wat gekke features met de carb. Je kunt een conversie doen, maar dan moet je stukken van de swingarm afzagen en conversie stukken op plaatsten (zijn te koop).

Ze lijken wel op elkaar: je zou het hele binnenwerk over kunnen zetten in PX 200 carters. Alleen zijn die PX carters zo'n beetje net zo gezocht als de blokken :)

Link naar reactie

Kortom een cosablok gaat dus niet passen onder mijn gla'tje en ik had nog wel de hoop dat een goedkope cosa de manier was om aan een 200 blok te komen.

Jammer.

bedankt voor alle info.

 

Groetjes,Thijs.

Link naar reactie

Ja waarschijnlijk wel maar een mens mag toch hoop hebben.

Wat is trouwens het wezenlijke verschil tussen de vroege 200 blokken en de nieuwere type's.

Ik ga zondag kijken naar een p200 waar volgens de verkoper een 12pk blok onder zit.

Is dit dan een blok van een px?

Link naar reactie

Je hebt bij de 200 blokjes, 2 versies, de 10 en de 12pk versie. 12 is recenter dacht ik.

Correct me if i'm wrong.

You're right, maar er zijn er zelf 4  :) (allez modellekes, dan toch)

 

P 200 E : 1977-1982 -> 7.35 kW of 10PK @5000 RPM

PX 200 E: 1982-1997 -> 7.35 kW of 10PK @5000 RPM

PX 200 E GS : 1987-1998 -> 9 kW of 12 PK @5700 RPM

PX 200 : 1998-2001 -> 9 kW @???RPM

Link naar reactie

Via het motornummer kan je uiteraard wel het chassismodel en bouwjaar nagaan via de gekende databanken (en bijgevolg het vermogen deduceren).

Behalve voor de laatste reeks!! Motorblokken van post 2000 blokken verwijzen vaak naar motornummers van de jaren 80.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...