Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restoratie 160Gs


tweecilinderke

Aanbevolen berichten

Voila , vespa krijgt zijn vorm terug :)

Wat rubbers enz besteld vandaag zo dat we volgende week verder kunnen bouwen

.post-8302-0-79400000-1436707897_thumb.pn

post-8302-0-00560000-1436707912_thumb.pn

post-8302-0-87840000-1436707932_thumb.pn

 

Nu is er iemand die sproeierbezetting weet voor een gs160?

Motortje wilt eigenlijk niet starten, wat me ook opvalt is dat de bobijn warm word en onder spanning blijft staan .

Waarschijnlijk nog iets met het sleutelcontact vermoed ik.

Ik heb 4 standen op het contact, maar wat doet welke stand?

Link naar reactie

Mooie restauratie, ik vindt het alleen een beetje jammer dat je niet voor een meer originele batterij gekozen hebt (de zwarte met dekseltje, zie Maskes) en het regulator dekseltje in carrosserie kleur zou ik ook niet gedaan hebben. Maar dat zijn maar enkele details, het blijft altijd mooi om deze GS'en weer te zien zoals ze moeten zijn. 

 

btw. ik ben nog opzoek naar zo'n originele regulator voor een GS 160, wie kan mij helpen?

Link naar reactie

Volgens mij is het dekseltje normaal zwart, maar ik heb ook al bruine gezien  (en niet van de roest natuurlijk :D)

Velgen, vliegwiel deksel, reservewiel deksel en voornaaf, kleur allumunio MaxMeyer 1,298,0983

om op je vraag heel bovenaan te antwoorden.

Link naar reactie

Volgens mij is het dekseltje normaal zwart, maar ik heb ook al bruine gezien  (en niet van de roest natuurlijk :D)

Velgen, vliegwiel deksel, reservewiel deksel en voornaaf, kleur allumunio MaxMeyer 1,298,0983

om op je vraag heel bovenaan te antwoorden.

 

Er bestaan oude foto's van GS160's waarvan de voorvork zelf ook in't wit is ipv zilvergrijs... Piaggio zou hier niet altijd even consequent in geweest zijn...

Link naar reactie

De voorvork was in het wit toen ik  de scooter uit mekaar haalde en hebben we terug in het wit gestoken. Deze scooter heeft een 20 jaar in een stal gestaan waar ik hem ophaalde en was dus nog in originele ongerestaureerde staat , ik ga ervan uit dat de witte voorvork dus fabriek af is.

Nu ik vind het wel proper zo allemaal in  het wit en dat is het belangrijkste, of dit nu origineel is of niet maakt me eigenlijk weinig uit .

De velgen waren roest en die hebben we in grijs gestopt samen met de trommels, lijkt me ook het mooiste. Normaal word mijn Maskespakket vandaag geleverd met daarin ook nieuwe banden met witte flank, zal ook wel niet origineel zijn maar ja :D .

Link naar reactie

als ik jou was stak ik van in begin een elektronische ontsteking. gaat je veel geprul besparen, zeker nu alles uiteenligt :)

Link naar reactie

Ja, nu je het zegt, bij mijn GS 160 is de voorvork ook wit gespoten, trouwens mijn velgen zijn ook niet echt alu grijs, ik weet niet of het door de ouderdom komt maar ze hebben een champagne kleur.??? Zou het bij een Misa GS 160 misschien anders geweest zijn dan bij de Italiaanse GS 160? Die van mij is een Misa. 

Link naar reactie

mijn gs160 draait al jaren goed met de originele ontsteking dus ik zie niet in waarom hier een elektronische ontsteking op moet komen. Ik vind het zelfs een beetje jammer om op een origineel gerestaureerde scooter een niet-originele ontstekingte plaatsen.

Je moet er natuurlijk wel op letten dat je batterij steeds is opgeladen

Link naar reactie

ja elektronische ontsteking... eerst maar laten lopen op de originele, nu ben ik in de opstartfase beland de motor wil gerust draaien maar iets belet het hem? 

De ontsteking staat op 26° dat leek mij ok volgens de bronnen. wat ik wel zie als ik het luchtfilterkastje eraf haal is dat hij redelijk wat benzinedampen (druppels )buitenduwt wat me niet echt normaal lijkt?

iemand een tip?

Link naar reactie

mijn gs160 draait al jaren goed met de originele ontsteking dus ik zie niet in waarom hier een elektronische ontsteking op moet komen. Ik vind het zelfs een beetje jammer om op een origineel gerestaureerde scooter een niet-originele ontstekingte plaatsen.

Je moet er natuurlijk wel op letten dat je batterij steeds is opgeladen

 

niemand zegt dat dat origineel zijn job niet doet he, heeft 50j gewerkt, dus zal dat nu ook nog wel doen. hangt er maar een beetje vanaf wat je zelf van de scooter in kwestie verwacht, en wat je er van tijd,onderhoud,etc aan wil spenderen. in mijn ogen is een elektronische ontsteking, zeker in dit geval, een upgrade die de betrouwbaarheid van uwe scooter alleen maar ten goede komt.

 

beetje het verhaal van tubeless banden/velgen. Isdat nodig? Nee, ze worden al 60jaar verkocht met gewone banden/velgen. zijn tubeless'en beter? ja, sowiso.

 

:D

Link naar reactie

niemand zegt dat dat origineel zijn job niet doet he, heeft 50j gewerkt, dus zal dat nu ook nog wel doen. hangt er maar een beetje vanaf wat je zelf van de scooter in kwestie verwacht, en wat je er van tijd,onderhoud,etc aan wil spenderen. in mijn ogen is een elektronische ontsteking, zeker in dit geval, een upgrade die de betrouwbaarheid van uwe scooter alleen maar ten goede komt.

 

beetje het verhaal van tubeless banden/velgen. Isdat nodig? Nee, ze worden al 60jaar verkocht met gewone banden/velgen. zijn tubeless'en beter? ja, sowiso.

 

 

tubeless, nog zoiets dat ik niet versta ;)

Link naar reactie

iemand die mij in duidelijke taal kan vertellen hoe ik best de versnellingskabels afstel? Ben al tot in 1ste geraakt :) vind dat ik serieus aan de hendel moet draaien om te schakelen, is het zo dat je effectief schakelt en de nr. overeenkomen met het streepje naast de hendel? ik moet eigenlijk naar derde gaan om in tweede te komen.

Link naar reactie

ok t'is gelukt ondertussen.mmm toch nog een electrisch probleem :unsure:  als ik de verlichting aanzet springt mijn zekering. Waarschijnlijk bij het doortrekken van de kabelboom dus een draad geschonden. ga dus een nieuwe steken. Iemand die de juiste truc weet om dit geen tweede keer tegen te komen?

Had gedacht de kabelboom eerst door een flexibel te duwen en daarna met flexibel compleet door te trekken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...