parthoens Geplaatst: 8 september 2013 Delen Geplaatst: 8 september 2013 hallo, heb een lml blokje 200cc op een oldie vespa. Het is nog aan het inrijden maar ik heb gelijk de indruk dat hij echt niet snel gaat. Ik heb eens de gas open gezet en reed moeilijk 70km/u. Is dit normaal? Alles is wel nog origineel van setting. Link naar reactie
Roeli Geplaatst: 8 september 2013 Delen Geplaatst: 8 september 2013 Er staat steeds een katalysator op. Gooi die er maar al tussen uit voor te beginnen. Link naar reactie
dave Geplaatst: 8 september 2013 Delen Geplaatst: 8 september 2013 zijn er nu LML 200cc 2takt blokskes te koop of gaat het over een px200 motor? Ik weet dat er een kleine hoeveelheid 200cc LML's verkocht zijn geweest maar dat was nog in de tijd van de Piaggio licentie, dus midden jaren negentig? Link naar reactie
pete Geplaatst: 8 september 2013 Delen Geplaatst: 8 september 2013 Ik heb nog nooit van een lml200 2t voor onder een vespa gehoord. Link naar reactie
dave Geplaatst: 8 september 2013 Delen Geplaatst: 8 september 2013 ik peis zowizo dat parthoens zich vergist heeft Ik heb nog nooit van een lml200 2t voor onder een vespa gehoord. heette de "LML T5 200", bestemd voor de UK en Australië. Standaard Italiaanse PX200 motor zat daar in. http://modernvespa.com/forum/topic96413 http://www.flickr.com/photos/gomisan/tags/lml/ http://s4.zetaboards.com/ScooterboyWorld/topic/849037/1/ Link naar reactie
pete Geplaatst: 8 september 2013 Delen Geplaatst: 8 september 2013 Merci voor de info Dave. Link naar reactie
parthoens Geplaatst: 8 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2013 Tis nen 150cc lml. Is dit dan normaal dat ik maar die snelheid haal of moet er iets veranderd worden? Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 september 2013 Delen Geplaatst: 8 september 2013 70km/u op GPS of op de speedo? De motor komt ook pas echt "los" na een paar 1000km, rustig verder inrijden dus. Groetjes, nero. Link naar reactie
parthoens Geplaatst: 8 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2013 was op gps 70 km/u hoe rap zou hij gaan dan, zou toch graag op de expresweg mee kunnen met het verkeer.had gedacht aan 120km/u zonder aanpassing, dat zal dan niet het geval zijn Link naar reactie
pete Geplaatst: 9 september 2013 Delen Geplaatst: 9 september 2013 120 was een redelijk optimistische veronderstelling (understatement). Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 9 september 2013 Delen Geplaatst: 9 september 2013 er is geen enkele standaard 2-takt motor van vespa die 120km/u gaat, war iedereen ook beweerd. Wat je wel kan doen als alles nog standaard is: uitlaat vervangen door eentje zonder katalysator, andere sproeier en andere/ aangepaste luchtfilter hierdoor smijt je alles eraf wat vernaderd is aan de oudere modellen om aan de nieuwe euronorm te kunnen voldoen en zal je met een 150cc rond de 90km/u kunnen halen Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 9 september 2013 Delen Geplaatst: 9 september 2013 er bestaat hier trouwens ergens een post waar gezegd wordt welke sproeier nodig is Link naar reactie
janvda Geplaatst: 9 september 2013 Delen Geplaatst: 9 september 2013 Ik reed met een LML150-blokje met SIP Road en PX200-luchtfilter met een 98 als hoofdsproeier Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 9 september 2013 Delen Geplaatst: 9 september 2013 Is het trouwens gezond voor zo een 2-takt om expressweg te rijden. Dan wordt die toch niet optimaal gesmeerd dacht ik. Maarja, zorgen voor later zeker? Link naar reactie
janvda Geplaatst: 9 september 2013 Delen Geplaatst: 9 september 2013 ben niet helemaal mee met die theorie Kevin, leg eens uit? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 9 september 2013 Delen Geplaatst: 9 september 2013 waarom zou die op een expressweg niet optimaal gesmeerd worden? Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 9 september 2013 Delen Geplaatst: 9 september 2013 weet niet hoe dat zit met ene met automatische smering, maar als je lang dezelfde snelheid rijdt dan ga je stilaan minder verbruiken op da stuk. Bij een 2-takt is minder verbruiken, minder smeren. Ik weet niet als dit zo erg kan zijn dat er schade gaat optreden, maar het lijkt me toch mogelijk dan. Ofwel regelt die automatische smering dat bij? Ik geef wel toe dat ik er het fijne niet vanaf weet en dat ik meestal verder ga zoeken dan nodig is. Maar dat hadden jullie waarschijnlijk wel door Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 9 september 2013 Delen Geplaatst: 9 september 2013 ik heb in het verleden al meermaals uren volle gas op de snelweg gereden zonder problemen Link naar reactie
EriX Geplaatst: 9 september 2013 Delen Geplaatst: 9 september 2013 weet niet hoe dat zit met ene met automatische smering, maar als je lang dezelfde snelheid rijdt dan ga je stilaan minder verbruiken op da stuk. Mijn ervaring met lange afstanden en volle gas rijden is net het omgekeerde. Mijn scooters verbruiken dan een pak meer benzine (altijd volle gas is altijd op de limiet rijden hé)... Link naar reactie
parthoens Geplaatst: 9 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2013 Wat is uw snelheid dan (Jan VDB ) Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 9 september 2013 Delen Geplaatst: 9 september 2013 idd Erix, als ik over de ring volle gas rijd, zie ik het naftmetertje zeer snel naar links gaan... tegen 90 km/u zal je ws wel wat zuiniger rijden mr das te traag Link naar reactie
Roeli Geplaatst: 9 september 2013 Delen Geplaatst: 9 september 2013 Heb zelf een nieuw LML blok gehad, reed in begin ook maar 70. Idd ne sito plus er op en al beter. 90 zal zijn als de wind mee zit, als kruissnelheid mag je dit wel vergeten. Heb wel de indruk dat deze een minderwaardige krukas hebben, na 10.000 km was die naar de vaantjes, kan eventueel aan de chauffeur liggen. Link naar reactie
janvda Geplaatst: 9 september 2013 Delen Geplaatst: 9 september 2013 Wat is uw snelheid dan (Jan VDB ) Scooterke is al een tijdje van eigenaar veranderd, maar ik dacht dat die zo ongeveer 85 reed (Super, dus op 8") Link naar reactie
EriX Geplaatst: 10 september 2013 Delen Geplaatst: 10 september 2013 Wat is uw snelheid dan Met standaard 200cc blokje een 105km/u (op GPS -> op teller 112) in ideale omstandigheden (-> geen tegenwind, niet bergop, etc...) Met standaard 125cc T5 blokje ongeveer hetzelfde, maar ze zuipen beiden even veel als ik dus autostrade neem. Om je een voorbeeld te geven: als ik van Antwerpen naar Gent rijd over de autostrade dan moet ik op de terugweg gaan tanken bij het eerste benzinestation dat ik tegen kom. Als ik van Antwerpen naar Gent via de N70 rijd dan kan ik heen en terug met 1 naftbak. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 10 september 2013 Delen Geplaatst: 10 september 2013 Ik ben nog wel vergeten te vermelden in mijn antwoord hierboven dat het in mijn geval gaat over Piaggio motorblokjes en dus geen LML blokjes... Je kan blijkbaar maar 1x je eigen post edit'en, anders had ik dit nog wel toegevoegd. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.