Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Snelheid Lml Motor


parthoens

Aanbevolen berichten

ik peis zowizo dat parthoens zich vergist heeft

 

 


Ik heb nog nooit van een lml200 2t voor onder een vespa gehoord.

 

heette de "LML T5 200", bestemd voor de UK en Australië. Standaard Italiaanse PX200 motor zat daar in.

 

http://modernvespa.com/forum/topic96413

 

post-3598-0-78382700-1378661229_thumb.jp

 

http://www.flickr.com/photos/gomisan/tags/lml/

 

http://s4.zetaboards.com/ScooterboyWorld/topic/849037/1/

Link naar reactie

er is geen enkele standaard 2-takt motor van vespa die 120km/u gaat, war iedereen ook beweerd.

 

Wat je wel kan doen als alles nog standaard is:

uitlaat vervangen door eentje zonder katalysator, andere sproeier en andere/ aangepaste luchtfilter

hierdoor smijt je alles eraf wat vernaderd is aan de oudere modellen om aan de nieuwe euronorm te kunnen voldoen en zal je met een 150cc rond de 90km/u kunnen halen

Link naar reactie

weet niet hoe dat zit met ene met automatische smering, maar als je lang dezelfde snelheid rijdt dan ga je stilaan minder verbruiken op da stuk.

Bij een 2-takt is minder verbruiken, minder smeren.

Ik weet niet als dit zo erg kan zijn dat er schade gaat optreden, maar het lijkt me toch mogelijk dan.

Ofwel regelt die automatische smering dat bij?

 

Ik geef wel toe dat ik er het fijne niet vanaf weet en dat ik meestal verder ga zoeken dan nodig is.

Maar dat hadden jullie waarschijnlijk wel door ;)

Link naar reactie

weet niet hoe dat zit met ene met automatische smering, maar als je lang dezelfde snelheid rijdt dan ga je stilaan minder verbruiken op da stuk.

Mijn ervaring met lange afstanden en volle gas rijden is net het omgekeerde. Mijn scooters verbruiken dan een pak meer benzine (altijd volle gas is altijd op de limiet rijden hé)...

Link naar reactie

Heb zelf een nieuw LML blok gehad, reed in begin ook maar 70. Idd ne sito plus er op en al beter. 90 zal zijn als de wind mee zit, als kruissnelheid mag je dit wel vergeten. Heb wel de indruk dat deze een minderwaardige krukas hebben, na 10.000 km was die naar de vaantjes, kan eventueel aan de chauffeur liggen.

Link naar reactie

Wat is uw snelheid dan

Met standaard 200cc blokje een 105km/u (op GPS -> op teller 112) in ideale omstandigheden (-> geen tegenwind, niet bergop, etc...)

Met standaard 125cc T5 blokje ongeveer hetzelfde, maar ze zuipen beiden even veel als ik dus autostrade neem.

Om je een voorbeeld te geven: als ik van Antwerpen naar Gent rijd over de autostrade dan moet ik op de terugweg gaan tanken bij het eerste benzinestation dat ik tegen kom. Als ik van Antwerpen naar Gent via de N70 rijd dan kan ik heen en terug met 1 naftbak.

Link naar reactie

Ik ben nog wel vergeten te vermelden in mijn antwoord hierboven dat het in mijn geval gaat over Piaggio motorblokjes en dus geen LML blokjes...

 

Je kan blijkbaar maar 1x je eigen post edit'en, anders had ik dit nog wel toegevoegd. :huh:  <_<  :angry:  :(

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...