nero Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 Je kan de oliekeerring vervangen langs de buitenzijde, alleen is het vervangen ervan geen garantie op niet meer lekken omdat het oliepeil hoger komt dan normaal als de vespa scheef staat. Groetjes, nero. Link naar reactie
PatRatInSpee Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 Okay dan zal ik een nieuwe keering bestellen :-) Eigenlijk twijfel ik om een volledige revisie te doen maar de motor draait goed en de olie ruikt niet naar benzine. Er zit ook geen speling op de krukas/vliegwiel... Ik wil sowieso op termijn er een px-blokje onder hangen... Ik vrees idd dat de schuine poot niet ideaal is voor het chassis... Toch vind ik persoonlijk een schuine poot mooier staan :-) Als ik na het plaatsen van de nieuwe keering nog steeds olieverlies heb monteer ik terug de originele poot... Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 24 oktober 2014 Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 wel, ik heb zowel de gewone als de schuine poot gemonteerd. ik weet nu niet of dit mogelijk is op een 160gt maar zou mij verwonderen dat dit niet het geval moest zijn. Mijne schuine poot zijn bevestiging zit tussen het frame en de bevestiging van de normale poot. Link naar reactie
PatRatInSpee Geplaatst: 24 oktober 2014 Delen Geplaatst: 24 oktober 2014 De schuine poot dus boven de originele plaatsen! Ja dat is t proberen waard! Ik ben me al heel de tijd suf aan t zoeken naar de juiste keering... Volgens mij is het deze: http://www.recambiosmotosclasicas.es/index.php?option=com_virtuemart&category_id=71&flypage=flypage.tpl&page=shop.product_details&product_id=1922 Is dit dezelfde? http://www.scooter-center.com/en/product/3820006/Oil+seal+CORTECO+NBR+27x47x6mm+used+for+rear+hub+Vespa+PX+till+1983+Vespa+Rally180+VSD1T+Vespa+Rally200+VSE1T+Sprint+since+1972+TS+since+1972+GT125+since+1972+GTR125+since+1972+GL150+VLA1T+since+1972?meta=3820006*scd_ALL_en*s1208207727392*Oil%20seals*36*36*3*16 Probleem is dat de verzendingskosten bij de eerste nogal duur zijn... Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 27 oktober 2014 Delen Geplaatst: 27 oktober 2014 Eerst oude demonteren, opmeten of de cijfers aflezen, dan pas nieuwe bestelen Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 29 oktober 2014 Delen Geplaatst: 29 oktober 2014 een schuine poot geeft op termijn altijd problemen met de oliekeerring van de achteras. De krachten die erop komen zijn anders dan bij een rechte poot en daarvoor is die keerring niet gemaakt. Link naar reactie
PatRatInSpee Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Kan iemand me even mee volgen? Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt of ontbreekt... Ik heb het achterwiel gedemonteerd. Vervolgens: remschoenen, stofkap, kasteelmoer met bijhorende rondel, daarachter soort conische rondel met opening zodat deze kan opgespannen worden (ken de benaming niet) 32654 Borgring 46700 Wat ik nu zie is een grote ring met openingen zoals een kasteelmoer in de carter http://beedspeed.com/vespa-rear-seal-retainer-37mm-inner-diameter-p-6477.html Deze vind ik niet terug in de scooterhelp manual http://www.scooterhelp.com/serial/mvespa.125_150_160.parts.html Daarachter de oliekeerring s-7286 En ik zie de bolletjes van de lager zitten Vraag 1: Moet ik eerst die kasteelmoerachtige ring verwijderen voordat ik de oliekeerring kan verwijderen? Deze zit muurvast...Tool? Vraag 2: Ontbreekt er niets? Nrs 28 en 38? http://www.scooterhelp.com/serial/mvespa.125_150_160.parts.html Ik heb verschillende onderdelen besteld in het verre Spanje waaronder een nieuwe oliekeerring... Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Die moer hoef je niet te verwijderen om de keering te vervangen, alleen die circlips die in de gleuf aan de binnenzijde van die moer zit. De oliekeering kan je dan gewoon verwijderen door ze met een schroevendraaier eruit "te wippen". Voor het terugplaatsen van de oliekeering gebruik ik altijd een cilindrisch buisje van dezelfde grootte als de keerring, wel eerst goed invetten. Klop de keering ook niet tot tegen de lager, dan dicht ze onvoldoende af en gaat ze snel stuk, juist tot achter de circlips (zoals de oude nu steekt) is voldoende. Groetjes, nero. Link naar reactie
PatRatInSpee Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Okay, bedankt voor het duidelijke snelle antwoord! Link naar reactie
PatRatInSpee Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Even meedelen: De afmetingen voor Motovespa 125-150-160 oliekeerring achterwiel zijn 30-40-7... Link naar reactie
Sara 1963 Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Opgelet, de grote kasteelmoer is linkse draad! Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 een schuine poot geeft op termijn altijd problemen met de oliekeerring van de achteras. De krachten die erop komen zijn anders dan bij een rechte poot en daarvoor is die keerring niet gemaakt. Hhmm,,ik ben even ni mee,,,een oliekeerring dient enkel om de olie binnen te houden,,,het is juist de lager die de radiale krachten moet opvangen,,, CHEERS Link naar reactie
PatRatInSpee Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Aha! Vandaar... :-s Link naar reactie
cee Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Hhmm,,ik ben even ni mee,,,een oliekeerring dient enkel om de olie binnen te houden,,,het is juist de lager die de radiale krachten moet opvangen,,, CHEERS klopt, maar die lager slijt dan een beetje uit, waardoor bourage toch net dat teveel speling krijgt, destijds vele px'en met scheve poot met dit probleem binnengekregen Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 5 januari 2015 Delen Geplaatst: 5 januari 2015 Voila,we zijn er uit...doordat uwe lager ( en de rest van wat in uwe carter zit),begint te slijten,,,gaat uwe oliekeerring lekken...das toch prachtig,dat ge dan een indicatie hebt,dat uwe lager aan het slijten is ,,,,,de keren dat ik nen bourage heb moeten vervangen,enkel door den duurtijd,,kan ik op mijn 1 hand tellen...al de rest was door externe factoren zoals ijzerresidu in de olie,kapotte lager,of overdruk...soit ge hebt gelijk...gasten met nen scheve poot,gaan veel sneller zien dat ze aan het lekken zijn CHEERS Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.