Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PatRatInSpee

Leden
  • Items

    151
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

3 Volgers

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Motovespa 160 gt
    Motovespa 150s
    Px125e
    Special50
    Super curry (rip)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Brussel/Geraardsbergen
  • Land
    Belgiƫ

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

PatRatInSpee's prestaties

Contributor

Contributor (5/14)

  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In
  • First Post

Recente badges

64

Reputatie

  1. Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Acma... Volgens Scooterhelp is het een 125n uit 1960. Hij is grotendeels volledig en er is een nieuw beenschild In gelast. Omdat Acma nieuw voor me is zit ik met wat vraagjes en issues: -px blok plaatsen of het originele in ere herstellen? -Welke kleur zou ik erop zetten? Vermoedelijk was hij origineel rood maar ik zie veel liever het oude groen. (Ik weet niet of dit model ooit in deze kleur is uitgebracht). -Werd de vork, achterlicht en wielen mee in de kleur geverfd? -welk glas hoort er thuis op het achterlicht? -indien ik een px blok zou plaatsen zal ik een conversie naar 10 inch moeten doen. Voor het achterwiel is dit duidelijk voor me maar welke onderdelen heb ik dan nodig aan het voorwiel? - het stangetje waar de rempedaal op schuift is afgesneden. Hoe herstel ik dit? -waar komt de chokeknop? -waarvoor dient het extra gaatje bij de zadelbevestiging in het chassis? -de papierwinkel maar dat komt wel in orde. - Om een lang verhaal kort te maken, zo veel mogelijk naar origineel brengen of niet..
  2. En voor de pk modellen https://www.ricambi-v.com/tuning/sella-completa-sport-colore.5228.html
  3. Neen maar Nisa heeft dit model ook voor smallframes... https://www.ricambi-v.com/tuning/sella-completa-sport-colore.5226.html
  4. Okay top! Ik stuur je later nog voor die swingarm... Lijkt me een goeie oplossing!
  5. Okay bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik denk dat ik best op zoek ga naar een andere vork. Dat lengteverschil van die achteras wist ik niet. Best een primavera vork of een special op 10 inch vork vermoed ik of zijn er nog opties? Voor mij hoeven de voor en achter trommel niet identiek te zijn maar wel dezelfde grootte van velg... Ik weet niet of een pk vork in een special past? Ik heb ook gemerkt dat ik op zoek moet naar een ander spruitstuk omdat het standaard Pk stuk niet past in het gat van het chassis maar deze kan ik blijkbaar gewoon bij sip bestellen. Een volledig ander blokje vind ik wat gek tenzij ik het kan ruilen? Een andere optie waar ik aan denk is om een et3 blokje in te bouwen maar dan ben ik wettelijk niet in orde en dat vind ik wel een risico...
  6. Ik heb een special50 met vooraan een 9 inch open velg met 4 boutjes. (De eerste serie van het rechthoekig voorlicht) De motor is een recenter pk50 blokje 10 inch. Nu zou ik vooraan graag van 9 naar 10 inch gaan. Volstaat het om enkel de tamboer te wijzigen of moet ik ook de remblokken met achterplaat aanpassen? of pas ik beter het blokje aan naar 9 inch? zo ja, idem als hierboven. Enkel de tamboer of ook de rest? mvg,
  7. Leuk! Ik zou vooral kijken dat de papieren in orde zijn en goed kijken naar het model... onder mijn 150s en 160gt heb ik beide een betrouwbaar px blok gestoken. Deze zijn betrouwbaarder en onderdelen beter verkrijgbaar... De kaders zijn meestal een mix van Italiaanse modellen zoals de sprint, vbb enz Over smallframes en px-modellen durf ik me niet goed uitspreken maar ik vermoed dat deze bijna idem zijn als de Italiaanse... succes!
  8. Hier kan je soms veringkoopjes doen... https://www.ricambi-v.it/in-sconto
×
×
  • Nieuwe aanmaken...