Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px 125 e


andy2

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb sinds vandaag probleem met men

Wesp. Wou men sproeier veranderen van 96 naar 102, omdat ik een malossi pijp heb zitten.

En ik heb de luchtstelschroef dichtgedraaid en dan 1,5 toer uitgedraaid.. Nu start hy niemeer.. Heb de sproeiers terug gewisseld nog niks.. Af en toe pruttelt hem heel efkes en dan valt hem trg stil. Nu steekt de 102 erin en doet ie helemaal

Niks meer, bougie vonkt , krijgt naft want de bougie word nat.

Laatst heb ik ook de dichtinge vervangen van de carbu..

Iemand die me kan verderhelpen?

Het gaat om een px125 elestart..

Alles origineel buiten dat pijpke..

Moet ik nog andere sproeiers vervange buite de main?

Link naar reactie

Als de uitlaat 2de hands is, kan je eens checken of hij niet verstopt zit. Anders misschien even nakijken of hij wel mooi aansluit aan de cilinder, smurrie kan daarvan komen. Ik weet niet welke dichtingen je hebt vervangen, maar't kan ook zijn dat je vlotter niet meer goed afsluit, waardoor carbu volloopt en overloopt.

Link naar reactie

alst strontverzopen is, bougie eerst uitdraaien en een paar keer kicken, als laatste alles dicht gaskraan open en kicken ;)

wat is volgens u de luchtstelschroef? BTW die 1,5 keer draaien is maar een richtlijn maar dat is niet hoe ge een carburator te goei afstelt, als hem te arm staat begint dan maar al te sparen voor een nieuwe zuiger.

Link naar reactie

De dichting tussen de carbu en dat 'bakske' en die tussen dat bakske en de motor.die heb ik vervangen

Dat laatste heb ik gedaan.. Bougie eruit, wat afvegen , paar keer kicken maar die deed nog niks.. Heb hem laten staan tot morgen /overmorgen.

De luchtstelschroef is dat ellendig 6 kanteke waar ge met geen materiaal aankunt..

Best die 96 sproeier terug steken als ik opnieuw ga proberen?

Die richtlijn is voldoende om hem te starten he ;-) eerst wil ik hem terug in gang krijgen..

Morgen naar de dealer en een nieuw vlotterke halen en de pakking tussen de carbu en dat bakske ook maar meepakke als reserve ;-)

Link naar reactie

Misschien niet overbodig om even te vermelden: de luchtmengselschroef dient bij Dell'Orto carbs 1,5 toeren uitgedraaid te worden als richtlijn, maar de schroef heeft bij Spaco/Dell'Orto carbs (die jij mogelijks wel hebt gezien de zeskantige vorm vd schroef? even verifieren vooraleer je dit gaat proberen...) een fijnere schroefdraad waardoor voor eenzelfde afstelling je 3 toeren dient uit te draaien

Link naar reactie

Ja..

Bij het onderhoud wat ik heb late doen hebben ze die NIET vervangen, nochtans had ik gevraagd voor een volledige check up.. Mijn

Wespke heeft 2 jaar stilgestaan..

Ben dan zelf 2 bougiekes gaan halen en heb van de week ze alle 2 geprobeerd..

Ik ga er direct is naar kijken..

Link naar reactie

Zo dom ook weer niet ;-)

Toen ik de carbu demonteerde lag er een dik rond rubberke in dat 'bakske' .

Ik dacht dat die in dat kopke zat voor de nafttoevoer aan de carbu. In dat kopke wat in uw naftdarmpke zit. Nu bleek dat de carbu daardoor geen of te weinig naft kreeg.

Het rubberke hoorde uiteindelijk aan de onderkant op dat 'pijpke' te zitten ( onder de vlotterkamer) ik dacht dat dat rubberke tegen het lekken was..

Achja kan gebeuren :D

Link naar reactie

ja ik begrijp waarom we de dingen met een naam zijn gaan benoemen... .. :)

Allez domme dingen, op uwe px liggen kicken gelijk een zot... tot ge tot het besef komt dat het contact niet op staat... .. ma ik ben niet de enige hoor :)

Link naar reactie

Sproeiers reinigen en nakijken na de winter, in gang kicken en merken dat de motor plots enorm begint te "doempen" en de relanti niet meer te regelen valt.

Toch nog eens proberen te rijden in 't stad met een enorme rookpluim achter mij tegen 10km/u.

Tot de conclusie komen dat de oliekeerring het waarschijnlijk begeven heeft.

Dan maar een iets zwaarder motor aangekocht om te reviseren en uiteindelijk merken dat de choke sproeier niet goed erin gevezen was en eruit getrild...

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...