Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Faro Basso?


Ivannikon

Aanbevolen berichten

@arti: maar sommige mensen willen gewoon een volledig originele scooter om dat originele gevoel van toen hij gebouwd werd te ervaren.

een faro basso 100 laten rijden is niet gezond, ze zijn daar gewoon niet op gebouwd, dan moet je nog veel andere dingen gaan aanpassen en dan is de charme van een echte oldie ver zoek...

Zo zie ik het ook, moet fun zijn en genieten, voor snel rijden heb ik de GTS 250i nog altijd.

Link naar reactie
[quote name=Moon the Loon

En in de praktijk rijden ze je van de baan als je 60 à 70 km/u gaat.

Deze wil ik enkel aanschaffen zoals hierboven al gezegd' date=' rond den toren en kleine haspengouwse wegeltjes met vrienden van de club allen met oldie's. Dit zal toch wel geen probleem zijn?

Natuurlijk zal dat geen probleem zijn. Persoonlijk vind ik da allemaal wa duur om alleen rond de kerktoren mee te rijden. Maar ieder zijn zin :)

Link naar reactie
Persoonlijk vind ik da allemaal wa duur om alleen rond de kerktoren mee te rijden. Maar ieder zijn zin :)

dat slaagt nu echt nergens op... de waarde van een voertuig is toch nooit een beslissende factor of je er wel of niet plaatselijk mee rondtoert?? als je een originele Knucklehead van 45000€ koopt om mee in de geburen rond te bollen, dan is dat toch gewoon zo?

soit, ik begrijp de plannen van Ivannikon volledig!!

Link naar reactie

ge kunt dat ook in ne camionette steke en rond nen andere kerktore gaan showe... en 'duur' dat is een subjectief dat totaal niks wilt zegge... ik zou gewoon zeggen dat het een beetje teveel geld voor mij is als speelgoedje :)

maar nen origineel heeft zijn charmes en zijn financiele waarde, zeker een pluspunt als ge der in uwe collectie kunt steke

Link naar reactie

Als je niet weet wat het verschil is tussen een Acma, faro basso, misa,.. stel ik mij de vraag of je niet beter een nieuwe px koopt...

Link naar reactie
Persoonlijk vind ik da allemaal wa duur om alleen rond de kerktoren mee te rijden. Maar ieder zijn zin :)

dat slaagt nu echt nergens op... de waarde van een voertuig is toch nooit een beslissende factor of je er wel of niet plaatselijk mee rondtoert?? als je een originele Knucklehead van 45000€ koopt om mee in de geburen rond te bollen, dan is dat toch gewoon zo?

soit, ik begrijp de plannen van Ivannikon volledig!!

Moet het dan op iets slagen? Das wat ik erover denk he :) als diene mens da wilt doen geen probleem.

Link naar reactie
Als je niet weet wat het verschil is tussen een Acma, faro basso, misa,.. stel ik mij de vraag of je niet beter een nieuwe px koopt...

Inderdaad over drie jaar bij mijn aankoop van een GTS 250i wist ik ook helemaal niets af van een vespa. Ondertussen is dit enigzins hard veranderd ook mede dat ik de reacties hier op het vespaforum volg. En inderdaad cee in de beginne kende ik dit verschil ook weer niet tussen oldies maar ben me al dagen lang aan het verdiepen in deze drie modellen en vragen aan het stellen aan de forumleden die het meest op de hoogte lijken van precies deze modellen. En geloof me ik ken deze verschillen en hun oorsprong langzamerhand nu wel. Maar moet ik uit jou reaktie naar mij toe begrijpen dat je van in de beginne dadelijk een specialist waart in alles wat vespa aanbelangt?

groeten

Ivan

Link naar reactie

Niet 3 modellen dus ;)

1 officieuze modelbenaming, 1 licentiebouwer met een heel scala aan modellen (waaronder een auto: de Vespa 400) en 1 bedrijfsnaam van een bedrijf waar Vespa's (verschillende modellen) werden geassembleerd.

En cee doet altijd zo.

Link naar reactie

@ivannikon: dat heb ik toch niet gezegd?

@mr160: hier kan ik op reageren, maar ga het bewust maar zo laten...

Link naar reactie

De prijs moet ieder voor zich uitmaken als dat teveel is of niet ( voor mij in ieder geval wel)

Het is vooral : wie gaat eraan werken als er iets aan hapert,en daar mag je 100% gerust in zijn,zelfs al rij je maar rond de kerktoren,er zal al wel is een mankementje voordoen.

Meestal dan nog als je juist op het verste punt van huis bent.

Modellen kennen is al zeker een goed begin,maar als je met zo'n oude scooters rijdt,is een beetje technische kennis van de scoot toch ook belangrijk.Al is het maar kabelkes vervangen of een carbuke uitkuisen,dingen die je onderweg kan voorkrijgen.

Link naar reactie

mannekes mannekes ...

1. dit is, volgens mij, een propere correcte scooter voor een correcte prijs als hij goed gerestaureerd is. Als je zelf iets restaureerd zit je al snel aan een deftig bedrag en dan reken je geen enkel werkuur.

2. bij MISA zijn wel degelijk andere modellen gemakt dan GS. Denk bijvoorbeeld maar aan de Belgische GL

3. Sommigen zouden beter gewoon zwijgen ipv zoveel mogelijk commentaar geven in zoveel mogelijk verschillende topics. Diegene die zich aangevallen voelt mag ervan uitgaan dat dit voor hem bestemd is

Link naar reactie

Van die GL klopt zeker,daar heb ik er eentje van ...

Herkenbaar aan zijn logo,voorste spatbord dat uit 1 geheel bestaat zonder naad in het midden...

Link naar reactie

Bij het aanvullen van mijn kennis kwam ik dit tegen van een medelid, waar of niet?

Laat ons ook niet vergeten wat er in de geschiedenis is gebeurd:

1: Vespa onder licentie in DUITSLAND: is een HOFFMANN...is dit dan ook GEEN ORIGINELE ?

2: Vespa onder licentie in ENGLAND: is een DOUGLAS...is dit dan...

3: Vespa onder licentie in FRANKRIJK: is een ACMA...is dit dan...

4: Vespa onder licentie in BELGIE: is een MISA... ..ook geen?

5: Vespa onder licentie in INDONESIE: ...ook geen?

6: Vespa onder licentie in SPANJE: is een MOTOVESPA...ook geen?

7: Vespa onder licentie in USA: is een ALLSTATE... ?

8: Vespa onder licentie in INDIA: ... voila! de grootste fabriek ooit van VESPA waar de laatste 10 jaar de PX werd gebouwd...

Groetjes, ivan

Link naar reactie
  • 1 maand later...

in India Bajaj als ge de correct benaming wilt, en eerlijk gezegd was het plaatwerk beter dan van de "Originele" vespa, want dikker door de lagere kost...

soit dit ter aanvulling. en idd er zijn heel wat Acma's die voor FB verkocht worden ander stuur en lamp op je spatbord en je hebt een FB... en zonder persoonlijk te worden kan ik Cee zijn redenering wel volgen...

Link naar reactie

Thanx sindo, maar wat die redenering van cee betreft?? ik moet geen nieuwe PX heb al een GTS en een oldie 150cc en onder tussen lukt het me aardig goed om al een verschil te kennen hoor. Denk wel dat ieder hier op het forum heeft moeten leren voor aleer hij de verschillen kende...

Ciao

Link naar reactie

Ivan het was niet direct op uw persoonlijk bedoeld, want ik ken u niet, maar er zijn er hier al meer de revue gepasseerd.

Waar ik het over eens ben is dat er (en niet enkel ivm Vespa)heel wat "snobs" rondlopen die op het moment dat iets hip is er graag geld tegenaansmijten om het "meest exclusieve" te hebben hoewel ze geen idee over wat het gaat.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...