Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Faro Basso?


Ivannikon

Aanbevolen berichten

Niks mis met Acma of Misa.

VIN/Typenumer wijst op gewoon origineel Italiaans Vespa, ACMA heeft andere VIN nummers en MISA heeft een extra nummertje ingeslagen.

ACMA is misschien iets minder begeerlijk dan Italiaans, maar dientengevolge vaak ook iets goedkoper. ACMA heeft geen laag licht, want bij de wet had de koplamp een minimale hoogte in Frankrijk (en de UK).

MISA is in deze contreien juist begeerlijker.

Faro Basso ("licht laag") is maar een bijnaam voor het model. Zegt officieel verder niks.

Link naar reactie

Nee - MISA in die tijd dan ook een lage koplamp gehad.

Misschien moet je even MISA en ACMA researchen;

- ACMA: licentiebouw, met eigen modellen en alles gefabriceerd in Frankrijk (zie ook Douglas, Motovespa,...)

- MISA: onderdelen gefabriceerd in Italie, maar geassambleerd in België.

Ik ben geen MISA kenner, dus wie weet kan iemand anders je vertellen of er in Jette uberhaubt wel een FB werd geassembleerd.

Een Misa is hier gevoelsmatig meer waard dan dat ie voor een Italiaan is. Je kunt een Misa restaureren naar Italiaans model en je zou het verschil niet weten, maar Misa kenmerken wegmofflen is vloeken in de kerk.

Link naar reactie

Goed plan: bedenk dat je met een echte oude oldie (voor 1960) niet makkelijk met het verkeer mee kan, dus dat die voor de zondagsje ritjes is.

En bedenk ook dat een slechte restauratie van de waarde afdoet, en dat maakt een ongerestaureerde goeie een stuk duurder.

Link naar reactie
Goed plan: bedenk dat je met een echte oude oldie (voor 1960) niet makkelijk met het verkeer mee kan, dus dat die voor de zondagsje ritjes is.

En bedenk ook dat een slechte restauratie van de waarde afdoet, en dat maakt een ongerestaureerde goeie een stuk duurder.

Thx mr160, ja de bedoeling is om met de oudjes rond onze kerktoren te rijden met de club waar we al met negenen zijn met een oldtimer naast een GTS. Had nooit kunnen denken dat dit zo'n passie zou worden (nachten dat ik niet slaap, hahaha)!

Jammer dat ik niet wijzer was bij de aankoop van eerste (zie profiel foto). Nero weet waarover ik het heb.

Groetjes,

PS: wat denken jullie over diegene waar ik de foto's van poste? vraagprijs 5.200 euro.

Link naar reactie

@arti: maar sommige mensen willen gewoon een volledig originele scooter om dat originele gevoel van toen hij gebouwd werd te ervaren.

een faro basso 100 laten rijden is niet gezond, ze zijn daar gewoon niet op gebouwd, dan moet je nog veel andere dingen gaan aanpassen en dan is de charme van een echte oldie ver zoek...

Link naar reactie
Der sta ook een soort geval zoals deze te koop met px motor. Dan ben je zeker dat hij wat langer en harder meegaat?

Dat is het nu net, zou graag voor origineel gaan en 60 à 70 km/u lijkt me zalig om te genieten, niet?

En in de praktijk rijden ze je van de baan als je 60 à 70 km/u gaat.

Link naar reactie
@arti: maar sommige mensen willen gewoon een volledig originele scooter om dat originele gevoel van toen hij gebouwd werd te ervaren.

een faro basso 100 laten rijden is niet gezond, ze zijn daar gewoon niet op gebouwd, dan moet je nog veel andere dingen gaan aanpassen en dan is de charme van een echte oldie ver zoek...

Heb je wel een punt, maar wou vooral zeggen dat een faro basso en cruising speed van 60/70 redelijk overrated is. Faro basso 100 laten rijden zou inderdaad niet gezond zijn.

Het is ook niet alleen de topsnelheid maar ook het optrekken dat ik belangrijk vind. Ik zie dat nu met die lml. Vind het soms moeilijk om in het verkeer mee te gaan, van top ben ik tevreden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...