Ivannikon Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Beste Vespisten en kenners, De verkoper van deze Vespa beweerd dat dit een Faro Basso is uit 1954. Zou dit kunnen, wat is jullie opinie hierover? Groeten, Ivan PS: klik op de foto's om te vergroten. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Vraag eens het framenummer en motornummer dan weet je het direct. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Trouwens van 1960 kan niet volgens mij. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 op het eerste gezicht ziet hij er redelijk correct uit. Als het een VN2T betreft is die normaal gemaakt tot 1957. Het kan natuurlijk dat de eerste inschrijving pas in 196 gedaan is Link naar reactie
Ivannikon Geplaatst: 14 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Vraag eens het framenummer en motornummer dan weet je het direct. Zal eens via mail vragen. Link naar reactie
Ivannikon Geplaatst: 15 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2013 Ga waarschijnlijk vanavond framenumm en motornum ontvangen. Link naar reactie
Ivannikon Geplaatst: 15 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2013 Ga waarschijnlijk vanavond framenumm en motornum ontvangen. NUMERO DE CHASSIS vm2t*0103169* MOTEUR -VM2M*0129046* VESPA 125 DE 1954 d’origine Italienne Zou ik hieruit mogen opmaken dat ik deze als een faro Basso mag beschouwen? Graag jullie oordeel hierover Bedankt en groeten Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 15 februari 2013 Delen Geplaatst: 15 februari 2013 Motornummer en framenummer kloppen met de 1954. Volgens mij is deze in orde Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 15 februari 2013 Delen Geplaatst: 15 februari 2013 Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze'm niet slecht zouden kunnen gerestaureerd hebben. Zoals bij elke oldtimer, voorzichtig zijn en goed controleren. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 19 februari 2013 Delen Geplaatst: 19 februari 2013 Niks mis met Acma of Misa. VIN/Typenumer wijst op gewoon origineel Italiaans Vespa, ACMA heeft andere VIN nummers en MISA heeft een extra nummertje ingeslagen. ACMA is misschien iets minder begeerlijk dan Italiaans, maar dientengevolge vaak ook iets goedkoper. ACMA heeft geen laag licht, want bij de wet had de koplamp een minimale hoogte in Frankrijk (en de UK). MISA is in deze contreien juist begeerlijker. Faro Basso ("licht laag") is maar een bijnaam voor het model. Zegt officieel verder niks. Link naar reactie
Ivannikon Geplaatst: 19 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2013 Dat is al een fijn antwoord mr160, dank je wel. Dus MISA heeft zijn koplamp eveneens aan het stuur of niet? Liggen de waarden van een MISA en een FB dan gelijk? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 19 februari 2013 Delen Geplaatst: 19 februari 2013 Nee - MISA in die tijd dan ook een lage koplamp gehad. Misschien moet je even MISA en ACMA researchen; - ACMA: licentiebouw, met eigen modellen en alles gefabriceerd in Frankrijk (zie ook Douglas, Motovespa,...) - MISA: onderdelen gefabriceerd in Italie, maar geassambleerd in België. Ik ben geen MISA kenner, dus wie weet kan iemand anders je vertellen of er in Jette uberhaubt wel een FB werd geassembleerd. Een Misa is hier gevoelsmatig meer waard dan dat ie voor een Italiaan is. Je kunt een Misa restaureren naar Italiaans model en je zou het verschil niet weten, maar Misa kenmerken wegmofflen is vloeken in de kerk. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 19 februari 2013 Delen Geplaatst: 19 februari 2013 Enkel de GS is in de misa fabrieken geasembleert, ik heb er trouwens 1 Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 februari 2013 Delen Geplaatst: 19 februari 2013 Klopt, alhoewel ik al iemand heb horen beweren dat hij een Misa-fb heeft gehad in aubergine o-lak. Als die al zijn gemaakt, zullen het er toch niet veel zijn... Groetjes, nero. Link naar reactie
Ivannikon Geplaatst: 20 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2013 Okido mensen, zal hier nog wat rondneuzen en dan een evoluatie maken wat ik juist wil. Daarna rustig op zoek gaan en desnoods iemand mee nemen die al langer bezig is met vespa, dan zou dat toch moeten lukken. Groetjes aan iedereen Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 20 februari 2013 Delen Geplaatst: 20 februari 2013 Goed plan: bedenk dat je met een echte oude oldie (voor 1960) niet makkelijk met het verkeer mee kan, dus dat die voor de zondagsje ritjes is. En bedenk ook dat een slechte restauratie van de waarde afdoet, en dat maakt een ongerestaureerde goeie een stuk duurder. Link naar reactie
Ivannikon Geplaatst: 20 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2013 Goed plan: bedenk dat je met een echte oude oldie (voor 1960) niet makkelijk met het verkeer mee kan, dus dat die voor de zondagsje ritjes is.En bedenk ook dat een slechte restauratie van de waarde afdoet, en dat maakt een ongerestaureerde goeie een stuk duurder. Thx mr160, ja de bedoeling is om met de oudjes rond onze kerktoren te rijden met de club waar we al met negenen zijn met een oldtimer naast een GTS. Had nooit kunnen denken dat dit zo'n passie zou worden (nachten dat ik niet slaap, hahaha)! Jammer dat ik niet wijzer was bij de aankoop van eerste (zie profiel foto). Nero weet waarover ik het heb. Groetjes, PS: wat denken jullie over diegene waar ik de foto's van poste? vraagprijs 5.200 euro. Link naar reactie
Ivannikon Geplaatst: 20 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2013 Nog steeds aan het twijfelen! Men leest hier zoveel over ACMA - MISA - en Faro Basso. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 20 februari 2013 Delen Geplaatst: 20 februari 2013 Der sta ook een soort geval zoals deze te koop met px motor. Dan ben je zeker dat hij wat langer en harder meegaat? Link naar reactie
Ivannikon Geplaatst: 20 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2013 Der sta ook een soort geval zoals deze te koop met px motor. Dan ben je zeker dat hij wat langer en harder meegaat? Dat is het nu net, zou graag voor origineel gaan en 60 à 70 km/u lijkt me zalig om te genieten, niet? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 20 februari 2013 Delen Geplaatst: 20 februari 2013 Ja 60/70 is leuk maar dan zit je op de top van de faro basso, en altijd op het einde van u toeren zitten is ook niet altijd goed voor u motor. Ik probeer bij mijn scooters toch altijd een cruising speed te hebben van 80 ongeveer waar de scooter niet van af ziet en nog punsh heeft om iets meer te gaan. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 20 februari 2013 Delen Geplaatst: 20 februari 2013 @arti: maar sommige mensen willen gewoon een volledig originele scooter om dat originele gevoel van toen hij gebouwd werd te ervaren. een faro basso 100 laten rijden is niet gezond, ze zijn daar gewoon niet op gebouwd, dan moet je nog veel andere dingen gaan aanpassen en dan is de charme van een echte oldie ver zoek... Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 20 februari 2013 Delen Geplaatst: 20 februari 2013 Der sta ook een soort geval zoals deze te koop met px motor. Dan ben je zeker dat hij wat langer en harder meegaat? Dat is het nu net, zou graag voor origineel gaan en 60 à 70 km/u lijkt me zalig om te genieten, niet? En in de praktijk rijden ze je van de baan als je 60 à 70 km/u gaat. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 20 februari 2013 Delen Geplaatst: 20 februari 2013 @arti: maar sommige mensen willen gewoon een volledig originele scooter om dat originele gevoel van toen hij gebouwd werd te ervaren. een faro basso 100 laten rijden is niet gezond, ze zijn daar gewoon niet op gebouwd, dan moet je nog veel andere dingen gaan aanpassen en dan is de charme van een echte oldie ver zoek... Heb je wel een punt, maar wou vooral zeggen dat een faro basso en cruising speed van 60/70 redelijk overrated is. Faro basso 100 laten rijden zou inderdaad niet gezond zijn. Het is ook niet alleen de topsnelheid maar ook het optrekken dat ik belangrijk vind. Ik zie dat nu met die lml. Vind het soms moeilijk om in het verkeer mee te gaan, van top ben ik tevreden. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 20 februari 2013 Delen Geplaatst: 20 februari 2013 En in de praktijk rijden ze je van de baan als je 60 à 70 km/u gaat. correctie, gij zijt zelf uit den bocht gegaan hé!! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.