Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nieuwste aanwinst : Rally 200 '79 originele lak


josse

Aanbevolen berichten

Nieuwste aanwinst :

Rally 200 uit 1979

- originele lak (wel geplooid beenschild en wat deuken en roest)

- km's : 100 !

- VSE1T00412**

Verhaal gaat als volgt :

collega vroeg wist me enkele jaren geleden te vertellen dat hij en een vriend zo'n 10 jaar terug een inboedel opgekocht hebben en daar zat een Vespa bij. De eerste eigenaar had er 94km mee gereden en had een ongelukje gehad. Sindsdien geparkeerd in de garage tussen de rommel. Papieren kwijt, sleutels kwijt,...

Hij ging me wat foto's sturen, maar wilde niet verkopen. Enkele weken terug kwam ik weer in contact en hij zei dat hij hem binnen had gebracht om in orde te laten maken. Leuk voor hem, dacht ik. Vorige week ineens een mailtje : nog steeds interesse om te kopen ? Rally was ondertussen helemaal in orde en rijdt als nieuw. Papieren had hij ook al in orde gemaakt.

Prijs overeen gekomen en vandaag gaan ophalen.

Dat verhaal van die vorige eigenaar klopt volgens mij zeker, gezien ik de 2e eigenaar ken en dat verhaal al jaren consistent is met enkele leuke anekdotes. Maar wat wel apart is, is dat het een late Rally is : mengsmering en olieglaasje en toch een FEMSA-tronic. Het stuur heeft links een recht vlak waar in Duistland een schakelaar zit voor de richtingaanwijzers, maar dat is afgedekt met een plaatje en chassis heeft geen richtingaanwijzers.

Ik meen dat er 3 types Rally zijn, maar kan deze niet helemaal plaatsen.

Maar leuke aanwinst en helemaal happy.

post-171-1376919013613.jpg

post-171-13769190137856.jpg

post-171-1376919013964.jpg

post-171-1376919014075.jpg

Link naar reactie

Heel mooie aanwinst Josse, en nu maar kilometers doen ;-)

Link naar reactie

At the beginning of January I received a call from a guy with a broken old vespa. Same old story I thought, locked engine, flat tyres, rusty fuel tank! The guy arrived at my door around 15 minutes later with the scooter in a van. As he unloaded Ito noticed it was a rally, had oil injection and had only 86klms on the teller! Of course I offered him 50 euros for it straight away :-)

The scooter had some small damage to the leg shield and panels and some screws missing from the seat strap and head light but was otherwise like a new one. The motor was not turning over, but the cylinder was not seized, this turned out to be a broken tooth from fourth gear on theXmas tree, this also probably caused the accident damage.

I sourced a brand new piaggio replacement and since the engine and all the rest of the components were in perfect condition I rebuilt the motor.

Sorry Josse but I rode the first 14 klms on the rally and I can say that it rides like a brand new bike should, I did stop when the teller reached 99.6 :-)

Once I had replaced all the locks the scooter was ready. Why do I never find these bikes??? You are a lucky man Josse!

Link naar reactie

Das wel een super aanwinst Joost. Daar ben ik toch een beetje jaloers op :-).

Link naar reactie

Lap, de Josse flikt het weer... . tssssss

Link naar reactie

Goh: - de mijne is een 00411** - dus ze kunnen bijna broertjes geweest zijn; de jouwe is ongeveer een maand na de mijne gemaakt :)

Die van mij, ook grijs, heeft dan weer geen gele koplamp, geen mengsmering, ducati ontsteking en de louvres in de motorbil zijn dicht :S

En een leuke site:

http://vesparally200.tumblr.com/

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...