Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn dealer ......is niet meer !!!!


Fendt 4 life

Aanbevolen berichten

Vandaag telefoontje naar mijn dealer Scootmoto is Hasselt...krijg ik een triest bericht De zaak is definitief gesloten wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op !

Ik heb zopas mijn garantie laten uitbreiden tot 4 jaar...pas op 1 ste onderhoud geweest ...goh ik sta hier echt van te kijken...nu kan ik met hangende pootjes naar een andere dealer...ongetwijfeld zullen er nog mensen zijn die bij hem klant zijn...wat doen jullie?

Link naar reactie

Ik had dit vorige week horen waaien. Ik heb daar 2 nieuwe 300 Super Sports gekocht. Vorige week maandag ben ik tot bij hem geweest om achter mijn velgen te vragen die bij hem lagen voor een garantie-geval.

De toonzaal was enkel gevuld met chinese brol. Alles van Vespa en Piaggio was uit de winkel, enkel de nieuwe x10 stond er nog. Heb hem op de man af gevraagd als hij de boeken ging neerleggen. Neen, antwoordde hij, we gaan de winkel herinrichten. Heel raar, want ik kwam er geregeld over de vloer en kreeg altijd een kop koffie aangeboden. Zelfs het koffieapparaat was weg.

2 dagen later lees ik dat hij de boeken heeft neergelegd. Wrange nasmaak. Waarom is hij die maandag niet eerlijk geweest. Voor hetzelfde geld was ik mijn velgen niet gaan ophalen en was ik ze kwijt.

Nu ben ik ook op zoek naar een goede dealer. Want zit nog een jaar onder garantie. Op de site van Piaggio staat Sven (nog) niet op als dealer-servicepunt.

Morgen eens een telefoontje doen naar Piaggio Benelux.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Sympathieke kerel ?? ja misschien maar wat heb je daaraan als je zoals in mijn geval een nieuwe beverly 350 koopt en na 1 week al stukken hebt en de scooter ( op een tussenpose van nog 1 week na ) 8 maanden bij de dealer staat voor reparatie...en vervolgens de scooter terug kunt komen halen omdat ie failliet is gegeaan , de scooter helemaal uit mekaar ligt en niet meer kompleet is ?? fijne boel is me dat...maar wel een sympathieke kerel...maar ja gelukkig hebben ze bij Piaggio een goede klantenservice...tjonge jonge.

daar zit ik dan met mijn nieuwe beverly kosten 5500 euro heb er 2 weken op gereden , kan er nu niet meer op rijden...en oh ja de defecten ook nog steeds niet gerepareerd..echt super !

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb daar vorig jaar ne gts 125 ie gekocht en ik sta er van te kijken dat de zaak nu failliet is, want ze hadden op dat moment veel te doen.

Ik was trouwens niet echt tevreden over mijn eerste onderhoud (1000 km). Van alle opmerkingen die ik had, hebben ze er geen enkele verholpen...

Met koude motor moet ik het gashendel bijna volledig opendraaien om te vertrekken. Tijdens de testrit die de mecanieker maakte, was er volgens hugo niets van te merken.

Hugo gaf voor het onderhoud zelf aan dat de bekabeling in de stuurkolom kraakte tijdens het sturen. Dat zou tijdens het onderhoud verholpen worden...

Ook daar hebben ze niet eens naar gekeken en dat allemaal voor meer dan 70 euro.

Ik ben dus ook op zoek naar een fatsoenlijke vespa garage in de buurt van Hasselt...

Iemand enige suggesties?

Link naar reactie

Ik heb dus gemerkt dat de andere dealers niet zo tevreden zijn als je daar aankomt en zegt dat je van scootmoto komt. Zoals ik hier al vermeld heb zijn mijn 2 GTS velgen onder de vernis aan het barsten. Geen van beide dealers trok eraan om dit nog onder garantie in orde te brengen.

Heb zo de indruk dat de officiële dealers enkel willen verkopen. Als je het woord garantie durft uitspreken slaan ze wit uit.

Link naar reactie

We hebben onze eerste Vespa gekocht bij Scootmoto, na wat tegenvallend advies daar na 3maanden de Vespa verkocht en een

nieuwe gekocht in Genk en deed zelfs zonder problemen onze Vespa overnemen aan een fatsoenlijke prijs.

Nu een jaar onze Vespa en zeer tevreden van de service en van de mekanieker.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Verdorie nog niet. Ik denk al een week: die website ligt plat! Nu blijkt scootmoto dus failliet te zijn.

Ik heb mijne gts125 i.e. daar pas gekocht begin november, mijn eerste onderhoud gehad op 12 januari en nu kunnen we op zoek naar een nieuwe dealer...

Ik bekijk het positief: ik zal nu maar in Genk mijne vespa laten onderhouden. Dat is 20km dichterbij...

Ik dacht echt dat iedereen supertevreden was over scootmoto maar nu hoor ik heel andere dingen

Link naar reactie

Ik ben eerlijk gezegd héél blij om te horen dat scootmoto failliet is.

Zelf heb ik er zeer slechte ervaringen mee. Ik had namelijk mijn eerste scooter, een aprilia SR 50 bij Cox (het vroegere scootmoto) gekocht.

Nooit problemen gehad met mijn onderhoud of herstellingen totdat scootmoto de winkel overnam.

Je zou in zo een geval denken dat de nieuwe winkel de bestaande klanten overneemt en verderhelpt, maar nadat ik een half jaar in het buitenland had gezeten, en ik op mijn terugkomst mijn scooter moest binnenbrengen (wou niet meer starten door langdurige stilstand) heeft hij daar maanden gestaan.

Wekelijks belde ik om te vragen of mijn scooter reeds hersteld was. Elke keer kwam hij af met 1 of ander excuus en zei dat hij zelf zou bellen wanneer de scooter gerepareerd was. Op dat moment had ik hem ook niet dringend nodig dus liet ik er een aantal weken over gaan. Maar na een paar maand bracht hij de scooter doodleuk terug naar mijn huis, en zei me dat hij er geen werk in had gestoken en dat hij dat ook niet meer wenste te doen. Hij vertelde me zelfs dat 'moest iemand er een halfuur tijd insteken zou hij waarschijnlijk wel terug rijden'. Ongelofelijk.. Ik had meteen een klacht ingediend bij Aprilia en ze vertelden me dat ze het gedrag van scootmoto betreurden en dat ik best een andere dealer via hun site kon kiezen. Dat heb ik natuurlijk gedaan en sindsdien helpt de tweewielshop in Genk mij zeer goed verder! Ere aan wie ere toekomt. :)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

hoi ,

Idd zoals dirk gts zegt dacht ik ook dat iedereen tevreden was over scootmoto

heb nu namelijk ook stukken aan mijn scooter nog geen 2j oud ==>2000km dus nog onder garantie.naar scootmoto kunnen we niet meer gaan:d

maar 2wielershop in genk(vantempel) heeft mijn garantie over genomen en gaat dit in orde brengen.zeer vriendelijke mensen en ze gaan het snel in orde maken

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

even een oud topic oprakelen, maar ik heb zelf net een PX'je gekocht en ben dus ook nog op zoek naar een goed servicepunt voor mijn Vespa.

Na wat zoeken heb ik volgende zaken gevonden in de buurt:

SDN Scootershop (Stevoort, +- 18km),

Meyers (Schaffen, +-40km)

Vespa Fun (Hoeselt, +-7km)

2-wielshop (Genk, +- 18 km)

Iemand ervaring met deze zaken? Ik zou graag iemand hebben die ook wat advies kan geven over een uitlaat zonder kat, aangepaste sproeier,... En waar ik ook wat technisch advies kan krijgen daar het mijn bedoeling is op termijn zelf de werkzaamheden uit te voeren.

Bijkomende vraag, hoe plannen/regelen jullie het transport naar een garage? Naar daar rijden en wachten? 2e chauffeur regelen die je mee terug naar huis neemt? Garage die de Vespa thuis komt halen? Met een aanhangwagen tot daar? In de koffer van je wagen?

Link naar reactie

Kan niet over de anderen spreken, maar ik ga naar Sven van SDN (Stevoort) en ben er zeer tevreden

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...