Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Is dit een goede deal?


Custom56

Aanbevolen berichten

Hallo,

Het vrouwtje en ik zijn al een tijdje op zoek naar een toffe vespa voor in Gent wat in het stad rond te toeren.

We kwamen een tijdje geleden al onderstaande advertentie op kapaza tegen.

De verkoper moet er blijkbaar snel vanaf want de prijs blijft maar zakken.

Is er eventueel iemand die me wat tips kan geven waarop te letten, of dit een goede deal is, of zelfs eventueel mee wil gaan om de vespa eens te gaan bekijken?

Het gaat over deze advertentie:

http://nl.kapaza.be/antwerpen/vepsa-px-125-zwart-alleen-vandaag-aan-2500-69430046.htm

Alle hulp is welkom.

Jan

Link naar reactie

Waarom blijft hij zakken? De prijs is toch duidelijk ,hij vroeg meer dan dat hij nieuw heeft gekost, met die 4500 euro . Nu met die 2900 komt hij al een beetje in de buurt van een goede prijs en het foefke van" met 2 helmen" ik zou nooit een helm 2é hands kopen je weet maar nooit wat er ooit mee gebeurd is en of hij wel past dus eigenlijk geen extra waarde voor mij

grtz sidvespa

Link naar reactie

Custom56

Ik ben van Nijlen..als je naar die zwarte moest gaan zien, dan wil ik wel meegaan .

Ik zie ook dat hij bij Smout in Boechout is gekocht...das een officiele Vespadealer die al ettelijke jaren bestaat...En met al dat chrome erop lijkt me dat een goede prijs...

De helmen, tja, die moet je maar verkopen dan...

laat maar weten !

Link naar reactie

@Cult: Wow dat zou wel echt super zijn! Ik heb je een mailtje gestuurd.

@Bardi: Ik zit zelf in de sales. En moest ik enkel zaken doen met sympathieke, eerlijke, goei mensen dan stond ik al 10j op den dop :-) hij mag nog zo ne zeveraar zijn als ik er een deftige Vespa kan aan overhouden neem ik dat er graag bij.

@Gunter: ziet er een tof machientje uit. Ben alleen wel zot van zwart met chroom...

Link naar reactie

Het kan ook zijn dat de verkoper schulden heeft en de PX zo vlug mogelijk kwijtwil ; 70 km is niks ; wees toch steeds op je hoede : laat je niet in een "web" weven van mooipraterij , neem altijd iemand mee die een PX blindelings kent en altijd een proefrit maken . Bel desnoods naar Smout in Boechout om meer uitleg ; nooit impulsief handelen en reageren (wat soms moeilijk is met een Vespa-roes ) ; denk er ook eens over na om een automaat aan te schaffen (als het toch maar is om in Gent rond te zoemen ). Neem je tijd zodat je vrouwtje en jij nog veel Vespa-plezier beleven. veel geluk Jan !!!

Link naar reactie

Bedankt voor al de goede tips mannen!

Jammer genoeg kan Cult ons morgen niet vergezellen. Dus een PX kenner meenemen zal moeilijk worden :-) tenzij natuurlijk er zich een andere Chinese vrijwilliger geroepen voelt...

De reden dat ik een handgeschakelde wil is omwille van de charme, de 2takt (ik vind persoonlijk de sound van een 2 takt super) en ik rijd al een paar jaar met de motor, dus ik voel er me prettiger bij dat de koppeling, rem etc op dezelfde plaats zitten dan ik gewend ben.

Ik kan denk ik wel perfect kan inschatten of de Vespa 70 of 7000 kilometer op de teller heeft. Met 70 kilometer moeten de schijfremmen, banden, motor etc nog bijna loepzuiver zijn.

Het enige waarover ik me nog zorgen maak is dat ik niet kan herkennen of het een gerebadgde lml of gewoon ronduit fake is.

Kans is klein en ik zal wel weer veel te achterdochtig zijn maar better safe than sorry.

Kan ik bvb chassisnummer etc ergens terugvinden en dan bij Smout de historiek opvragen?

Alvast merci voor de hulp

Jan

Link naar reactie

LML of Vespa -> check de papieren, dan weet je 't meteen. Van zo'n jong model zou de verkoper toch ook makkelijk de aankoopfactuur moeten kunnen voorleggen.

Chassisnummer staat achteraanrechts onder de bil, motornummer op ongeveer verticaal onder de cilinder op de hoogte van de kickstarter op een schuinvlakje op de carter.

Een Vespa met 70 km zou bij wijze van spreken nog nieuw moeten "ruiken". De bandjes zijn meestal een goede indicatie (de... tja hoe omschrijf je dat... harige nopjes op de banden hé?).

€2500 is een koopje. De €2300 cashtruck kan je altijd proberen, maar voor €200 verschil zou'k deze niet laten staan. Het chroom kost via SIP ook al gauw €500; bij de Vespa dealer bijna 't dubbele (bvb. de valbaren achteraan kosten bij een officiële dealer €180 incl. montage). €4500, tja... zou best wel es kunnen.

KOPEN!

Link naar reactie

Ja hij is van mij!!!

Eerst inschrijving augustus 2012. Niet eens 6 maanden oud. Nog 1,5 jaar garantie dus.

De Vespa helmen zijn gloednieuw en passen perfect. Heb er nog een origineel Vespa kettingslot bijgekregen dat nooit gebruikt was en een zumo220 waterdichte gps met rammount.

95km op de teller. Alles in ab-so-lute nieuwstaat!

Ruikt zelfs nog nieuw na testritje van 15minuten.

Denk dat ik een zeer goede deal gemaakt heb. Nu direct volgend jaar de Vespaclub in Gent eens bezoeken.

Ben super content!

Jan

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...