sixtus Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Alle bovenstaande tips zijn zeker goed, maar ik zou het carter rond de bout eerst eens goed warmen met een brander. Het aluminium van het carter zet sneller uit onder warmte dan het staal van de bout. Meer kans dat je het dan los krijgt. En wd-40 is nogal eens dikwijls een wondermiddel.. Als je kan lassen : een oude moer lassen op je afgebroken tap is ook een mogelijkheid. door de warmte van het lassen kan er al iets beginnen bewegen en op die moer kan je meer kracht zetten dan met een schroevendraaier. Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 @sixtus : warmte doet ook vervormen , deze (goede) oplossing hou ik voor als het echt niet anders kan Link naar reactie
papavespa Geplaatst: 17 februari 2013 Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Hallo Ruff, als je soms referentie foto's zoekt kun je misschien het een en ander vinden op mijn blog over het restaureren van een PK 125 s. www.papavespa.blogspot.com Luc Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 17 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2013 Ik ben vandaag bezig geweest en heb het geprobeerd met een ijzer boor van 3 . De afgebroken bout is verbrijzeld niet waardoor ik een tapeinduithaler moet gaan halen. De DR50 kit zit erop. bedankt voor de blog papavespa, ga ik zeker is doornemen. Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 4 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2013 Heb vandaag nog wa liggen proberen. Het resultaat is dat menne tapeinduithaler is afgebroken. Iemand nog suggesties ? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 4 maart 2013 Delen Geplaatst: 4 maart 2013 Jah - met de hele handel naar een motorrevisietoko, en er iemand met ervaring en goeie tools eens aan laten prutsen Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 5 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2013 Ben vandaag naar een vespa dealer geweest en die heeft me doorverwezen naar iemand. Morgen binnendoen en dan afwachten e Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 6 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Alee das in orde, motor steekt bijna terug ineen. het slotstuk dat in het beenschildkoffer zit is stuk. Ik heb al een nieuwe maar ik vraag me af hoe ik daar geraak. Ik kan vooraan de neus wegnemen waar alle kabels toekomen en in het koffer zelf zijn er 2 vijzen die eruit gaan maar dan krijg ik het beenschildkoffer er nog niet uit. Bestaat er misschien een handleiding of dergelijke ? Link naar reactie
Cult Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 zie maar dat da spel klaar is tegen onze 50cc rit he!! Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 6 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2013 @cult: daar mag je gerust van zijn!!! Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 7 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2013 Ik ben begonnen aan het frame zelf. Mijn scharnier van het beenschildkofferslot is stuk. Ik moet dus dat beenschildkoffer verwijderen. De vijzen zijn er allemaal uit maar ik krijg hem er nog niet af omdat het plastieken stuk bevestigd aan aan het slot dit verhinderd. Hoe krijg ik dit eraf? Ook krijg ik het bovenste stuk van het stuur er niet af omdat deze nog aan een kabel hangt. Hoe gaat dit juist los? En met het openen van het stuur is er een kabeltje los gekomen, waar moet dit aanhangen? Dit is het linkerhandvat. Groeten Ruff Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Niemand een idee? Bijkomende vraag: zit er veel verschil op transmissie olie? Enige voorkeuren? Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 maart 2013 Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Alleen SAE30 gebruiken (gasmaaier olie), de bedrading zal waarschijnlijk met een fiche vastzitten, voor de rest heb ik geen idee... Groetjes, nero. Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 8 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Van merk maakt het niet echt uit dan? Merci nero Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 maart 2013 Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Neen, alleen de eigenschappen zijn van belang. Groetjes, nero. Link naar reactie
bardi Geplaatst: 10 maart 2013 Delen Geplaatst: 10 maart 2013 Beste, En twijfel niet (zoals mij in het begin) wanneer er op de bus naast de indicatie SAE 30 ook sprake is van 4T (4T staat voor viertakt), dit is wel degelijk de olie die je nodig hebt voor in de versnellingsbak van je tweetaktmotor! Die kabel met witte fiche is je kilometriekkabel, in dit geval geen schroef- maar kliksysteem.. Die andere, volledig zwarte, is je gas-of voorremkabel...dat moet je toch eenvoudig kunnen zien en loskoppelen... Dat losgekomen kabeltje met witte fiche, moet dat niet op dat buiske (op de foto)net links van die kabel? Dat kabeltje lijkt me niet lang te zijn, de mogelijkheden om dat daar ergens in de buurt in te pluggen zullen niet eindeloos zijn hee.. mvg, Bardi Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 11 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2013 SAE 30 is gekocht. Morgen motor er terug onder hangen en proberen te starten. Alleen het kabeltje met de fiche kan ik nergens inpluggen. Ik heb al gekeken aan de andere kant en daar zitten ook zulke kabeltjes bevestigd aan andere kabels maar aan de kant van de losgekomen fiche zie ik zulke kabels niet. Is deze echt noodzakelijk? Waarschijnlijk een onnozele vraag. Merci voor de info bardi!!!! Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 15 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2013 Heb de motor eronder gehangen en getest. Hij start maar moet de carburateur nog afstellen. Nu heb ik het volgende aan de hand, ik heb echt geen idee meer hoe de kabels(achterrem enz)bevestigd waren. Het is echt niet duidelijk in de handleiding zelf.De gaine van de koppeling moet tussen de 2 moeren zitten ? Ik bedoel op de eerste foto helemaal links.Hoe moet die juist bevestigd worden? En kan iemand een duidelijke foto maken van de bevestiging van de achterrem Moet de gaine tussen de 2 moeren zitten helemaal links op de foto? groeten Pieter-Jan Link naar reactie
JJP Geplaatst: 16 maart 2013 Delen Geplaatst: 16 maart 2013 Dat witte kabeltje is voor je elektrische starter (dacht ook te zien dat er een startmotor op je blokje zit). Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 16 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2013 Aah ok, die heeft nooit gewerkt daarmee waarschijnlijk. Merci JJP Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 16 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2013 Het wiel van de koppeling maakt een schurend geluid. De metalen lijken tegeneen te schuren. Het is niet aan de binnenkant. Klik Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2013 Naast het schurend geluid heb ik nog een probleem, na lang zoeken heb ik uiteindelijk de kabels kunnen aansluiten. Maar ik kan niet schakelen. Als ik de snelkoppeling inhoud en probeer te draaien aan het handvat doet het totaal niks. Ook als ik de gaine aan het stukje van de motor los maak wilt hij niet moven. Het stukje waar de gaine aan bevestigd is kan ik wel op vier manieren verschuiven( die vier zal slagen op de aantal versnellingen en eveneens tandwielen) voorbeeld stukje Is dit probleem te wijten aan het handvat of de gaine, iemand een idee? Dus heb nog 2 problemen die opgelost moeten worden vooraleer ik kan gaan rijden. Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 maart 2013 Delen Geplaatst: 17 maart 2013 Hier staat een foto en uitleg over hor uw kabels aan te sluiten: http://www.smallframes.com/engine15.htm Niet kunnen schakelen kan veel oorzaken hebben: - probeer je te schakelen met draaiende motor, zoniet moet je de vespa voor- en achterwaarts bewegen terwijl je schakelt aanders lukt het niet - is de koppeling strak genoeg aangespannen? - Zijn de versnellingskabels correct aangesloten en zit er niet teveel speling op de kabels? - liggen de versnellingskabels niet gekruist (bvb in het stuur) zoda ze gespannen zitten als je wilt schakelen? - heb je de koppeling al gedemonteerd, en zo ja, opnieuw juist gemonteerd? - heb je ergens een foutgemaakt bij de montage van de verschillende onderdelen. -... Succes met het zoeken van de oorzaak! Groetjes, nero. Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2013 1, ik heb geprobeerd te schakelen met een draaiende motor en zonder, met het bewegen maar zonder resultaat 2, koppeling strak genoeg aangespannen, bedoel je dan de bout die de koppeling op zijn plek houd? 3, Ik heb maar 1 versnellingskabel en deze is bij mijn weten correct aangesloten. 4, versnellingskabel ligt niet gekruist, al heb ik wel de indruk dat de gaine niet beweegbaar is. in het stuur zelf kan ik de gaine loskoppelen en deze beweegt nauwelijks als ik eraan trek of als ik deze probeer in te duwen.Waarschijnlijk zit het hierin ? 5,koppeling is gedemonteerd geweest volgens de stappen van de handleiding. 6, als ik ergens een fout heb gemaakt zou de motor dan nog draaien ? Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 18 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2013 EDIT: Ik heb hem gevonden denk ik(Iemand enig idee welke kabel het is op sip, ik kan hem namelijk niet vinden.) url SIP Dit is de kabel stuurzijde En hier is het aan de motor. Het ijzeren stukje behoort dat tot de kabel zelf of kan dat eraf en hergebruikt worden? Ik heb echt de indruk dat het aan de kabel zelf ligt dat ik geen versnelling kan nemen. Als ik aan de kabel trek verschuift deze nauwelijks een halve cm. groeten Ruff Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.