Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa PK50xl revisie


Ruff

Aanbevolen berichten

Ik heb een kleine how to uitgewerkt.

Stap 1: alle vijzen losdoen zowel in de neus bovenaan als in het beenschildkoffer ongeveer in het midden.

Stap 2 : Normaal kun je het beenschildkoffer een beetje naar je toe trekken zodat er een opening ontstaat(rode pijl) en

je met een lampje(gele pijl) richting slot kunt schijnen en het kan situeren. zie foto

stap2.png

Stap 3:Je neemt een niet al te grote schroevendraaier(platte, geen kruis) en op de foto zie je welke positie je hem moet houden.

Dan ga je via het gaatje(groene pijl) met je schroevendraaier naar boven. Dan is het de kunst om met je rechterhand de schroevendraaier te bedienen

en met je linkenhand tussen de opening te schijnen met je lamp zodat je de schroevendraaier juist kan zetten.

stap3z.jpg

Stap 4: De schroevendraaier moet daar komen waar ik het heb aangeduid op de foto(gele pijl).Je slot moet op off staan en helemaal ingedrukt zijn.

stap4.png

Stap 5: De foto hieronder geeft het palletje weer dat ingedrukt moet worden

Het is prutsen en prusten tot je merkt dat hij eraf kan. Ik heb het nu 2 maal gedaan en de eerste keer ging het vrij vlot. de tweede keer helemaal niet.

Als het niet direct lukt laat het even links liggen en probeer iets later opnieuw.

Ik hoop dat je er iets mee bent!!

stap5n.png

Link naar reactie

Eindelijk is alles in orde maar...ik heb nog enkele problemen.

# Als ik men vespa start en ik schakel hem in 1ste dreigt hij uit te vallen tenzij ik wat meeduw tot hij vertrekt!

# Als ik naar derde schakel slipt hij er altijd uit terug richting 2de, de andere versnelling werken wel goed!

# In vierde versnelling haal ik max 40 terwijl hij vroeger 45 reed, ik heb er wel een dr kitje opgestoken! Hij hapt nergens valse lucht volgens mij.

# als ik een ritje van 10 min heb gemaakt en ik zet hem af kan ik hem niet meteen terug starten!

Groeten

Ruff

Link naar reactie

Ik heb vandaag nog een hele tijd liggen kloten. Ik heb 3 van de 4 problemen kunnen oplossen.

Enkel de volgende niet.

# Als ik naar derde schakel slipt hij er altijd uit terug richting 2de, de andere versnelling werken wel goed!

Iemand enig idee waarom dit enkel bij de 3de vitesse is?

Groeten

Ruff

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Vandaag tijdens de 50 cc rit is dit stukje in het stuur afgebroken. Iemand enig idee waar ik het kan kopen?

Heb al op sip en easyparts gezocht.

Het is een plastieken stukje waar de versnellingskabel aan vast hangt.

Normaal is het links een rondje.

stukje.jpg

gr

Ruff

Link naar reactie

goe!

bestel er voor den andere kant ineens ook ene, en wissel die al maar om...dit gaat zowiezo sterker zijn dan de plastic ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...