Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa PK50xl revisie


Ruff

Aanbevolen berichten

as wat invetten, remplaat en tamboer erop en licht aantrekken, zo simpel is da

Link naar reactie

@Nero: is dat de correcte lager? want als ik de achterkant van de lager die ik gepost heb, bekijk, dan zie ik geen groef voor een circlips.

Het is deze lager,waar de rode pijl staat.

lager2.png

@Philip1: Ik heb deze wat ingevet maar dan nog als ik de carterhelften terug opeen steek kan ik bepaalde zaken niet bewegen en dat moet staat in de handleiding.

@Dimitripx125:Bedankt voor de info.

Link naar reactie

eerst de as volledig op zijn plaats trekken, dan kickstart monteren en een beetje bewegen, alsook de tandwielen,terwijl je beide helften tegen elkaar aandrukt, dan valt alles mooi ineen

Link naar reactie

remplaat= stofplaat. Dat is het grote ronde ding waar ge uw remblokjes ophangt. Dat hangt vast met 3 vijzen op de casing van uw motor. Daar zit trouwens ook een oliekeering in.

Als je je as terug wil bevestigen dan zet je je remplaat erop. Doordat deze erop zit kan je de as perfect positioneren zonder dat de lager er terug uitkomt.

ik geef maar een tip maar lees volgende website eens door:

http://www.smallframes.com/tech.htm

Link naar reactie

Ik heb de carterhelften terug opeen gekregen!!! Op aanraden van arti-bella heb ik die DR 50 gekocht en is vandaag aangekomen.

De snelkoppeling zit er ook terug op. Alleen is er een bout afgebroken toen ik het koppelingsdeksel aan het monteren was.

Ik krijg het er met een univ. tang niet uit, het stuk is net iets te kort voor er grip op te zetten

Het ziet eruit als volgt

foto26j.jpg

Iemand enig idee hoe ik dat los krijg ?

Link naar reactie

Een snelkoppeling, is da om snel te kunnen schakelen??? :)

Probeer eerst met een peins-gripe (zonder het sluitvlak te beschadigen) of anders een gaatje boren in het midden van de afgebroken bout met 2mm, nadien 3 of 4mm naargelang de dikte van de bout. Dan een platte schroevendraaier in kloppen zodat hij grip krijgt en de bout eruit draaien.

Andere mogelijkheid is een linkse tap aankopen en die erin draaien, dan komt de bout meestal vanzelf eruit.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...