arti-bella Geplaatst: 18 maart 2013 Delen Geplaatst: 18 maart 2013 Had je niet beter ook de kabels ( binnen en buiten) vervangen ? Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 18 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2013 Heb nieuwe kabels besteld ze Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 19 maart 2013 Delen Geplaatst: 19 maart 2013 Binnen en buitenkabels? Of alleen binnenkabels? Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 19 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2013 Alletwee!! Ineens tegoei Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 25 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2013 Ok, pakketje was vandaag aangekomen. Ben er dan ook meteen ingevlogen. De kabels zijn vervangen maar de versnelling krijg ik niet goed afgesteld. Ik heb gelezen dat hij in tweede moet staan en heb dat ook geprobeerd. Ben dan een testrit gaan maken en als ik vb van 3de naar vierde schakel gaat het heel stroef en sprngt hij zo in een schok vooruit. Hoe stel je deze het beste af ? Heb eindelijk het slot losgekregen, dat moet door het palletje in te duwen onderaan het slot via het handschoenenkastje. groeten Ruff Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 maart 2013 Delen Geplaatst: 25 maart 2013 De kabels zijn vervangen maar de versnelling krijg ik niet goed afgesteld. Ik heb gelezen dat hij in tweede moet staan en heb dat ook geprobeerd. Dit geldt alleen voor versnellingen met 2 kabels, met 1 kabel heb ik geen ervaring. Ligt het niet aan de koppeling dat je schroef schakelt (vooruit springt)? Groetjes, nero. Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 25 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2013 Iemand ervaring met 1 kabel voor de afstelling van de versnelling. Dan kan goed zijn nero, hoe moet de koppelingskabel afgesteld worden? gr Ruff Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 maart 2013 Delen Geplaatst: 25 maart 2013 2mm speling op de koppelingshendel voor dat deze begint "te pakken". Als je de koppelingshendel iets meer dan halverwege aan trekt zou je de kickstart moeten kunnen induwen zonder dat je weerstand krijgt (probeer dit alleen als de motor niet draait!). Als de koppeling te strak is aangespannen gaat ze slippen bij het rijden waardoor je meer toeren gaat maken dan normaal zonder aan trekkracht te winnen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 25 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2013 Dus je mag de hendel 2 mm intrekken voordat je weerstand begint te voelen? Gr Ruff Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 26 maart 2013 Delen Geplaatst: 26 maart 2013 Yep, ong. 2mm Grtjs Makke Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 26 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2013 Vandaag nog is mee de vluchte de koppeling wat harder aangespannen. Morgen nog eens wat meer tijd vrijmaken! Gr Ruff Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 28 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2013 Ik krijg ze niet hard genoeg aangespannen alleen. In het weekend nog is proberen met een helpende hand. Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 maart 2013 Delen Geplaatst: 28 maart 2013 Heb je nieuwe platen gestoken en de koppeling nagekeken? Groetjes, nero. Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 28 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2013 Ik heb nieuwe kurken koppelingsplaten gestoken, nachtje laten weken en volgens de handleiding terug ineen gestoken.. Link naar reactie
VespaDutchy Geplaatst: 29 maart 2013 Delen Geplaatst: 29 maart 2013 Wat wil je met de helpende hand doen bij het afstellen van de koppeling?? Zorg dat je de stelnippel van de koppelingskabel geheel hebt ingedraaid. Vervolgens leg je de kabel op zijn plek en duw je met een hand de koppelingshevel tegen zijn aanslag, die weerstand van dat veertje overbrug je zo. Vervolgens zet je de nippel op de koppelingskabel vast. Mogelijk heb je dan nog net iets teveel speling, door de stelnippel dan uit te draaien kun je dat laatste beetje "slack" eruit stellen... Easy job Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 29 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2013 Kan het zijn dat ik geen stelnippel heb? Met stelnippel bedoel je toch het ding dat je kan aandraaien waar de kabel doorgaat zoals bij de achterrem ? Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 29 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2013 Ok ik was dus een stelnippel kwijt! Nu heb ik de koppeling strak kunnen aantrekken! Schakelen lukt wel maar soms lijkt hij door te slippen en dan hoor ik zo grrr grrr een scharend geluid! Nu ik kan hem in 1ste neutraal , 2de en 3de zetten maar niet in vierde... Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 29 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2013 Ok ik was dus een stelnippel kwijt! Nu heb ik de koppeling strak kunnen aantrekken! Schakelen lukt wel maar soms lijkt hij door te slippen en dan hoor ik zo grrr grrr een scharend geluid! Nu ik kan hem in 1ste neutraal , 2de en 3de zetten maar niet in vierde... Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 30 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2013 Heb vandaag weer liggen proberen.Versnelling is strak aangetrokken maar het schakelen gaat helemaal niet vlot, het schiet er zo goed als altijd door. Kan dit te maken hebben met de tandwielen in de motor? Een te grote speling? Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 maart 2013 Delen Geplaatst: 30 maart 2013 Bedoel je dat je uit versnelling schiet? Dan kan het schakelkruis de oorzaak zijn, indien niet vervangen of door het verkeerde... Maar eigenlijk zou ik hem eens binnensteken bij een vakman moest ik van jou zijn, mogelijk lost die al je problemen op in 10min. Groetjes, nero. Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 30 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2013 Het is een nieuw schakelkruis! Idd kdenk dat ik hem is gaan binnendoen! Weet iemand goei adreske in de kempen? Of als iemand zin heeft om het is samen na te zien, uiteraard ook tegen een vergoeding. Link naar reactie
Ruff Geplaatst: 1 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2013 Niemand?:p groeten Ruff Link naar reactie
VespaDutchy Geplaatst: 1 april 2013 Delen Geplaatst: 1 april 2013 Ik begrijp niet zo goed waar het probleem zit waar je niet uitkomt. In een van de eerste pagina's stond een complete handleiding voor dat blokje. Je hebt dat als het goed is gevolgd en moet nu afstellen. Verder loopt hij perfect veronderstel ik. Koppeling afstellen is heel simpel en heb je volgens mij reeds gedaan. Dan is het enkel nog versnellingen afstellen en daar zul je moeten zorgen dat je handvat overeen komt met de versnelling waar hij op dat moment in zit. Is dat niet het geval moet je stellen, vooruit of achteruit tot je goed zit... Link naar reactie
Maarten Van Hoecke Geplaatst: 2 april 2013 Delen Geplaatst: 2 april 2013 Dag Ruff, ik zie dat jij dezelfde vespa als mij hebt en ik krijg mijn handschoenkaske er niet af, je zegt in je post iets over een palletje. Kan je specifiek eens zeggen wat er juist moet gebeuren? Groetjes Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.