Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PLASTIEK???????????[


RUSOR

Aanbevolen berichten

Danny, ge hebt het hier weer in de gang geschoten zunne. Wat mij wel opvalt is dat de GTS'en, GTV's en LX'en de bovenhand krijgen in menig vespa clubs. Ben eens benieuw als de die-hards met hun oldies of "ijzeren" er zich gaan afscheuren omdat ze bijvoorbeeld niet meer kunnen volgen ;).

Link naar reactie

niet meer kunnen volgen ? hahahahahaha

bij SC Primavera hebben we deze discussies nooit :-)

en als iedereen het recht heeft zijn mening uit te spreken, heeft ook iedereen het recht er geen aandacht aan te schenken :-)

Link naar reactie

Eén van de verschillen tussen een oldie en een moderne vespa is dat de eerste gebouwd is naar functionaliteit. de hele vormgeving en mechaniek hadden hun reden, tot in het kleinste detail, een (h)eerlijke scooter zonder toeters en bellen.

Spijtig genoeg hebben ze bij Piaggio die gedachtengang niet doorgetrokken bij het ontwerpen van hun 4-takt scooters. In de plaats van opnieuw van nul te beginnen bij het ontwerpen hebben ze dezelfde vormgeving aangehouden maar er een 4-takt motor onder gepropt die niet op maat is gemaakt voor het frame, een paar luchthappers geplaatst die geen enkele functie vervullen,... Kortom, de (retro)looks gaan nu boven het functionele.

Achter de eerste vespa's zat een idee, de plastieken volgen alleen aan een modetrent.

Hopelijk komt er bij Piaggio weer iemand op het idee om een eigentijds voertuig te ontwerpen dat voldoet aan de hedendaagse normen en met dezelfde kwaliteitseisen die Corradino D'Ascanio en metgezellen stelden. Dan zal ik misschien de eerste zijn die met zo'n "wesp" zal rondbollen.

En diegenen die dit niet snappen kopen beter een Necco of Sym mét antenne! :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

nero heeft groot gelijk maarrrrrr toen dat piaggio het in zen kop kreeg om vespa's te bouwen omdat er geen vliegtuigen meer nodig waren na de oorlog was idd de wereld zo om zeep dat de mensen weinig geld hadden en goedkoop vervoer wilden hebben.

tegenwoordig hebben we wa geld "teveel" en zijn we allemaal zot van mode(of toch velen) en is de vespa omgetoverd tot iets meer estetisch, naargelang de markt vraagt zullen de fabrikanten leveren hé, als het maar geld in het laatje brengt ;-)

ikzelf ben ook voorstander van form follows function maar ik denk dat piaggio toch een gooi doet met de vespa 46 of ben ik mis ?

Link naar reactie
ikzelf ben ook voorstander van form follows function maar ik denk dat piaggio toch een gooi doet met de vespa 46 of ben ik mis ?

Je bent mis! :) Toen Piaggio na de vliegtuigen begon met scooters te bouwen kregen die toch ook geen propellers? Het enige wat er toen van overgebleven is zijn een paar heel goede ingenieurs en heel veel vakkennis. Waarom gaan ze dan met de vespa 46 60 jaar terug in de tijd? Voor mij is de 46 het toppunt van neo-stijlen en een misbaksel van het ergste soort.

Nog volgens mijn bescheiden mening zouden ze beter met een totaal nieuw concept beginnen, zonder rekening te houden met hun 60 jaar-succesverhaal (dipjes meegerekend).

Citroen heeft aangetoond dat dit mogelijk is, tot na de jaren zeventig.

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Danny, ge hebt het hier weer in de gang geschoten zunne. Wat mij wel opvalt is dat de GTS'en, GTV's en LX'en de bovenhand krijgen in menig vespa clubs. Ben eens benieuw als de die-hards met hun oldies of "ijzeren" er zich gaan afscheuren omdat ze bijvoorbeeld niet meer kunnen volgen ;).

Zonder die-hards met hun oldies of "ijzeren" had jij nu in geen vespaclub gezeten Mr. Vespadiverso.

Link naar reactie
Eén van de verschillen tussen een oldie en een moderne vespa is dat de eerste gebouwd is naar functionaliteit. de hele vormgeving en mechaniek hadden hun reden, tot in het kleinste detail, een (h)eerlijke scooter zonder toeters en bellen.

Spijtig genoeg hebben ze bij Piaggio die gedachtengang niet doorgetrokken bij het ontwerpen van hun 4-takt scooters. In de plaats van opnieuw van nul te beginnen bij het ontwerpen hebben ze dezelfde vormgeving aangehouden maar er een 4-takt motor onder gepropt die niet op maat is gemaakt voor het frame, een paar luchthappers geplaatst die geen enkele functie vervullen,... Kortom, de (retro)looks gaan nu boven het functionele.

Achter de eerste vespa's zat een idee, de plastieken volgen alleen aan een modetrent.

Hopelijk komt er bij Piaggio weer iemand op het idee om een eigentijds voertuig te ontwerpen dat voldoet aan de hedendaagse normen en met dezelfde kwaliteitseisen die Corradino D'Ascanio en metgezellen stelden. Dan zal ik misschien de eerste zijn die met zo'n "wesp" zal rondbollen.

En diegenen die dit niet snappen kopen beter een Necco of Sym mét antenne! :)

Groetjes, nero.

Respect to the classics,,,,,,maar wt gij hier uit uwe nek aan het lullen bent,,,,,euhm,euhmm,,,,,,,B#LLOCKS!!!

CHEERS

Link naar reactie

Er is toch een scooter waarmee piaggio wel naar de noden van deze tijd gekeken heeft, functionele voor de looks, revolutionair, waar sommige smalend naar kijken, net als toen de eerste scooter van de band rolde... . nml de MP3

Link naar reactie
Danny, ge hebt het hier weer in de gang geschoten zunne. Wat mij wel opvalt is dat de GTS'en, GTV's en LX'en de bovenhand krijgen in menig vespa clubs. Ben eens benieuw als de die-hards met hun oldies of "ijzeren" er zich gaan afscheuren omdat ze bijvoorbeeld niet meer kunnen volgen ;).

Zonder die-hards met hun oldies of "ijzeren" had jij nu in geen vespaclub gezeten Mr. Vespadiverso.

@ Moon, ik denk dat ik al veel meer jaren met de vespa rij dan u. En jij associëert een die-hard met een vespaclub????? Diegene die me kennen weten wat ik hier heb staan. Het is niet dat ik met een "plastieke" rondrij dat dat mijn enige is. Mr Moon!!!

Link naar reactie

Wil je nu echt zo graag van 'ons' oud ijzer rijders horen dat het wel meevalt met dat plastic op de moderne scoots? En dat 'jullie' er toch eigenlijk best wel bij horen?

Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt. Niemand wil ergens bijhoren, jij zou misschien wel willen dat zij dat zouden willen, maar ik denk dat je de bal volledig misslaat. D'r zit echt niemand op te wachten om aanvaard te worden op basis van z'n scooter. Als er zo wel mensen zijn is dat zielig, en als er mensen zijn die denken dat andere mensen bij hun willen horen, maar dat niet mógen, is dat nog veel zieliger.

Doet mij denken aan de speelplaats van de kleuterklas, waar enkele kindjes spelen en een ander kindje niet mag meedoen omdat het niet het juiste merk schoenen aanheeft. Wft..

Trouwens, is er iets wat ik kan doen om zeker NIET bij u te horen?? Eliteclubkes zijn niet zo m'n ding...

Link naar reactie

spijtig dat ge bij zo nen mp3 geen gratis oorkes krijgt:p

Ik ben voor lelijke vespa's: T5's.

Die gaan nooit in de mode komen en nooit populair worden en daar zit ik geen ruk mee in.

Met een oldie rijden is als nen duvel: ge moet er tijd voor nemen en ge kunt der zwaar van genieten maar alsde der mee overdrijft of u eigen ni kent...

Nen tupperware dat is gelijk jupiler: er zijn er veel, ge vindt ze overal ze vragen der te veel geld voor maar tkan verdomme smaken.

Santé

Link naar reactie

Ik begrijp er niets van ,met al dat taboe hier .Wij hebben een keuze gedaan met wat wij willen rijden en sommige hebben beide en enkel vespa. Als ik het kon doen had me ook een plastieken gehaald ,want ze zijn niet mis.Alleen het ergste is bij een plastieken dat ie een automaat is ,spijtig genoeg. De charme is er wat uit.Voor de rest wat maakt het allemaal uit,bollen maar als het weer het toe laat en fijn kunnen genieten .Laat Piaggio het uitvechten zij worden er voor betaald, wij niet .

Grt Gio

Link naar reactie

@beste viet: Toch de hartelijke groetjes en een mooie dag gewenst. Kun je dat ook even aan de topicstarter uitleggen?

@icevespam: best veel plastic op zo'n T5 :P;)

Link naar reactie

Whoehaa... ze zouden jullie eens moeten uitnodigen bij Villa van Tilt. Zou pas een leerrijke uitnodiging zijn.

@Vespadiverso... ge zou is moeten weten wie vroeg om die foto te posten op forum :):):):)

@Nero... leuke uitleg maar over Citroen moet ge toch wat beter informeren... der zitten hier een paar echte Citrofielen bij

@Moon... als die oldtimers helemaal verdwijnen uit clubs dan worden ze misschien terug betaalbaar om er een goeie op de kop te tikken.

Ik ga vanavond nog nen Vedett opentrekken en dit gezellig topicje nog wat volgen :):):):)

Link naar reactie

Wil je nu echt zo graag van 'ons' oud ijzer rijders horen dat het wel meevalt met dat plastic op de moderne scoots? En dat 'jullie' er toch eigenlijk best wel bij horen?

Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt. Niemand wil ergens bijhoren, jij zou misschien wel willen dat zij dat zouden willen, maar ik denk dat je de bal volledig misslaat. D'r zit echt niemand op te wachten om aanvaard te worden op basis van z'n scooter. Als er zo wel mensen zijn is dat zielig, en als er mensen zijn die denken dat andere mensen bij hun willen horen, maar dat niet mógen, is dat nog veel zieliger.

Doet mij denken aan de speelplaats van de kleuterklas, waar enkele kindjes spelen en een ander kindje niet mag meedoen omdat het niet het juiste merk schoenen aanheeft. Wft..

Trouwens, is er iets wat ik kan doen om zeker NIET bij u te horen?? Eliteclubkes zijn niet zo m'n ding...

Het is wel zo dat het 2 verschillende werelden zijn. Mensen die met "plastieken" Vespa's rijden hebben het meer over de accessoires rondom hun wesp terwijl classic rijders zich meer interesseren in de techniek van hun wesp. Ik heb de indruk dat mensen met een oldie wegblijven van Vespa clubs met een te groot aantal "Plastic" leden , juist omdat de interesses anders liggen. Heeft niets met "elite" vandoen.

Een groot aantal "Plastic" rijders hebben ook weinig rij ervaring ( is mijn mening )en houden weinig rekening met oldie rijders als er in groep gereden

wordt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...