Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PLASTIEK???????????[


RUSOR

Aanbevolen berichten

Is inderdaad waar dat mensen met een "oldie" meer tijd steken in de techniek ...

Mensen die daar geen tijd voor hebben kopen een "plastieken" ...

Mensen met een "plastieken"/"oldie" 125 zijn niet altijd de beste chauffeurs ...

komt verandering in als ze ne keer rijschool moeten volgen voor ze er op kruipen en over de baan kruipen zonder ervaring.

Deze ochtend ook zo een vrouw op een echt plastieken 125 brommerke van den auto5, denken dat ze op fietssorteerstroken mag stoppen aan de lichten, zwalpen, geen spiegels gebruiken, man man man ...

Plastiek of Oldie ... respect voor beiden, enkel moeten er hersenen onder het helmke zitten.

(En das meestal niet bij van die gasten die ne Vespa kopen omdat het mode/gadget/hebbeding/ik-wil-er-ook-ene is ... )

Link naar reactie

Plastiek of Oldie ... respect voor beiden, enkel moeten er hersenen onder het helmke zitten.

(En das meestal niet bij van die gasten die ne Vespa kopen omdat het mode/gadget/hebbeding/ik-wil-er-ook-ene is ... )

Maar dat is wel de trend den dag van vandaag.

Ik zit zelf nog niet zolang in de Vespa scene, maar ik heb wel 30 jaar ervaring met gemotoriseerde 2 wielers

Ik heb mij een Vespa gekocht omdat ik altijd al een voorliefde heb gehad voor die dingen maar er nooit toe ben gekomen ( Ducati's gingen voor )

Voor mij hoeft het allemaal zo snel niet meer, gewoon lekker tuffen en genieten.

Het sleutelen zit er ook al 30 jaar in. Vandaar de keuze. Enne ... hou eigenlijk niet van de plastic look.

Link naar reactie
Danny, ge hebt het hier weer in de gang geschoten zunne. Wat mij wel opvalt is dat de GTS'en, GTV's en LX'en de bovenhand krijgen in menig vespa clubs. Ben eens benieuw als de die-hards met hun oldies of "ijzeren" er zich gaan afscheuren omdat ze bijvoorbeeld niet meer kunnen volgen ;).

Zonder die-hards met hun oldies of "ijzeren" had jij nu in geen vespaclub gezeten Mr. Vespadiverso.

@ Moon, ik denk dat ik al veel meer jaren met de vespa rij dan u. En jij associëert een die-hard met een vespaclub????? Diegene die me kennen weten wat ik hier heb staan. Het is niet dat ik met een "plastieke" rondrij dat dat mijn enige is. Mr Moon!!!

Geprofialiseerd Vespadiverso je hebt gewonnen...ik ben namelijk al enige tijd geleden overgestapt naar de "The world's finest motorscooter"

Link naar reactie
... ik ben namelijk al enige tijd geleden overgestapt naar de "The world's finest motorscooter"

die ijzeren brommers mee veel te kleine wielen die sinds '47 de vespa belachelijk maakt ?

Link naar reactie

Ge hebt nen gts rijdend frame en ge boxt er nen px motor onder.

Is dat dan nog nen plastic?

Link naar reactie
Het is wel zo dat het 2 verschillende werelden zijn. Mensen die met "plastieken" Vespa's rijden hebben het meer over de accessoires rondom hun wesp terwijl classic rijders zich meer interesseren in de techniek van hun wesp. Ik heb de indruk dat mensen met een oldie wegblijven van Vespa clubs met een te groot aantal "Plastic" leden , juist omdat de interesses anders liggen. Heeft niets met "elite" vandoen.

De nagel op de kop wat betreft de interesses, maar daarnaast is er de gedeelde interesse om ee nritje te maken, te genieten van't leven, een treffen te doen... Zolang je mekaar in't midden kan vinden is er geen probleem, maar als men zich begint te focussen op't 'wij' en 'zij' en er komt wat misplaatste trots aan te pas, dan onstaat er wrevel.

Een groot aantal "Plastic" rijders hebben ook weinig rij ervaring ( is mijn mening )en houden weinig rekening met oldie rijders als er in groep gereden

wordt.

Trust me, ik heb al vééééééééél ritjes gedaan en 'gewegkapiteint' en er zitten zeker evenveel prutsers op 'oldies' als er op 'moderne' scooters rijden... dat heeft enkel te maken met de rijervaring, niets met de scooter/brommer/moto/auto...

Link naar reactie

Trust me, ik heb al vééééééééél ritjes gedaan en 'gewegkapiteint' en er zitten zeker evenveel prutsers op 'oldies' als er op 'moderne' scooters rijden... dat heeft enkel te maken met de rijervaring, niets met de scooter/brommer/moto/auto...

Idd, maar het is wel zo dat veel nieuwkomers met een "plastic" rijden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...