cee Geplaatst: 13 juli 2012 Delen Geplaatst: 13 juli 2012 Sorry maar wat is een jupla? Zuiger? Tuuut Tuuuuuut; vrachtautochauffeur! Link naar reactie
PhilH Geplaatst: 13 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2012 ?ik mis even iets geloof ik? Link naar reactie
PhilH Geplaatst: 16 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2012 Beste medeforummers, gister een gedeelte van de bestelling gedaan voor de motorrevisie. Echter voor mij 1 onduidelijkheid.Er zijn volgens mij in totaal 2 maanvormige spietjes 1) eentje op de kopelingsas 2) eentje op de as van het primaire tandwiel bij de krukas. Deze heb ik beide niet kunnen terugvinden bij de demontage? Vraag: 1)Bij SIP kan ik alleen de halve maanvorm op de koppelingsas terugvinden? Is deze dezelfde maat als die van de krukas? 2) Klopt het dat ik er dan in totaal dus 2 bestel? Groeten en opnieuw bedankt! Link naar reactie
PhilH Geplaatst: 16 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2012 Okay, en die hebben allemaal dezelfde maat? Waar zit die derde dan? Groeten philippe Link naar reactie
PhilH Geplaatst: 18 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2012 Beste medeforummers, Terug van vakantie. Onderdelen motor binnengekregen van SIP. Vandaag inventarisatie te bestellen onderdelen. Daarop heb ik nog een aantal vragen over het zandstralen: 1) Kun je achtereremgedeelte binnen en buitenzijde laten stralen? Met epoxy daarna? (foto 1) 2) Kun je voorremgedeelte laten stralen, zo ja, moet je dan het gedeelte as en voorvork dan afplakken? (foto 2) 3) Kun je de achtervering/demper laten meestralen? Ik zag dit ergens op het forum? Dank voor jullie hulp. Phil Link naar reactie
PhilH Geplaatst: 10 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2013 Beste medforummers, Projectje ruim half jaar stilgelegen! Alles staat netjes in de epoxy, motoronderdelen besteld. Nu terug in elkaar zetten. Zal snel posten voor hulp. Gr Phil Link naar reactie
PhilH Geplaatst: 23 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2013 Beste allemaal, Op dit moment wordt het frame klaargemaakt voor het spuitwerk. Nu twijfel ik heel erg over de kleur van mijn V50 (1966). De originele kleuren waarin ze destijds zijn gemaakt vind ik niet geweldig. 1) hellelfenbein (RAL 1015) en Capriblau? 2) ook twijfel ik tussen een monoseat zadel en 2-persoon in cognacbruin? Wat denken jullie? Nog andere suggesties? Dank, Phil Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 Capriblau!! Helleffenbein vind ik iets voor ouwemannen mercedessen. Persoonlijk vind ik een monoseat op een smallframe passen als een tang op een varken. Edoch, en in tegenstelling tot al jouw technische issues hierboven: de coloribus et gestibus non disbutandum est! Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 23 mei 2013 Delen Geplaatst: 23 mei 2013 monoseat in bruin en carroserie in antraciet grijs man man man geilheid op een stokje. Link naar reactie
PhilH Geplaatst: 2 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2013 Beste Medeforummers, De V50 staat nu bij de spuiter. Toch even een aantal vraagjes. 1) Alle onderdelen zijn binnen en ik ben erachter gekomen dat ik de korte elektrakabel (3-draden) die van de statorplaat naar het verdelerkastje gaat niet bij kabelboomset zit. Ik bedoel dus de zwarte elektrakabel die op de foto zichtbaar is (niet die van de ontsteking). Bij SIP zie ik dat deze niet los gekocht kan worden. Hebben jullie een idee waar ik deze kan krijgen? Of zelf maken? 2) 2de probleem is de volgorde van de versnellingtandwielen. Het kruis is vervangen, maar weet de juiste zijde van de tandwielen niet. Het eerste grote tandwiel heeft de nokken naar binnen, en de laatste kan maar op 1 manier vanwege de vulring. Vraag is dus hoe het tweede tandwiel erop moet. Bij testen kan het op 1 manier zeer veel ruimte tussen het grote en middelgrote tandwiel, en op de andere manier is de ruimte tussen alle tandwielen gelijk? Iemand die me kan helpen? 3) Er niet iets axiale speling op de versnellingstandwielen, ik heb echter geen voelermaten. Kan het erg veel kwaad als ik deze gewoon erop zet, zonder de vulringdikte te verhogen. Las in manual dat de max speling 0.4mm mag zijn. Groeten en hopelijk kunnen jullie me helpen. Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 2 juni 2013 Delen Geplaatst: 2 juni 2013 1) deze kan je gemakkelijk zelf maken door losse draden te kopen (let op de dikte) en ze opnieuw te solderen. 2) monteer ze zodat de ruimte tussen de tandwielen overal ongeveer gelijk is, zodat ieder tandwiel vrij kan draaien zonder te schuren tegen het naastliggende tandwiel Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 juni 2013 Delen Geplaatst: 2 juni 2013 Normaal heb je op zijkant van de tandwielen een smalle zijde langs één kant en een bredere langs de andere. Zorg dat er altijd een brede zijde tegen een smalle komt, zo kan je niet missen. De bovenste bobijn op je statorplate ziet er nogal "gaar" uit. Misschien beter de hele statorplate vervangen door een nieuwe(elektronische?), dit kan veel problemen voorkomen. Groetjes, nero. Link naar reactie
PhilH Geplaatst: 3 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2013 Dank jullie beide. Ik heb indd beide bobines incl condensor etc vervangen. Ik heb deze kabels al los besteld bij SIP maar niet gezien dat die verschillende diktes hebben. Zijn deze standaard kabels (gekleurd) in orde? Link naar reactie
PhilH Geplaatst: 12 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2013 Beste mensen, Even een een aantal vragen. 1) Ik heb een nieuwe lagerset gekocht voor de stuurkolom. Hoe krijg ik het schaaltje dat vastzit aan de voorvork onderzijde (waarop lagers rusten) ervanaf om te vervangen? 2) Hoe krijg ik de ringen voor stuurkolom in het frame boven en onder (balhoofdlagers) er weer terug ingetikt? Deze wil ik vervangen en heb ik eruitgehaald voor spuitwerk? 3) Klopt het dat een vespa v50 1966 geen remlicht heeft. Staat namelijk in elektrodiagram dat die er wel zou moeten zijn, maar ben deze niet tegengekomen bij demontage. Alvast bedankt. Hoop dat ik eind zomer kan gaan rijden. Groeten phil Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 juni 2013 Delen Geplaatst: 12 juni 2013 1) Goed verhitten en naar boven tikken, in het slechtste geval een nieuw bestellen (de eventuele verf verwijderen). 2)Normaal bestaat daarvoor een tool ( een lange draadstaaf die boven in het stuur uitkomt met een hendel die je aanspant en zo de ring op zijn plaats trekt). Misschien kan je dit zelf maken of anders proberen met de lagerschalen een nachtje in de vriezer te leggen en dplaats waar ze moeten komen te verhitten. 3) Dat is mogelijk, kijk na of er een remlichtschakelaar is voorzien aan het rempedaal. Groetjes, nero. Link naar reactie
PhilH Geplaatst: 5 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2013 Beste Mensen, Vanuit mijn vakantieadres kreeg ik te horen dat het frame en onderdelen zijn gespoten! Op foto ziet het er strak uit en kan niet wachten de wesp op te halen. Over een week ben ik weer trug van vakantie en begint het sleutelen. Hoop haar echt voor de winter klaar te hebben! Zit wel nog met bovenstaande punten waar ik nog geen oplossing voor heb! Daar ga ik ook volgende week aan werken. Ik houd jullie op de hoogte en zal dan wat foto's posten. Gr Link naar reactie
PhilH Geplaatst: 17 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2013 Beste mensen, Gister vespa opgehaald bij spuiter. Moet de onderzijde treeplank en onderzijde achterbil getectyleerd worden? Wat is de beste bescherming tegen regen/zout etc? Gr en dank Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 18 september 2013 Delen Geplaatst: 18 september 2013 amai, die heeft daar ook lang genoeg over gedaan Link naar reactie
PhilH Geplaatst: 18 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2013 Heeft inderdaad lang geduurd, maar ik kan nu weer vooruit om haar voor de winter klaar te hebben.Hoe kan ik trouwens de titel van het topic veranderen, of gaat dit niet meer met deze nieuwe site? En de tectyl? Blanke spuitbus onderzijde?Gr en dank Link naar reactie
PhilH Geplaatst: 8 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2014 Medeforummers, Ik loop even vast met volgende. Ik ben mn wesp nu aan het afronden. Ik wilde vandaag de volledige voorvork erop zetten, maar hij lijkt als het ware te kort om de 3 schroeven bovenin vast te zetten. Omdat alles nog origineel is behalve de blalhoofdlager denk ik dat deze 2 er mogelijk niet diep genoeg inzitten? Hoe en wat kan ik doen? Ik krijg nu slechts 1 van de 3 ringen erop geschroefd en schroef hem dan zo straks dat de voorvork niet bewogen kan worden. Graag jullie hulp? Gr phil Link naar reactie
Flavista Geplaatst: 15 februari 2014 Delen Geplaatst: 15 februari 2014 Metalliseren is inderdaad niet aan te raden, vanwege te ruw. Een epoxylaag na het stralen (sommige straalbedrijven zetten na het stralen sowieso al een expoxylaag), is volgens mij de beste manier tegen roestvorming. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.