Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn project vgla misa 1960


jeng

Aanbevolen berichten

Laat idd weken tot het papier los komt en maak ook de plaats waar je de decal gaat plaatsen nat. Als je de decal er nu op kleeft kan je hem nog wat corrigeren tot hij juist hangt. Eventuele luchtblaasjes kan je verwijderen door ze met een zachte vod voorzichtig naar buiten te duwen.

Succes!

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

Ben eindelijk kunnen beginnen aan de motor. Het probleem was dat de carburator lekte als de kraan openstond dus zal waarschijnlijk de vlotter blijven hangen. Heb bij ons twee carburators liggen welke is nu eigenlijk de beste voor op mijn 150 blok te gebruiken? Die met de choke buiten aan de carburator (dellorto SI20/17 D) of die welke op mijn 125 motor zit met de choke onder de luchtfilter in gebouwd (dellorto SI 20/15). Ook moet ik de dichting aan de uitgaande as vervangen. Nu heb ik alles gedemonteerd tot aan de dichting maar daar zit er een ring tegen de dichting aan. Moet je deze ring losdraaien want het lijkt mij dat hij in schroefdraad gedraaid zit of hoe dient deze gedemonteerd te worden?

Link naar reactie

Dichting voor uitgaande as zit normaal gewoon in die grote moer. Die kan je mits het demonteren van die borgring, gewoon uitpitsen. En een nieuwe er gewoon mooi induwen met wat vet.

De originele carbu voor een gl zou een 20/17 zijn, met een choke hendel in het frame.

Link naar reactie

Dus die borg ring moet ik er eerst uitpitsen en dan de dichting eruit halen of de komt misschien met de borg ring mee eruit?

De choke zit in de luchtflter bij de 20/15 carb, bij die 20/17 zit hij met een ijzertje buiten aan de carburator.Welke van de twee carburators is de beste? of kan ik beter niet van die 20/17 afwijken?

Link naar reactie
@Frank: ik zie eigenlijk niet het nut in van die moer eruit te draaien om de bourage te vervangen, die moer komt toch tot tegen de lager (om deze op zijn plaats te houden), of zie ik het verkeerd?

Groetjes, nero.

idd, maar werkt mijn inziens veel makkelijker, zeker als de bourage wat spant in de moer.

Ieder zijn ding, maar dat is mijn manier van werken

Link naar reactie

Carburator is ook gedemonteerd voor revisie iemand enige tips waar zeker op te letten? De dichting aan de uitgaande as is ondertussen ook vervangen alles is terug ontdaan van de olie e de remblokken zijn terug opgeschuurd. Zuiger is nagekeken en zag er nog nagenoeg nieuw uit alsook de cilinderwand

Link naar reactie

De schroef die achteraan onder in u carb gedraaid zit met de veer op welke functie heeft deze eigenlijk? Deze was er bij mij scheef ingedraaid. Heb deze eruit gehaald draad opnieuw opgetapt en nu recht erin gezet.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...