jeng Geplaatst: 7 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2012 Weet er iemand iets ivm de stickers van rodagio vanop sip? De stickers lijkt geen kleeflaag te hebben. Hoe worden deze dan bevestigd? Link naar reactie
janvda Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 jeng, dat is toevallig toch zo geen "water slide decal" zoals die in modelbouwdozen zitten? vochtig maken, en dan komt de gekleurde opdruk van het kartonnetje los, en kan je die op zijn plaats schuiven en laten drogen? Link naar reactie
jeng Geplaatst: 7 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2012 Ik denk dat het zo iets is. Dus op de vespa houden natmaken en dan laten drogen? Want heb ook al gelezen van een paar mintuen in water te leggen en dan op de vespa te plakken. Wie heeft hier ervaring mee? Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 november 2012 Delen Geplaatst: 7 november 2012 Laat idd weken tot het papier los komt en maak ook de plaats waar je de decal gaat plaatsen nat. Als je de decal er nu op kleeft kan je hem nog wat corrigeren tot hij juist hangt. Eventuele luchtblaasjes kan je verwijderen door ze met een zachte vod voorzichtig naar buiten te duwen. Succes! Groetjes, nero. Link naar reactie
jeng Geplaatst: 12 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2012 staat nog steeds te koop. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Denk dat je voor de verkoop best een nieuwe post met een deftige beschrijving en een paar mooie foto's in het 'Te Koop' forum zet. Link naar reactie
jeng Geplaatst: 5 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2013 Ben eindelijk kunnen beginnen aan de motor. Het probleem was dat de carburator lekte als de kraan openstond dus zal waarschijnlijk de vlotter blijven hangen. Heb bij ons twee carburators liggen welke is nu eigenlijk de beste voor op mijn 150 blok te gebruiken? Die met de choke buiten aan de carburator (dellorto SI20/17 D) of die welke op mijn 125 motor zit met de choke onder de luchtfilter in gebouwd (dellorto SI 20/15). Ook moet ik de dichting aan de uitgaande as vervangen. Nu heb ik alles gedemonteerd tot aan de dichting maar daar zit er een ring tegen de dichting aan. Moet je deze ring losdraaien want het lijkt mij dat hij in schroefdraad gedraaid zit of hoe dient deze gedemonteerd te worden? Link naar reactie
jeng Geplaatst: 8 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2013 Is er niemand die meer info heeft ivm welke carbu best te gebruiken is en hoe ik de ring voor de dichting van de uitgaande los krijg. Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 8 januari 2013 Delen Geplaatst: 8 januari 2013 Dichting voor uitgaande as zit normaal gewoon in die grote moer. Die kan je mits het demonteren van die borgring, gewoon uitpitsen. En een nieuwe er gewoon mooi induwen met wat vet. De originele carbu voor een gl zou een 20/17 zijn, met een choke hendel in het frame. Link naar reactie
jeng Geplaatst: 9 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Dus die borg ring moet ik er eerst uitpitsen en dan de dichting eruit halen of de komt misschien met de borg ring mee eruit? De choke zit in de luchtflter bij de 20/15 carb, bij die 20/17 zit hij met een ijzertje buiten aan de carburator.Welke van de twee carburators is de beste? of kan ik beter niet van die 20/17 afwijken? Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Best uw moer los draaien ( linkse draad ) nieuwe bourage steken, moer weer indraaien en borgring plaatsen. Link naar reactie
jeng Geplaatst: 9 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Thanks, daar kan ik mee verder. Nu het carb probleem nog. Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 @Frank: ik zie eigenlijk niet het nut in van die moer eruit te draaien om de bourage te vervangen, die moer komt toch tot tegen de lager (om deze op zijn plaats te houden), of zie ik het verkeerd? Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 @Frank: ik zie eigenlijk niet het nut in van die moer eruit te draaien om de bourage te vervangen, die moer komt toch tot tegen de lager (om deze op zijn plaats te houden), of zie ik het verkeerd? Groetjes, nero. idd, maar werkt mijn inziens veel makkelijker, zeker als de bourage wat spant in de moer. Ieder zijn ding, maar dat is mijn manier van werken Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Ok, hd het anders gelezen, dat je de bourage eerst in het carter stak en dan de moer erop draaide. Is idd gemakkelijker op jouw manier (de as steekt dan niet in de weg). Groetjes, nero. Link naar reactie
jeng Geplaatst: 14 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2013 Niemand met enige info ivm de carbu. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 14 januari 2013 Delen Geplaatst: 14 januari 2013 Niemand met enige info ivm de carbu. 20/17 Link naar reactie
jeng Geplaatst: 16 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2013 Carburator is ook gedemonteerd voor revisie iemand enige tips waar zeker op te letten? De dichting aan de uitgaande as is ondertussen ook vervangen alles is terug ontdaan van de olie e de remblokken zijn terug opgeschuurd. Zuiger is nagekeken en zag er nog nagenoeg nieuw uit alsook de cilinderwand Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 16 januari 2013 Delen Geplaatst: 16 januari 2013 Dat u vlotternaald niet blijft hangen en u vlotter nog goed is. vlotter kan je testen door in een bekertje te leggen met water als die zinkt is dat niet goed als die blijft drijven is die nog goed. Ale zo heb ik het toch gehoord. Link naar reactie
jeng Geplaatst: 17 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2013 De schroef die achteraan onder in u carb gedraaid zit met de veer op welke functie heeft deze eigenlijk? Deze was er bij mij scheef ingedraaid. Heb deze eruit gehaald draad opnieuw opgetapt en nu recht erin gezet. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Dat is normaal je luchtmengschroef, die staat meestal standaard 1,5 uitgedraaid. Dus eerst je schroef dicht draaien niet te hard en vervolgens een ongeveer anderhalve slag uit draaien soms kan ook ietjes meer zijn hangt ervan af of je scoot goed draait. Grtjs Makke Link naar reactie
jeng Geplaatst: 17 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2013 Is dat niet de schroef die bovenop de carburator staat hiermee regel je toch het stationair toerental? Link naar reactie
janvda Geplaatst: 17 januari 2013 Delen Geplaatst: 17 januari 2013 bovenop is idd stationair toerental, de schroef achteraan is wat de makke uitlegt Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.