Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn project vgla misa 1960


jeng

Aanbevolen berichten

behalve bij sip maar daar wil ik liever niet kopen.

Waarom niet? door http://vespaforum.be/nl/forum/topic/21226

Das echt zever en onfair tov sip. Er zijn niet veel verdelers van vespa onderdelen, zeker niet zoals sip dat doet. Ze ontwikkelen zelfs nog nieuwe parts en houden mijns inziens de scene mee levend. Die enkelingen die problemen hebben met de leveringen zijn Sip hier aan het zwartmaken... Ik heb echt niets dan goede ervaringen, een foutje kan gebeuren...

Link naar reactie

*off topic*

@FP: maar wel onder het topic 'SIP SCOOTERSHOP'... daar bundelt nu iedereen z'n gezeik over een bestelling die wat langer duurt of misloopt. er komen daar van een aantal enkelingen redelijk negatieve commentaren over een shop die in mijn ogen er voor zorgt dat 85% (of meer) procent van de oudere scoots nog op de baan is.

en sponsoren?? een goed contact is meer dan genoeg! en ik denk dat meerdere clubs die een event organiseerden dat al bewust hebben ondervonden.

Link naar reactie

Niets dan lof over SIP en de Fajes ;-)

Link naar reactie

Ik moet tegeven dat het niet echt klopt, en kan de definitie van bassebalcap gelijk eerder in het topic aangegeven wel volgen. Maar tis enkel voor de fun dat ik het doe. Kan eventueel ook nog ombouwen heb alles liggen behalve de voorvork voor 10' maar dat is eventueel op te lossen met conversie.

Link naar reactie

Heb een ander spatbord liggen staat erop op 1 van de foto's tijdens de montage (op een vorige pagina in dit topic) maar dacht dat dit er mooier op ging staan. Niemand die mij aan die twee ontbrekende onderdeeltjes kan helpen? Of toch zeker aan het handvatje van de zijklep, dat plaatje voor het spatbord kan ik zelf eventueel maken.

De lijst van het beenschild zit ik ook nog mee te taffelen. Nu heb ik bij andere vespa's wel al lijsten uit 2 delen gezien of is dit niet origineel?

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Vespa is gespoten,het is een beige kleur geworden. Heb hem ook zelf gespoten aangezien we toch al alles zelf gedaan hadden en is er supergoed uitgekomen. Vanavond de nodige fotos maken en het monteren kan beginnen. binnenkanten en onderkant zijn ook volledig afgewerkt met steenslag.

Link naar reactie

Heb een beetje problemen om foto's opgeladen te krijgen.

Heb wel nog een vraag: een schuine staander op mijn model vespa monteren heeft al iemand dit eens gedaan. Of zijn deze ergens te koop en zoja weet er iemand waaraan deze gemonteerd worden. Wil namelijk de staander op de originele plaats niet meer monteren daar de meeste vespa's op die plaats snel terug gaan roesten doordat de lak barst.

Link naar reactie

die bestaan zeker, je hebt er met een plaat die je met dezelfde schroeven als de gewone staander kan monteren of die je aan de schroef van de motor kan vastmaken (enkel met vaste bil)

http://www.sip-scootershop.com/en/products/side+stand+for+vespa+125+gt_75191000

Link naar reactie

pikkel staat dan ook niet aan de motorzijde...

die staanders zijn best leuk, doch probeer steeds ook je originele staander te behouden. altijd handig als je aan je scoot moet werken.

je kan ze gewoon bestellen bij SIP. ik vind persoonlijk die van Buzetti goede prijs/kwaliteit.

Link naar reactie

Thanks fajes.

Zoals ik het uit de foto kan opmaken wordt deze staander onder tegen de bil vastgeschroeft? Heb eerlijk gezegd niet zo een zin om gaten te maken in mijn bil.

Die wat sindo voorstelt die maak je vast aan de schroef van de motor me een soort van verlengstuk lijkt mij? Dan heet dit systeem toch meer mijn voorkeur als hierbij de steun dan niet in de weg gaat zitten voor eventueel de bijrijder.

Wie heeft er ervaring met een van de twee of wat zou het beste zijn of wat nog beter zou zijn als iemand een foto heeft op een scoot.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...