jeansprint Geplaatst: 28 januari 2012 Delen Geplaatst: 28 januari 2012 Hallo, ik heb een smallframe 50cc blokje onder een frame gehangen, als ik deze morgen de garage binnenkwam stond er een plasje olie onder het blokje. Ik heb al gelezen dat ze al eens olie durven lekken aan de selector van de versnellingen, nu zit er bovendien redelijk wat spelling op deze laatste. Voor de o-ring te vervangen moet het blokje open, maar is daarmee ook de spelling opgelost? Kan het carter onherstelbaar uitgesleten zijn aan de as van de selector? Alle tips & tricks welkom van de smallframe kenners! Jan. Link naar reactie
cee Geplaatst: 28 januari 2012 Delen Geplaatst: 28 januari 2012 Dag Jan, op het GSF zijn speciale busjes te koop. je moet een groter gat boren in uw carter en daarin dit busje plaatsen, dit met een nieuw schakelarmsysteem en o-ring en dan zou het opgelost moeten zijn! Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 28 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2012 Lap... Link naar reactie
cee Geplaatst: 28 januari 2012 Delen Geplaatst: 28 januari 2012 inderdaad, blok moet dus open... Link naar reactie
cee Geplaatst: 28 januari 2012 Delen Geplaatst: 28 januari 2012 inderdaad, blok moet dus open... Link naar reactie
singelee Geplaatst: 28 januari 2012 Delen Geplaatst: 28 januari 2012 Ik heb daar ook een (klein) lekje bij mijn beiden primavera's... Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 29 januari 2012 Delen Geplaatst: 29 januari 2012 @Singelee als da af en toe eens een druppel is no worry he ik mag in dit geval niet klagen, nog nooit lekje gevonden tot nu toe ( fingers crossed) aan quattrini. Link naar reactie
aa tanne Geplaatst: 29 januari 2012 Delen Geplaatst: 29 januari 2012 @Singelee als da af en toe eens een druppel is no worry he ik mag in dit geval niet klagen, nog nooit lekje gevonden tot nu toe ( fingers crossed) aan quattrini. Er zit toch olie in uwen blok hé ? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 29 januari 2012 Delen Geplaatst: 29 januari 2012 Was da voor domme opmerking Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 29 januari 2012 Delen Geplaatst: 29 januari 2012 Ja er zit er in en wrs zweet het blokje wel maar tot nu toe nog geen druppels op de grond gevonden... Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 29 januari 2012 Delen Geplaatst: 29 januari 2012 mja jan, elke smallframe die ik in mijn pollen heb gehad vertoonde dezelfde lekkageprobs. Ik heb dat selectorasje ook al eens proberen eruit te halen... zonder succes(is ook met zo'n conisch staafje). Nu check ik gewoon regelmatig of er nog wat olie bij moet(tzijn ten slotte oude brommerkes hé) Heel de rammentam om da asje te veranderen zag ik nimmer zitten :-) Link naar reactie
singelee Geplaatst: 29 januari 2012 Delen Geplaatst: 29 januari 2012 mja jan, elke smallframe die ik in mijn pollen heb gehad vertoonde dezelfde lekkageprobs. Ik heb dat selectorasje ook al eens proberen eruit te halen... zonder succes(is ook met zo'n conisch staafje). Nu check ik gewoon regelmatig of er nog wat olie bij moet(tzijn ten slotte oude brommerkes hé)Heel de rammentam om da asje te veranderen zag ik nimmer zitten :-) Bij mij was dat ook zo. Had ook geen zin die terug open te smijten. Af en toe eens een druppeltje en regelmatig olie nakijken. Link naar reactie
Gas geven Geplaatst: 29 januari 2012 Delen Geplaatst: 29 januari 2012 Mijne smallframe 125 cc van 1985 originneel geen druppel. ? ( alle die van mijn vrouw ook een smallframe van 1977 ook geen... ) Link naar reactie
cee Geplaatst: 29 januari 2012 Delen Geplaatst: 29 januari 2012 Was da voor domme opmerking om eerlijk te zijn heb ik er op dees forum al vele dommere geweten... dit in de gère van: - heb je wel een motorrijbewijs.. - de koppelingsplaten hebben toch 24u in olie gelegen.. - originele 50cc laten honen.. Link naar reactie
cee Geplaatst: 29 januari 2012 Delen Geplaatst: 29 januari 2012 Was da voor domme opmerking om eerlijk te zijn heb ik er op dees forum al vele dommere geweten... dit in de gère van: - heb je wel een motorrijbewijs.. - de koppelingsplaten hebben toch 24u in olie gelegen.. - originele 50cc laten honen.. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 29 januari 2012 Delen Geplaatst: 29 januari 2012 wrs een feit maar op dat moment had ik gewoon iets van damn zoiets vergeet je toch niet groetjes en als ik geen olie zou hebben dan zou ik wrs alles al lang kapot gereden hebben Link naar reactie
aa tanne Geplaatst: 30 januari 2012 Delen Geplaatst: 30 januari 2012 Denk je dat je de eerste zou zijn die zonder olie in zijn blok rijdt. De meeste die een losse blok verkopen doen er geen olie in voor het vervoer en als je als koper dat niet na kijkt kan je wel zonder olie rijden hé? Nu is mijn vraag wie is hier nu de slimme? Gij,of die met zijn domme opmerking? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 30 januari 2012 Delen Geplaatst: 30 januari 2012 @cee: Wat is er dom aan niet weten dat je je koppelingsplaten moet laten weken? Als beginner moet maar net iemand dat even tegen je gezegd hebben... sterker nog; ik heb al een paar keer gezien dat deze tip precies het probleem oploste. En het zal ook zeker niet de eerste keer zijn dat iemand zijn motorolie vergeet. @beide: als je iemand gaat verwijten dat ze domme vragen stellen, zal niemand meer wat durven vragen - wees daar een beetje voorzichtig mee. @JRJS: als iemand niet netjes schakelt of zijn kabels netjes stelt, komt er te vel druk op dat asje te staan bij het schakelen, waardoor het op de carter inslijt (want geen lagertje/busje), Je hebt dus mazzel met een nette eerdere eigenaar Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 30 januari 2012 Delen Geplaatst: 30 januari 2012 Ach wete wa er bestaan geen domme vragen noch antwoorden, daarmee is de discussie gedaan, kheb geen zin om op een plezierforum waar mensen elkaar helpen, beetje kinderachtig te gaan doen. @ Aa tanne over het vervoer heb je wel gelijk maar ik hoop dat de eigenaar die het verkoopt het dan wel laat weten. Met nog steeds vriendelijke vespagroetjes Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 januari 2012 Delen Geplaatst: 30 januari 2012 Over "domme " vragen gesproken: http://www.vespaforum.be/nl/forum/topic/15349 Wat ik wil zeggen, wat voor de ene een domme vraag is kan voor iemand anders een hele hulp zijn, en we zijn allemaal van nul begonnen. Beginnen "zweven" omdat men nu bij een scootertoco werkt maakt een slechte indruk. Groetjes, nero. Link naar reactie
cee Geplaatst: 30 januari 2012 Delen Geplaatst: 30 januari 2012 Over "domme " vragen gesproken: http://www.vespaforum.be/nl/forum/topic/15349Wat ik wil zeggen, wat voor de ene een domme vraag is kan voor iemand anders een hele hulp zijn, en we zijn allemaal van nul begonnen. Beginnen "zweven" omdat men nu bij een scootertoco werkt maakt een slechte indruk. Groetjes, nero. beste nero, dit is ondertussen 2jaar geleden dus niet echt een referentie toch nog steeds met vriendelijke groeten! Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 januari 2012 Delen Geplaatst: 30 januari 2012 @cee: is ook niet bedoeld als verwijt, alleen een vaststelling.) Groetjes, nero. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 30 januari 2012 Delen Geplaatst: 30 januari 2012 @cee; veranderd niets aan het feit dat je niet zo uit de hoogte moet doen *) 8) maar toch met de vriendelijkste groeten! Link naar reactie
aa tanne Geplaatst: 30 januari 2012 Delen Geplaatst: 30 januari 2012 Dieë cee dot toch niet uit de hoogte die doet enkel vaststelling(allez dat is mijn mening hé) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.