Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Olielek slector versnellingen smallframe Vespa.


jeansprint

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een smallframe 50cc blokje onder een frame gehangen, als ik deze morgen de garage binnenkwam stond er een plasje olie onder het blokje. Ik heb al gelezen dat ze al eens olie durven lekken aan de selector van de versnellingen, nu zit er bovendien redelijk wat spelling op deze laatste. Voor de o-ring te vervangen moet het blokje open, maar is daarmee ook de spelling opgelost? Kan het carter onherstelbaar uitgesleten zijn aan de as van de selector?

Alle tips & tricks welkom van de smallframe kenners! Jan.

Link naar reactie

Dag Jan,

op het GSF zijn speciale busjes te koop. je moet een groter gat boren in uw carter en daarin dit busje plaatsen, dit met een nieuw schakelarmsysteem en o-ring en dan zou het opgelost moeten zijn!

Link naar reactie

Ik heb daar ook een (klein) lekje bij mijn beiden primavera's...

Link naar reactie

mja jan, elke smallframe die ik in mijn pollen heb gehad vertoonde dezelfde lekkageprobs. Ik heb dat selectorasje ook al eens proberen eruit te halen... zonder succes(is ook met zo'n conisch staafje). Nu check ik gewoon regelmatig of er nog wat olie bij moet(tzijn ten slotte oude brommerkes hé)

Heel de rammentam om da asje te veranderen zag ik nimmer zitten :-)

Link naar reactie
mja jan, elke smallframe die ik in mijn pollen heb gehad vertoonde dezelfde lekkageprobs. Ik heb dat selectorasje ook al eens proberen eruit te halen... zonder succes(is ook met zo'n conisch staafje). Nu check ik gewoon regelmatig of er nog wat olie bij moet(tzijn ten slotte oude brommerkes hé)

Heel de rammentam om da asje te veranderen zag ik nimmer zitten :-)

Bij mij was dat ook zo. Had ook geen zin die terug open te smijten. Af en toe eens een druppeltje en regelmatig olie nakijken.

Link naar reactie
Was da voor domme opmerking

om eerlijk te zijn heb ik er op dees forum al vele dommere geweten...

dit in de gère van:

- heb je wel een motorrijbewijs..

- de koppelingsplaten hebben toch 24u in olie gelegen..

- originele 50cc laten honen..

Link naar reactie
Was da voor domme opmerking

om eerlijk te zijn heb ik er op dees forum al vele dommere geweten...

dit in de gère van:

- heb je wel een motorrijbewijs..

- de koppelingsplaten hebben toch 24u in olie gelegen..

- originele 50cc laten honen..

Link naar reactie

Denk je dat je de eerste zou zijn die zonder olie in zijn blok rijdt.

De meeste die een losse blok verkopen doen er geen olie in voor het vervoer en als je als koper dat niet na kijkt kan je wel zonder olie rijden hé?

Nu is mijn vraag wie is hier nu de slimme?

Gij,of die met zijn domme opmerking?

Link naar reactie

@cee: Wat is er dom aan niet weten dat je je koppelingsplaten moet laten weken? Als beginner moet maar net iemand dat even tegen je gezegd hebben... sterker nog; ik heb al een paar keer gezien dat deze tip precies het probleem oploste. En het zal ook zeker niet de eerste keer zijn dat iemand zijn motorolie vergeet.

@beide: als je iemand gaat verwijten dat ze domme vragen stellen, zal niemand meer wat durven vragen - wees daar een beetje voorzichtig mee.

@JRJS: als iemand niet netjes schakelt of zijn kabels netjes stelt, komt er te vel druk op dat asje te staan bij het schakelen, waardoor het op de carter inslijt (want geen lagertje/busje), Je hebt dus mazzel met een nette eerdere eigenaar ;)

Link naar reactie

Ach wete wa er bestaan geen domme vragen noch antwoorden, daarmee is de discussie gedaan, kheb geen zin om op een plezierforum waar mensen elkaar helpen, beetje kinderachtig te gaan doen. @ Aa tanne over het vervoer heb je wel gelijk :) maar ik hoop dat de eigenaar die het verkoopt het dan wel laat weten.

Met nog steeds vriendelijke vespagroetjes :)

Link naar reactie
Over "domme " vragen gesproken: http://www.vespaforum.be/nl/forum/topic/15349

Wat ik wil zeggen, wat voor de ene een domme vraag is kan voor iemand anders een hele hulp zijn, en we zijn allemaal van nul begonnen.

Beginnen "zweven" omdat men nu bij een scootertoco werkt maakt een slechte indruk.

Groetjes, nero.

beste nero,

dit is ondertussen 2jaar geleden dus niet echt een referentie ;)

toch nog steeds met vriendelijke groeten!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...