bardi Geplaatst: 13 november 2011 Delen Geplaatst: 13 november 2011 Oei! Dan kan ik geen dissolvent meer drinken... Link naar reactie
picard Geplaatst: 13 november 2011 Delen Geplaatst: 13 november 2011 Sebiet is de winter voorbij... Greets Link naar reactie
zandman Geplaatst: 13 november 2011 Delen Geplaatst: 13 november 2011 Mijne plastieken ook winterklaar gemaakt vandaag... Heb halfhoog scherm erop gezet :-D Link naar reactie
cee Geplaatst: 13 november 2011 Delen Geplaatst: 13 november 2011 Wat is eigenlijk het doel van zo'n batterij in PX? Ik start altijd met kickstarter... de elektrische starter en claxon zitten op het circuit van de batterij. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 13 november 2011 Delen Geplaatst: 13 november 2011 Mijne plastieken ook winterklaar gemaakt vandaag...Heb halfhoog scherm erop gezet :-D foto ? Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 13 november 2011 Delen Geplaatst: 13 november 2011 hoe lang blijft zo'n batterij eigenlijk in staat uwe vespa te starten, zonder te rijden ? 1 week, 1 maand ? Link naar reactie
bardi Geplaatst: 14 november 2011 Delen Geplaatst: 14 november 2011 Wat is eigenlijk het doel van zo'n batterij in PX? Ik start altijd met kickstarter... de elektrische starter en claxon zitten op het circuit van de batterij. Aha, en de richtingaanwijzers en de koplamp, achterlicht, remlicht dus niet? gr,bardi Link naar reactie
zandman Geplaatst: 14 november 2011 Delen Geplaatst: 14 november 2011 Fotoke van vorig jaar, maar is zelfde vespa en scherm Link naar reactie
sindo Geplaatst: 14 november 2011 Delen Geplaatst: 14 november 2011 Wat is eigenlijk het doel van zo'n batterij in PX? Ik start altijd met kickstarter... de elektrische starter en claxon zitten op het circuit van de batterij. Aha, en de richtingaanwijzers en de koplamp, achterlicht, remlicht dus niet? gr,bardi Koplamp en achterlicht klopt niet helemaal. Die worden bij het rijden niet gevoed door de batterij maar door de motor, vandaar ook dat het niet altijd even hard brandt. Er is wel een parkeer stand met het contactslot om je lichten op je batterij te laten branden. Gelukkig, want als je batterij plat is kan je nog altijd met lichten aan rijden, vooral als het donker is is dat handig. Dan heb je wel geen pinkers maar dat is minder erg. Grtz Link naar reactie
bardi Geplaatst: 14 november 2011 Delen Geplaatst: 14 november 2011 Sorry voor het offtopic gaan.. Mijn Px (met batterij) zn koplamp brand alleen als ik de motor laat draaien...geen parkeerlicht of dergelijke als ik mn contact aanzet... .. Bij mn maat zn gs 200 (model gelijk t5) (met batterij) brand zn lamp wel als contact aanstaat... Zou mijn PX 125 lusso elestart (1993) zn koplamp ook moeten branden als ik het contact aanzet?? merci, groet, Bardi Link naar reactie
Joene Geplaatst: 14 november 2011 Delen Geplaatst: 14 november 2011 Bardi, heb jij achteruitrijsensoren want dat verbruikt veel batterij waardoor je koplamp minder hard gaat branden Link naar reactie
sindo Geplaatst: 14 november 2011 Delen Geplaatst: 14 november 2011 Bardi, zoals ik hierboven heb vermeld, de parkeerstand staat helemaal links op je contactslot, dus nadat je afgezet hebt nog even verder naar links zal je zien dat je licht brandt en niet als je je contact opzet. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 14 november 2011 Delen Geplaatst: 14 november 2011 hoe lang blijft zo'n batterij eigenlijk in staat uwe vespa te starten, zonder te rijden ? 1 week, 1 maand ? Dat hangt van verschillende factoren af. Vroeger heb ik nog eens gestart na een maand in volle winter, dan gewoon eventjes laten draaien zonder een rit te maken, 2 à 3 weken later niets meer. Link naar reactie
Paolo10 Geplaatst: 15 november 2011 Delen Geplaatst: 15 november 2011 Blijven bollen !! Waar zitten trouwens al die gasten met de vespa microbe (vooral hier in Antwerpen)in de winter? Blijkbaar een chronische aandoening die geneest bij de eerste vorst. tot nu toe nog steeds dagelijks met wespje over en weer tussen Beveren en Antwerpen (Noorderlaan) voor werk. (dit zowel overdag als avond of nacht: ploegendiensten): goeie jas, thermische lange onderbroek onder de jeans, 'buf': nog steeds te doen. ook leuk om in vrije tijd 'te crousen'. van mij mag het herfstweer zo blijven, het winterweer zo worden en dit tot de lente eraan komt. Link naar reactie
bardi Geplaatst: 15 november 2011 Delen Geplaatst: 15 november 2011 Joene, zo'n sensoren heb ik voorlopig nog niet... Sindo, jij hebt dus waarschijnlijk een ander contactslot als bij mij... Ik heb 3 standen: Lock,on,off. Zo eentje, http://www.sip-scootershop.com/main/base/Details.aspx?ProductNumber=29777700&_language=EN&Producer=VESPA#VESPA Bij volgend contactslot is er duidelijk een stand meer, http://www.sip-scootershop.com/EN/products/lock+body+for+vespa+px150200e_17855800 Bij sip staat er dat alle twee de contactsloten op een Vespa 125 px lusso elestart vnx2T passen... Bij de tweede link, dus slot met extra stand, staat er wel 3000001 -> (A) (CH), heeft dit iets met productienummers en/of landen van productie of zo te maken?? Zou dat contactslot met extra stand later op de markt gekomen zijn en nu compatibel met mijn vespa, of zouden er indertijd twee versies op de markt gekomen zijn? Mvg, Bardi Link naar reactie
herbal Geplaatst: 20 november 2011 Delen Geplaatst: 20 november 2011 Ander idee, nie stilzetten voor de winter en en bij redelijk weer erop springen en bollen:)))En anders zeker op de druppellader aansluiten om je batterij goed te kunnen behouden. Naft eruit en even laten drooglopen, benzine heeft namelijk de eigenschap om zijn ontbrandings kwaliteit na enige tijd te verliezen. Grtjs Voilà, gewoon blijven bollen! Tegen koud weer kan je je kleden. Heerlijk, een frisse neus halen op je wesp en dan iedereen zien gapen met ogen waarin te lezen staat: "Mooie Vespa". :-))) Makke Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.