Jump to content
Vespaforum.be

picard

Members
  • Content Count

    140
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutral

1 Follower

About picard

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    neen
  • Mijn Scooter(s)
    gts250abs

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    borsbeek
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik wist ni dan ne GTS een binnenband had...
  2. Adidas heeft een jaar of 2 geleden inderdaad een vespareeks uitgebracht, maar dat was maar voor 1 seisoen. Daarna hebben ze nog een Ferrari reeks op de markt gebracht. Vorig jaar hadden ze bij footlocker ook een paar modellen.
  3. picard

    Koelvloeistof

    Gelijk welke is oké. Rose of blauwe speelt alleal geen rol
  4. Je kan in't vervolg ook enkel de binnenkabel vervangen, dan hoef je niet de hele vespa uit elkaar te gooien. Veel minder werk, want je hoeft enkel de stuurkap te verwijderen en de kabel los te maken aan het wiel. De reden dat die kabels breken is dat deze roesten door water dat binnendringt via de aansluiting onderaan, dit is ook de reden dat de kabel meestal onderaan breekt. Je gaat als volgt te werk: Je trekt eerst de gebroken binnenkabel er uit. Dan reinig je de binnenzijde van de zwarte buitenkabel met bv WD40, waarna je deze met (als je die bezit) een compressor uitblaast. De nieuwe binnenkabel overtollig invetten en als je een vetspuit hebt ook in de zwarte buitenkabel (hoe meer vet hoe beter). De nieuwe binnenkabel in de buitenkabel steken, alles terug aansluiten en klaar is kees. Om toekomstige kabelbreuk te vermijden kan je dit ook preventief doen.
  5. Vandaag met mijn 250 nog een over de autostrade gereden om al het vuil er wa uit te blazen en net geen 140 (op de teller) gehaald...Wel ni echt comfortabel rijden zo.
  6. picard

    Gts 350

    De vespa werd oorspronkelijk en nog altijd ontworpen om zich met een gezapig tempo (tussen de 50 en 80km per u.) door de stad en het platte land te verplaatsen. Met een vespa tegen 120 135 km over de baan scheuren is niet comfortabel, dan zijn er andere scooters of moto's die veel beter presteren.
  7. Sorry, meer info kan ik je er niet over geven. Ik wist het enkel omdat ik vorig jaar ook een alarm wou laten steken dat mijn dealer ( cycle jeep in Borgerhout) mij dit wist te vertellen van het extra kabeltje. De enige plek waar je door het plaatsgebrek het alarm nog zou kunnen steken is achter het afdekkapje naast de claxon. Het alarm is volgens mij wel het zelfde gebleven. Gr,
  8. Bij een GTS met ABS moet er nog een apart kabeltje worden bijbesteld omdat de vrije connector wordt gebruikt voor de ABS. Er is bij de ABS versie ook zeer weinig plaats achter het beenschild over voor het alarm. gr,
  9. Sorry op de verkeerde plaats gepost
  10. Ik heb reeds geruime tijd problemen met mijn ABS compressor. Bij het remmen komt er steeds een gekreun van achter het compartiment waar de ABS zit gemonteerd. Na een volledig nazicht van het remsysteem met olie verversing, ontluchting en reinigen van geoxideerde contactpunten was het probleem nog steeds niet opgelost. Waar voordien bij het uitlezen van het remsysteem een foutmelding werd geregistreerd, was dit na dit volledig nazicht niet meer het geval. Daaruit concludeerde mijn dealer dat het geen elektronisch, maar eerder een mechanische storing betreft. Een nieuwe ABS compressor kost nieuw een slordige 950€, wat ongeveer 1/4 van de nieuwprijs is van een nieuwe GTS . Ik vraag mij nu af of de beschadigde compressor zou gereviseerd kunnen worden. Voorlopig werken buiten het gekreun de remmen nog perfect... .
  11. Ondertussen blijkt het nu toch een probleem te zijn met de ABS compressor en houw u vast dak klein stuk kost maar liefst 950€
  12. Knap. Ik heb nu ongeveer de juiste afstelling gevonden voor de mijne. voor de veerspanning 4 volledige omwentelingen zachter vanuit de fabrieksinstelling en voor de rebound ongeveer de helft (12 kliks vanuit de S naar H)
  13. Neen het ABS systeem heeft een volledig eigen circuit met apart olie reservoir. Na 5 jaar bollen moest de compressor volledig gekuist worden. Aangezien de ABS in verbinding staat met de rest van het remsysteem moest dit dan nog eens in verschillende stappen ontlucht worden en aangezien het volledige ABS systeem zit weggestoken achter het beenschild moest volledige voorzijde weer uit elkaar. Mijne portmone zal ook ontlucht worden vrees ik
  14. Was inderdaad mijne ABS die dringend een olie verversing nodig had. Wel een serieus jobke en raar maar waar het onderhoud man het ABS systeem van een GTS staat niet in de periodieke onderhouds-tabel
×
×
  • Create New...