Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie Motovespa 150S


flyingpig

Aanbevolen berichten

serieus? :s DAMN!!! da's echt wel hard... ...

misschien toch is overwegen om een px blokske te steken en dan het origineel blok op't gemakske perfect in orde te brengen?

Link naar reactie

ook tijdens de rit speling op het balhoofd ontdekt. stuur eraf, moeren aandraaien, stuur komt vast en hoor een schrapend geluid. al snel ontdekt wat het probleem was. Voorvork eruit, en idd, fucking repro afdekplaatje van het onderste lager ( van dezelfde leverancier of het half maantje ) is 2 mm hoger dan origineel. dan maar de oude plaat weer wat in model geklopt deze erop gemonteerd, vork erin, alles perfect nu.

Link naar reactie
vandaag even eerste drie versnellingen uitgeprobeerd, dat motorke trekt beter dan het vrouwke haren nieuwen PX125

Da's niet normaal.:) Heb steeds gehoord dat die motovespa-motoren tamelijk loom zijn, vandaar mijn opmerking. Mogelijk zit het sleet op de gasschuif er voor iets tussen?

Bij het begin van de rodage (eerste naftbak) mag je gerust een iets straffer mengsel gebruiken (6 of 7%). Welke olie heb je gebruikt?

Groetjes, nero.

Link naar reactie
vandaag even eerste drie versnellingen uitgeprobeerd, dat motorke trekt beter dan het vrouwke haren nieuwen PX125

Da's niet normaal.:) Heb steeds gehoord dat die motovespa-motoren tamelijk loom zijn, vandaar mijn opmerking. Mogelijk zit het sleet op de gasschuif er voor iets tussen?

Bij het begin van de rodage (eerste naftbak) mag je gerust een iets straffer mengsel gebruiken (6 of 7%). Welke olie heb je gebruikt?

Groetjes, nero.

van horen zeggen Nero, ze smijten allemaal hun blok eruit en steken een PX.

ik heb half syntetische olie gebruikt met een 5% mengeling

zal er nog 2 % bij doen. Idd de gasschuif heeft wat sleet

Link naar reactie

neem het van mij aan, ze zijn niet vooruit te branden en ik spreek uit ervaring! ik stond al verbaasd van je reactie over het feit dat hij zo snel was.

leg die motor op je schap, weet je wat doen volgende winter en investeer in een PX of LML blok. niemand zal je scheef bekijken en je gaat veel meer plezier aan die brommer hebben dan met die originele stoomboot.

dat is mijn mening en trouwens uiterlijk is hij ook verre van origineel dus mag je de blok ook gerust upgraden!!

Link naar reactie
neem het van mij aan, ze zijn niet vooruit te branden en ik spreek uit ervaring! ik stond al verbaasd van je reactie over het feit dat hij zo snel was.

leg die motor op je schap, weet je wat doen volgende winter en investeer in een PX of LML blok. niemand zal je scheef bekijken en je gaat veel meer plezier aan die brommer hebben dan met die originele stoomboot.

dat is mijn mening en trouwens uiterlijk is hij ook verre van origineel dus mag je de blok ook gerust upgraden!!

Ofwel is madam haren PX niet echt tres bien, maar het verschil is groot.

BTW Heb een PX 200 blok op het oog :-)

Link naar reactie

BTW, vorige week nog eens met mijn pa over de Motovespa bezig geweest en die waren ok al moeilijk in gang te stampen des tijds...

Link naar reactie

Toen ik rodage reed,reed ik niet meer dan 15 km en tegen een snelheid van 40 km/h. Een paar uurtjes laten koelen een weer 15km rijden,en zo was het dagelijks.Het was ook net voor de winter dus niet echt warm geweest daar moet je ook opletten ! Een maal warmloper gehad toen de mijne op reserve viel. Daarna ook ondekt waar het oorzaak was en het was te weinig olie gemengd nog veel geluk gehad.

Ik reed toen op 2% was een verkeerde berekening :))

Grt Gio

Link naar reactie
Toen ik rodage reed,reed ik niet meer dan 15 km en tegen een snelheid van 40 km/h. Een paar uurtjes laten koelen een weer 15km rijden,en zo was het dagelijks.Het was ook net voor de winter dus niet echt warm geweest daar moet je ook opletten ! Een maal warmloper gehad toen de mijne op reserve viel. Daarna ook ondekt waar het oorzaak was en het was te weinig olie gemengd nog veel geluk gehad.

Ik reed toen op 2% was een verkeerde berekening :))

Grt Gio

ik rijd momenteel op 7% ( 2% meer dan moet ) max snelheid is +/- 50 km/h . Rij ook altijd 's avonds als het frisser is.

Ik zie wel morgen, een tripje van 100 km doen

Koud start problemen zijn ondertussen ook opgelost, choke bleek toch niet helemaal ten einde te gaan, even regelvijs er tussen gestoken om alles af te kunnen regelen, start nu bij de 2de kick

Link naar reactie

FP te veel is ook niet goed ik zou eerder iets minder mengen de moderne olies zijn wat beter dan 60 jaar geleden. gebruik ook geen vol synthetische olie.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...