flyingpig Geplaatst: 16 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2012 Plaat is toegekomen, de eerste kilometers kunnen gemaakt worden Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 16 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2012 eerste 5 kilometers gereden and that's it, vastgelopen :-( Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 16 maart 2012 Delen Geplaatst: 16 maart 2012 Frank, 2T olie gemengd met de benzine? Link naar reactie
cee Geplaatst: 16 maart 2012 Delen Geplaatst: 16 maart 2012 serieus? :s DAMN!!! da's echt wel hard... ... misschien toch is overwegen om een px blokske te steken en dan het origineel blok op't gemakske perfect in orde te brengen? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 16 maart 2012 Delen Geplaatst: 16 maart 2012 Oei...je weet dat je 5% moet mengen bij deze blokjes? Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 16 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2012 0.5 liter olie op 10 liter nafte Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 maart 2012 Delen Geplaatst: 16 maart 2012 Weet je al waar de oorzaak zit (piston vast gelopen, segment gebroken, koppeling,...)? Hopelijk geen te grote schade. Groetjes, nero. Link naar reactie
dr 150 GS Geplaatst: 16 maart 2012 Delen Geplaatst: 16 maart 2012 Dat is echt wel niet leuk : vol enthousiasme vertrokken na veel mooi werk en plots poef gedaan... Zit de motor echt vast of is het weer een halvemaan op de krukas? Alleszins weer werk aan de winkel. Vooral kalm blijven!! Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 16 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2012 rijden aan +/- 40 km/h en plots blokkerend achterwiel, direct koppeling kunnen intrekken, motor valt stil. Laten uitbollen achter 200 meter even koppeling los en start weer. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 16 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2012 ook tijdens de rit speling op het balhoofd ontdekt. stuur eraf, moeren aandraaien, stuur komt vast en hoor een schrapend geluid. al snel ontdekt wat het probleem was. Voorvork eruit, en idd, fucking repro afdekplaatje van het onderste lager ( van dezelfde leverancier of het half maantje ) is 2 mm hoger dan origineel. dan maar de oude plaat weer wat in model geklopt deze erop gemonteerd, vork erin, alles perfect nu. Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 maart 2012 Delen Geplaatst: 16 maart 2012 Staat uw mengsel niet te arm? Check eens de bougie. Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 16 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2012 Staat uw mengsel niet te arm? Check eens de bougie. Groetjes, nero. koffie met melk momenteel, na 5 km kan je nog niet echt veel zien, btw, standaard set up Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 maart 2012 Delen Geplaatst: 16 maart 2012 vandaag even eerste drie versnellingen uitgeprobeerd, dat motorke trekt beter dan het vrouwke haren nieuwen PX125 Da's niet normaal. Heb steeds gehoord dat die motovespa-motoren tamelijk loom zijn, vandaar mijn opmerking. Mogelijk zit het sleet op de gasschuif er voor iets tussen? Bij het begin van de rodage (eerste naftbak) mag je gerust een iets straffer mengsel gebruiken (6 of 7%). Welke olie heb je gebruikt? Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 17 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2012 vandaag even eerste drie versnellingen uitgeprobeerd, dat motorke trekt beter dan het vrouwke haren nieuwen PX125 Da's niet normaal. Heb steeds gehoord dat die motovespa-motoren tamelijk loom zijn, vandaar mijn opmerking. Mogelijk zit het sleet op de gasschuif er voor iets tussen? Bij het begin van de rodage (eerste naftbak) mag je gerust een iets straffer mengsel gebruiken (6 of 7%). Welke olie heb je gebruikt? Groetjes, nero. van horen zeggen Nero, ze smijten allemaal hun blok eruit en steken een PX. ik heb half syntetische olie gebruikt met een 5% mengeling zal er nog 2 % bij doen. Idd de gasschuif heeft wat sleet Link naar reactie
fajes Geplaatst: 17 maart 2012 Delen Geplaatst: 17 maart 2012 neem het van mij aan, ze zijn niet vooruit te branden en ik spreek uit ervaring! ik stond al verbaasd van je reactie over het feit dat hij zo snel was. leg die motor op je schap, weet je wat doen volgende winter en investeer in een PX of LML blok. niemand zal je scheef bekijken en je gaat veel meer plezier aan die brommer hebben dan met die originele stoomboot. dat is mijn mening en trouwens uiterlijk is hij ook verre van origineel dus mag je de blok ook gerust upgraden!! Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 17 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2012 neem het van mij aan, ze zijn niet vooruit te branden en ik spreek uit ervaring! ik stond al verbaasd van je reactie over het feit dat hij zo snel was. leg die motor op je schap, weet je wat doen volgende winter en investeer in een PX of LML blok. niemand zal je scheef bekijken en je gaat veel meer plezier aan die brommer hebben dan met die originele stoomboot. dat is mijn mening en trouwens uiterlijk is hij ook verre van origineel dus mag je de blok ook gerust upgraden!! Ofwel is madam haren PX niet echt tres bien, maar het verschil is groot. BTW Heb een PX 200 blok op het oog :-) Link naar reactie
sindo Geplaatst: 17 maart 2012 Delen Geplaatst: 17 maart 2012 BTW, vorige week nog eens met mijn pa over de Motovespa bezig geweest en die waren ok al moeilijk in gang te stampen des tijds... Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 17 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2012 BTW, vorige week nog eens met mijn pa over de Motovespa bezig geweest en die waren ok al moeilijk in gang te stampen des tijds... is idd juist, maar eenmaal gestart, geen probleem meer Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 22 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2012 vandaag een kilomtereke of 20 weesten rijden, geen problemen, sproeiernaald 2 standen verhoogd, extra opening in de luchtfilter gedicht, + 2% olie bijgedaan. Enkel nen smeerlap om koud te starten Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 23 maart 2012 Delen Geplaatst: 23 maart 2012 Aah doet mij denken aan mijn grijze vespa in het begin alleen starte die niet goed door de vis platines dat toen versleten waren Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 24 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2012 gisteren terug een warmploper gehad, na een toerke van +/- 25 km, dag ervoor geen problemen gehad. Snel de rally 200 blok in orde brengen en den dezen eronder Link naar reactie
Giovespa Geplaatst: 24 maart 2012 Delen Geplaatst: 24 maart 2012 Toen ik rodage reed,reed ik niet meer dan 15 km en tegen een snelheid van 40 km/h. Een paar uurtjes laten koelen een weer 15km rijden,en zo was het dagelijks.Het was ook net voor de winter dus niet echt warm geweest daar moet je ook opletten ! Een maal warmloper gehad toen de mijne op reserve viel. Daarna ook ondekt waar het oorzaak was en het was te weinig olie gemengd nog veel geluk gehad. Ik reed toen op 2% was een verkeerde berekening ) Grt Gio Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 24 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2012 Toen ik rodage reed,reed ik niet meer dan 15 km en tegen een snelheid van 40 km/h. Een paar uurtjes laten koelen een weer 15km rijden,en zo was het dagelijks.Het was ook net voor de winter dus niet echt warm geweest daar moet je ook opletten ! Een maal warmloper gehad toen de mijne op reserve viel. Daarna ook ondekt waar het oorzaak was en het was te weinig olie gemengd nog veel geluk gehad. Ik reed toen op 2% was een verkeerde berekening ) Grt Gio ik rijd momenteel op 7% ( 2% meer dan moet ) max snelheid is +/- 50 km/h . Rij ook altijd 's avonds als het frisser is. Ik zie wel morgen, een tripje van 100 km doen Koud start problemen zijn ondertussen ook opgelost, choke bleek toch niet helemaal ten einde te gaan, even regelvijs er tussen gestoken om alles af te kunnen regelen, start nu bij de 2de kick Link naar reactie
sindo Geplaatst: 25 maart 2012 Delen Geplaatst: 25 maart 2012 FP te veel is ook niet goed ik zou eerder iets minder mengen de moderne olies zijn wat beter dan 60 jaar geleden. gebruik ook geen vol synthetische olie. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.