bluevespa Geplaatst: 10 augustus 2011 Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 Ja zeg, STEL dat de Gette eens gelijk heeft Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 10 augustus 2011 Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 ik neem nog altijd 3.5 x 10 banden, die passen altijd :-) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 10 augustus 2011 Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 ik neem nog altijd 3.5 x 10 banden, die passen altijd :-) inderdaad, waarom moeilijk doen Link naar reactie
EriX Geplaatst: 10 augustus 2011 Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 ik neem nog altijd 3.5 x 10 banden, die passen altijd :-) inderdaad, waarom moeilijk doen Omdat ge met die 3.5x10 banden toch problemen kunt hebben op de tubeless velgen (net iets te smal) Als je zo'n tubeless velg naast de gewone samengestelde velg legt is er toch duidelijk een verschil te zien, beter voorkomen hé. Alhoewel ze op de website wel zeggen dat de 3.50x10 past op de velg ga ik toch zeker spelen. http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/Rim+SIP+for+Vespa+V50PVET3_81018000 The Vespa rim is available in following sizes: 2.50-10:Perfect size for standard tires. Compared to a 2.10 inch rim, the SIP rim will cause a minimal and therefore insignificant misalignment towards the left side. The rim allows fitting tires from 3.00/ 3.50 up to 100/90-10. 3.00-10: The wide tire rim comes with 2 spacers engine case for PX80-150 and PX200. The engine case has to be cutted 1cm on the righthand side to make sure, that the tire runs in on line with the front one perfectly. Tires up to 130`70-10 or 120`90-10 can be used with this rim. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 10 augustus 2011 Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 wsl dus ni veel verschillend van een cosa velg? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 10 augustus 2011 Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 ik neem nog altijd 3.5 x 10 banden, die passen altijd :-) inderdaad, waarom moeilijk doen Omdat ge met die 3.5x10 banden toch problemen kunt hebben op de tubeless velgen (net iets te smal) Als je zo'n tubeless velg naast de gewone samengestelde velg legt is er toch duidelijk een verschil te zien, beter voorkomen hé. Alhoewel ze op de website wel zeggen dat de 3.50x10 past op de velg ga ik toch zeker spelen. http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/Rim+SIP+for+Vespa+V50PVET3_81018000 The Vespa rim is available in following sizes: 2.50-10:Perfect size for standard tires. Compared to a 2.10 inch rim, the SIP rim will cause a minimal and therefore insignificant misalignment towards the left side. The rim allows fitting tires from 3.00/ 3.50 up to 100/90-10. 3.00-10: The wide tire rim comes with 2 spacers engine case for PX80-150 and PX200. The engine case has to be cutted 1cm on the righthand side to make sure, that the tire runs in on line with the front one perfectly. Tires up to 130`70-10 or 120`90-10 can be used with this rim. kan je even een foto nemen zodat je het verschil kan zien? Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 Ik hem deze deze besteld. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 Doemme te rap geklikt. Nog is http://www.sip-scootershop.com/EN/main/base/Details.aspx?ProductNumber=30301000 Link naar reactie
EriX Geplaatst: 10 augustus 2011 Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 Ikke deze: http://www.scooter-center.com/scoweb/pages/productdetail.grid?product=288621643747104&target=productdetail&category1=C%3AC_V%3AC_V_ZAPM18&category2=CAT En net bericht gekregen dat ze opgestuurd zijn, dus volgende week uittesten. :-) Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 11 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2011 Strak bandje, ik heb ze normaal vandaag volgens DHL Tracking. Wou ze vandaag nog monteren. Maar da ga nie lukken. Moet nog naar een trouwfeest. Dus zal voor morgen zijn. Dees weekend wa in bollen en de maandag naar de Sven in Stevoort. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 14 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2011 De bandjes en velgen incl. reserve band staan erop heb niets moeten aanpassen. Resultaat na 100km van gisteren (zalig bollen in de regen, doemme)minder trillingen, rechtuit stabiliteit is beter.En een redelijke goede wegligging op nat. Maar riool putten en zebra overgangen, blijven wel gevaarlijk. Was wa te fars:) Grtjs Makke Link naar reactie
Vespinello Geplaatst: 14 augustus 2011 Delen Geplaatst: 14 augustus 2011 SIP velg + SM 100 3.5/10 ...past perfect ! Link naar reactie
giger Geplaatst: 15 augustus 2011 Delen Geplaatst: 15 augustus 2011 Op mijn primavera staan er ook op. Die had Sam van Lambrettafinder erop gezet. Rijden wel lekker, ja :-) Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 17 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2011 Ben naar de rit van SDN in Stevoort gereden, bandjes zijn nu ingereden. Plakken goe, om eerlijk te zijn zou nie meer willen wisselen. heb er 400km mee gebold. Heel plezant. Grtjs Makke Link naar reactie
Julo Geplaatst: 11 december 2011 Delen Geplaatst: 11 december 2011 Passen de standaard px-michelin bandjes op de tubeless velgen? Link naar reactie
bardi Geplaatst: 11 december 2011 Delen Geplaatst: 11 december 2011 Julo, Als je de S83 bedoeld denk ik van wel, die staan op de site van SIP als aanbevolen accessoire bij de tubeless velg... Wanneer je S83 bandjes versleten zijn, ga dan eventueel voor SM100 bandjes... groet, bardi Link naar reactie
Vespinello Geplaatst: 16 december 2011 Delen Geplaatst: 16 december 2011 Ik bevestig : de S83 passen zonder probleem op de tubeless rim zoals de SM100. Opgelet : de banden zich zelf monteren op de rim zal niet makkelijk zijn Link naar reactie
fajes Geplaatst: 16 december 2011 Delen Geplaatst: 16 december 2011 ik heb nog geen enkele band "zich zelf" weten monteren trouwens... ;-) Link naar reactie
khemoekeenwespoftwie Geplaatst: 16 december 2011 Delen Geplaatst: 16 december 2011 Voor een Franstalige is Vespinello zijn nederlands toch wel heel goed. Zeker in vergelijking met onze Premier :-) Link naar reactie
Christiaan Geplaatst: 18 december 2011 Delen Geplaatst: 18 december 2011 Ik twijfel toch nog een beetje, op lange ritten (meerdaags ed) heb ik steeds extra binnenbanden bij voor als je meer dan 1 keer platrijdt. Maar misschien is dat te ver gezocht. Voordeel van tubeless zou moeten zijn dat je een klein gat in je band kan 'repareren' met tyre-fit: zo'n flesje snot wat tegenwoordig standaard op de meeste auto's geleverd word. Het veel gehoorde argument "dan zit de velg aan de binnenzijde onder de snot" is vanzelfsprekend onzin, want als je een meerdaagse gaat rijden, en je hebt op één dag twee lekke banden en je kan kiezen tussen "de hele velg onder het snot" -en verder rijden, of wachten op de sleepdienst om je op te halen, dan neem je het snot voor lief. Met mijn GSX (snelle motor) heb ik eens een nieuwe buitenband laten monteren waar nog geen week later een grote schroef in zat. Een dergelijk lek kun je repareren met een "plug", maar op een snelle motor zijn de gevolgen te groot als de plug bij 200 + slecht gemonteerd zou blijken zijn. Heeft iemand hier al een een lekke band gehad met z'n tubeless rim; hoe is het gerepareerd en bleek de reparatie duurzaam? Link naar reactie
bardi Geplaatst: 27 december 2011 Delen Geplaatst: 27 december 2011 http://vespaforum.be/nl/forum/topic/12303 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.