Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Tubeless banden PX of LML


wijlen de Makke

Aanbevolen berichten

ik neem nog altijd 3.5 x 10 banden, die passen altijd :-)

inderdaad, waarom moeilijk doen

Omdat ge met die 3.5x10 banden toch problemen kunt hebben op de tubeless velgen (net iets te smal)

Als je zo'n tubeless velg naast de gewone samengestelde velg legt is er toch duidelijk een verschil te zien, beter voorkomen hé. Alhoewel ze op de website wel zeggen dat de 3.50x10 past op de velg ga ik toch zeker spelen.

http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/Rim+SIP+for+Vespa+V50PVET3_81018000

The Vespa rim is available in following sizes:

2.50-10:Perfect size for standard tires. Compared to a 2.10 inch rim, the SIP rim will cause a minimal and therefore insignificant misalignment towards the left side. The rim allows fitting tires from 3.00/ 3.50 up to 100/90-10.

3.00-10: The wide tire rim comes with 2 spacers engine case for PX80-150 and PX200. The engine case has to be cutted 1cm on the righthand side to make sure, that the tire runs in on line with the front one perfectly. Tires up to 130`70-10 or 120`90-10 can be used with this rim.

Link naar reactie
ik neem nog altijd 3.5 x 10 banden, die passen altijd :-)

inderdaad, waarom moeilijk doen

Omdat ge met die 3.5x10 banden toch problemen kunt hebben op de tubeless velgen (net iets te smal)

Als je zo'n tubeless velg naast de gewone samengestelde velg legt is er toch duidelijk een verschil te zien, beter voorkomen hé. Alhoewel ze op de website wel zeggen dat de 3.50x10 past op de velg ga ik toch zeker spelen.

http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/Rim+SIP+for+Vespa+V50PVET3_81018000

The Vespa rim is available in following sizes:

2.50-10:Perfect size for standard tires. Compared to a 2.10 inch rim, the SIP rim will cause a minimal and therefore insignificant misalignment towards the left side. The rim allows fitting tires from 3.00/ 3.50 up to 100/90-10.

3.00-10: The wide tire rim comes with 2 spacers engine case for PX80-150 and PX200. The engine case has to be cutted 1cm on the righthand side to make sure, that the tire runs in on line with the front one perfectly. Tires up to 130`70-10 or 120`90-10 can be used with this rim.

kan je even een foto nemen zodat je het verschil kan zien?

Link naar reactie

De bandjes en velgen incl. reserve band staan erop heb niets moeten aanpassen.

Resultaat na 100km van gisteren (zalig bollen in de regen, doemme)minder trillingen,

rechtuit stabiliteit is beter.En een redelijke goede wegligging op nat.

Maar riool putten en zebra overgangen, blijven wel gevaarlijk. Was wa te fars:)

Grtjs

Makke

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Julo,

Als je de S83 bedoeld denk ik van wel, die staan op de site van SIP als aanbevolen accessoire bij de tubeless velg...

Wanneer je S83 bandjes versleten zijn, ga dan eventueel voor SM100 bandjes... :)

groet, bardi

Link naar reactie
Ik twijfel toch nog een beetje, op lange ritten (meerdaags ed) heb ik steeds extra binnenbanden bij voor als je meer dan 1 keer platrijdt. Maar misschien is dat te ver gezocht.

Voordeel van tubeless zou moeten zijn dat je een klein gat in je band kan 'repareren' met tyre-fit: zo'n flesje snot wat tegenwoordig standaard op de meeste auto's geleverd word.

Het veel gehoorde argument "dan zit de velg aan de binnenzijde onder de snot" is vanzelfsprekend onzin, want als je een meerdaagse gaat rijden, en je hebt op één dag twee lekke banden en je kan kiezen tussen "de hele velg onder het snot" -en verder rijden, of wachten op de sleepdienst om je op te halen, dan neem je het snot voor lief.

Met mijn GSX (snelle motor) heb ik eens een nieuwe buitenband laten monteren waar nog geen week later een grote schroef in zat. Een dergelijk lek kun je repareren met een "plug", maar op een snelle motor zijn de gevolgen te groot als de plug bij 200 + slecht gemonteerd zou blijken zijn.

Heeft iemand hier al een een lekke band gehad met z'n tubeless rim; hoe is het gerepareerd en bleek de reparatie duurzaam?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...