mezzo Posted March 15, 2017 Share Posted March 15, 2017 (edited) hallo, ik ga voor mijn PX125E tubeless velgen bestellen. De vespa is door mij nieuw gekocht in 2007 en is nog volledig standaard: dus naast O'LAK ook O'alles... geen tuning dus. SIP heeft 3 opties voor zijn tubeless rims, de eerste 2 zijn er zonder aanpassingen: 1° Voor&Achter standaard 2.10-10 2° Voor&Achter 2.50-10 3° met aanpassen van "pivot swing arm" (1cm inkorten), en dan achter 3.0-11 en voor 2.5-10. Aanpassing kan ik zelf wel. Wat denken jullie? Edited March 15, 2017 by mezzo Link to comment
nero Posted March 15, 2017 Share Posted March 15, 2017 Dat het sop de kool niet waard is... Groetjes, nero. 7 Link to comment
geertvespa Posted March 16, 2017 Share Posted March 16, 2017 1. pivot swing arm aanpassen is zonde 2. bredere banden is volgens mij enkel looks 3. ik ben niet overtuigd van tubeless. Het systeem binnenband heeft volgens mij meer voordelen dan tubeless. Met binnenband kan je zelf monteren en zelfs naast de weg een nieuwe binnenband steken behoort tot de mogelijkheden. tubeless is telkens langs de bandencentrale passeren. Tubeless geeft minder kans op klapband, maar in de 20 jaar dat ik met vespas bezig ben (en toch nogal wat km) heb ik nog nooit een klapband gehad 1 Link to comment
DAXX Posted March 16, 2017 Share Posted March 16, 2017 Ik heb toch al een klapband gehad,het was mijne scooter niet,dus ik weet niet wat de toestand van de banden was. Anyway nen klapband van uw voorband op de autostrade is gene kattenpis. De algemene regel is dat je met Tubeless iets meer tijd (seconden) hebt om adequaat te reageren en dan nog dit is geen garantie om veilig te kunnen stoppen. Bij lekrijden,heb je normaal gezien nog een reserve bij en er bestaan verschillende reparatie kits die U kunnen thuisbrengen. Een bandencentrale of goede motorshop is natuurlijk onontbeerlijk bij montage van de band,je kan dit zelf doen,,maar als ik zie hoe de monteurs in de bandencentrale hier op aan het vloeken en zweten zijn,was mijn goesting snel over om het zelf te doen ;). CHEERS Link to comment
wijlen de Makke Posted March 16, 2017 Share Posted March 16, 2017 Ik heb 3 keer ne platte gehad 2 maal achteraan en 1 keer vooraan en dat is toch serieus verschieten. Ben toen overgestapt op tubless en al een keer nen nagel in mijn band gehad. En dat heb ik pas gemerkt toen ik thuis was gekomen. omdat mijn band wat plat stond. Met binnenbanden lukt de helaas niet. En moest je geen reserve band hebben, er bestaan goede spray's die kan gebruiken bij ne platte. Grtjs Makke Link to comment
EriX Posted March 16, 2017 Share Posted March 16, 2017 5 uren geleden, DAXX zei: Anyway nen klapband van uw voorband op de autostrade is gene kattenpis. Een klapband achteraan tegen 100km/u bergaf in de Duitse bergen is ook wreed verschieten. Vooral als je dan voor een paar seconden letterlijk superman bent, over je scooter vliegt en dat terwijl die scooter ook nog eens overkop achter je aan vliegt... Sindsdien tubeless en inderdaad vervangen met reservewiel of reparatiekits. Link to comment
ducmulti1200 Posted July 5, 2020 Share Posted July 5, 2020 Op 15/3/2017 om 10:25, mezzo zei: hallo, ik ga voor mijn PX125E tubeless velgen bestellen. De vespa is door mij nieuw gekocht in 2007 en is nog volledig standaard: dus naast O'LAK ook O'alles... geen tuning dus. SIP heeft 3 opties voor zijn tubeless rims, de eerste 2 zijn er zonder aanpassingen: 1° Voor&Achter standaard 2.10-10 2° Voor&Achter 2.50-10 3° met aanpassen van "pivot swing arm" (1cm inkorten), en dan achter 3.0-11 en voor 2.5-10. Aanpassing kan ik zelf wel. Wat denken jullie? Hallo Mezzo, Ondertussen al iets wijzer geworden ivm de velgjes/banden...? Wat is uw keuze dan geworden aub ? Grts Joeri Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now