Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa px 2011 Pepparts blok (filmke p7 & p8)


Tirex

Aanbevolen berichten

Hoezo geen spiegel(s)? Niet in de gaten kunnen houden wat er achter je gebeurd voelt behoorlijk onveilig, kan ik je verzekeren. Vooral als je een afsnijdend bochthje inzet en net ingehaald wordt door een duc/ander racemonster. En telkens achterom kijken voor je een bocht inzet staat echt niet cool :P

Let er bij je zijstandaard op dat je carb niet overstroomd.

Link naar reactie

Dat is misschien wel het meest wijze besluit...

Spiegels staan er bij mij ook niet op en zo'n gemis vind ik dat toch niet.

Een goed opgevoede 2-wieler houd altijd rekening met de andere weggebruikers dus iemand die U op straat binnenkant bocht wil pakken (duc of geen duc) is een mongool en als ge met mongolen rekening moet houden, kunt ge beter de baan niet op komen :-)

Uitlaat zou ik de sip road nemen.

ps: white wall banden zijn voor janetten

groetjes,

Jan

Link naar reactie

Och - waar ik woon heb je alleen maar van dit soort bochten;

DSC_1033a.jpg

DSC_1003a.jpg

...dan ben hoor je niet op een Vespa als je je in kunt houden om die binnenkant niet te pakken ;)

Link naar reactie

Gisteren nog even bij Sam geweest,

was er druk, dus heeft nog gene tijd gevonden om mijne vespa inorde te brengen..

dus het was moment om nog wijzigingen aan te brengen,

ik kreeg eigenlijk geen zicht op de grijze (standaard) kleur van de 10' wielen,

dus deze worden gelakt, het hart word in zwart gelakt en de buitenste ring (velg) in het blauw incl het reserve wiel,

ze worden allemaal voorzien van continetal White Wall banden.

wat de tuning betreft, dat zou iets voor na de zomer zijn.

anders kan ik ni veel meer genieten deze zomer van de vespa.. want zou wel wa tijd in beslag nemen.

toch is de bedoeling om een zeer mooi resultaat te bekrijgen, dus we gaan toch voor de power :-)

Gr.Mario

Link naar reactie

vandaag al wa rond aant snuffelen voor ne helm,

natuurlijk gaat mijn voorkeur uit naar ne Retro helm,

maar deze zijn niet EG gekeurd! dus beter maar niet doen zeker??

pff.. iemand een adres-ke waar dat ze mooie helmen verkopen? (regio Kempen-Antwerpen)

Link naar reactie
Koop u een pep motor met 30 pk. Dan ga je hard, heel hard. En je hebt heel veel bekijks. Vraag maar aan Psycho.

da wil ik se.. haha.. is even achter de link van Psycho zoeken!

30pk kan al tellen he!! en is hij er content van?

Gr.Mario

Link naar reactie

ja ik ben er redelijk content van ... is wel al mijn 2 de blok op minder dan 1000 km moet ik er eerlijkheidshalve bijvertellen ... het eerste blok is gesneuveld na 150 km... de 2de begint nu te lekken door de druk tussen de 2 karterhelften (wat normaal is)... Voor iemand die er van plan mee is om mee te toeren en echt als vervoermiddel te gebruiken is dit niet echt de juiste keuze denk ik ...

Maar het rijd wel lekker ( trek hem in derde met gemak op 1 wiel ... )

Ben van Pepparts is een zeer vriendelijke en correcte kerel ... (ik ben mijn blokken persoonlijk gaan afhalen bij hem)...

Ik ben ook persoonlijk bij Worb5 geweest ... dat is daar echt niks ... 2 mongolen in een garage ...het is eigenlijk gewoon een webwinkel in een garage die een naam hebben op het internet maar in het echt puur façade is en niks voorsteld ... Roufio zal dit ook kunnen getuigen die was er ook al eens en keerde ook van een kale reis terug ...

Dus aan al die gasten hier met hun worb5 si en worb5 la ... pure zever .. worb5 niks ja

grtz Psycho

Link naar reactie
ja ik ben er redelijk content van ... is wel al mijn 2 de blok op minder dan 1000 km moet ik er eerlijkheidshalve bijvertellen ... het eerste blok is gesneuveld na 150 km... de 2de begint nu te lekken door de druk tussen de 2 karterhelften (wat normaal is)... Voor iemand die er van plan mee is om mee te toeren en echt als vervoermiddel te gebruiken is dit niet echt de juiste keuze denk ik ...

Maar het rijd wel lekker ( trek hem in derde met gemak op 1 wiel ... )

Ben van Pepparts is een zeer vriendelijke en correcte kerel ... (ik ben mijn blokken persoonlijk gaan afhalen bij hem)...

Ik ben ook persoonlijk bij Worb5 geweest ... dat is daar echt niks ... 2 mongolen in een garage ...het is eigenlijk gewoon een webwinkel in een garage die een naam hebben op het internet maar in het echt puur façade is en niks voorsteld ... Roufio zal dit ook kunnen getuigen die was er ook al eens en keerde ook van een kale reis terug ...

Dus aan al die gasten hier met hun worb5 si en worb5 la ... pure zever .. worb5 niks ja

grtz Psycho

merci voor uw reactie,

wat die druk betreft hadden ze mij al voor gewaarschuwd.

hopelijk blijft deze wel heel he! hoe komt da de vorige gesneuveld is?

raad jij het aan voor zo'n blok?

3de vitess.. pff.. zaaaaalig!!!

Link naar reactie

Zo'n blokken zijn niet gemaakt/gehomologeerd voor op de openbare weg te rijden.

Als je maar 1000km/jaar rijdt hoef je zelf geen onderhoud te doen, alleen de motor vervangen is voldoende.

Als je voor pure snelheid wilt gaan, koop dan beter een Duc of een andere racemachine (als je een motorrijbewijs hebt tenminste), dit gaat meer aantrekken als "hebbeding".

Reken er ook niet op dat je ooit je geld gaat terug krijgen bij verkoop. Racevespa's liggen nu eenmaal niet zo goed in de markt (vanwege de onbetrouwbaarheid).

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Zo'n blokken zijn niet gemaakt/gehomologeerd voor op de openbare weg te rijden.

Als je maar 1000km/jaar rijdt hoef je zelf geen onderhoud te doen, alleen de motor vervangen is voldoende.

Als je voor pure snelheid wilt gaan, koop dan beter een Duc of een andere racemachine (als je een motorrijbewijs hebt tenminste), dit gaat meer aantrekken als "hebbeding".

Reken er ook niet op dat je ooit je geld gaat terug krijgen bij verkoop. Racevespa's liggen nu eenmaal niet zo goed in de markt (vanwege de onbetrouwbaarheid).

Groetjes, nero.

als je die blokken met zorgheid behandeld, en ni steeds afbeuld, moet je toch enkele duizende kmters mee kunnen doen!?

tenmiste da ze echt goed in mekaar zijn gestoken & afgesteld zijn.

we zitten hier op een vespa forum, en iedereen zwaait hier met Duc's en motor-ijbewijzen!

ondertussen bijna 36j, en geloof mij.. ik heb bijna alles al gehad wat met moto's te maken heeft,

en mijn garage staat er nog vol van.

wat de vespa betreft, dinsdag mag ik hem gaan afhalen.. ;-)

en deze zal nooit meer weggaan!

Link naar reactie

Geloof de mensen nu maar als ze zeggen dat als je begint te tunen, je heel goed moet weten met wat je bezig bent. Ik zeg niet dat je blok het na 1000km laat afweten, maar onderhoud en veel gepruts ga je er toch moeten voor over hebben hoor. Ne scooter is en blijft gemaakt om mee te cruisen. Wil je pure snelheid, dan treed ik Nero bij.

Ik kan mijn blokjes ook nooit standaard houden, met als gevolg dat ik van perfect ronkende masjientjes ga naar masjientjes die goed trekken en een goeie top hebben, maar waar je om de zoveel kilometer wel eens moet onderliggen...Om dan nog maar te zwijgen hoe lang het duurt eens je de perfecte afstelling vindt. Temperatuur en vochtigheid kunnen het zelfs al om zeep helpen...

Trouwens, als je een blok tuned, dan beul je die zowieso af, uw tolerantiegrens gaat gigantisch naar beneden...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...