Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa px 2011 Pepparts blok (filmke p7 & p8)


Tirex

Aanbevolen berichten

Vergeet uw madam dan niet vast te sjorren...:)

Whoehahahaa...

is er iemand die hier opt forum met een Quattrini cilinder rondbolt?

deze spreekt mij toch echt wel aan!

zijn er hier mensen die mij verder willen helpen bij het monteren & aanpassen van de nieuwe vespa motor?

(natuurlijk tegen vergoeding) maar moet piekfijn gebeuren!

en natuurlijk met bestellingen int buitenland!

Gr.Mario

Link naar reactie

Er is maar een handvol mensen in de Benelux die zich aan dit soort setups waagt en degene die het doen, doen het voornamelijk voor zichzelf, voor het racen; dit soort setups is bijna niet mee het normale verkeer te rijden (ze lopen zelden goed stationair), ze gaan niet lang mee en de goeie afstelling ervan is alleen al afhankelijk van het weer.

Het proces is nogal bewerkelijk; voor die Quattrini moeten je spoelpoorten aan de buitenkant opgelast worden en aan de binnenkant behoorlijk vergroot, dat kost flink tijd. Ook het afstellen van zo'n setup gaat behoorlijk wat uurtjes zitten. Garantie op het werk kun je ook op je buik schrijven. En dan ben je klaar; kun je 130 op 10" wieltjes, en niet cruisen langs het strand - woohoo; koop dan een Duc.

Als je dit tegen betaling wilt laten doen, gaat je dat ook meer kosten dan de Vespa (gezien de cilinder + krukas + carb + koppeling al zo'n 1300 euro kosten).

Succes ermee, he.

Link naar reactie
Er is maar een handvol mensen in de Benelux die zich aan dit soort setups waagt en degene die het doen, doen het voornamelijk voor zichzelf, voor het racen; dit soort setups is bijna niet mee het normale verkeer te rijden (ze lopen zelden goed stationair), ze gaan niet lang mee en de goeie afstelling ervan is alleen al afhankelijk van het weer.

Het proces is nogal bewerkelijk; voor die Quattrini moeten je spoelpoorten aan de buitenkant opgelast worden en aan de binnenkant behoorlijk vergroot, dat kost flink tijd. Ook het afstellen van zo'n setup gaat behoorlijk wat uurtjes zitten. Garantie op het werk kun je ook op je buik schrijven. En dan ben je klaar; kun je 130 op 10" wieltjes, en niet cruisen langs het strand - woohoo; koop dan een Duc.

Als je dit tegen betaling wilt laten doen, gaat je dat ook meer kosten dan de Vespa (gezien de cilinder + krukas + carb + koppeling al zo'n 1300 euro kosten).

Succes ermee, he.

hmm, begrijp het..

merci voor uw mening hierover.

en toch wil ik ne snelle vespa px.. voor af & toe mee door stad te bollen. :-)

bij mij is het meer van te hebben en zorg voor te dragen, dan dagelijks ermee rond te bollen!

en wat die Duc betreft, heb ik al..

Merci voor uw reatie mr160

Link naar reactie

anders moet je deze eens bekijken

http://cgi.benl.ebay.be/PEP-Motor-Classic-PX-200-engine-25-PS-Vespa-PARTS-/270695208079?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3f06b1148f

juist 25 ps is het dubbele van een standaard PX 200 (12PS)en naar wat ik vernomen heb nog juist op de baan te houden boven de 25 PS zou dit niet meer het geval zijn

grtz sidvespa

Link naar reactie
anders moet je deze eens bekijken

http://cgi.benl.ebay.be/PEP-Motor-Classic-PX-200-engine-25-PS-Vespa-PARTS-/270695208079?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3f06b1148f

juist 25 ps is het dubbele van een standaard PX 200 (12PS)en naar wat ik vernomen heb nog juist op de baan te houden boven de 25 PS zou dit niet meer het geval zijn

grtz sidvespa

ziet er goed uit he sidvespa!!

pff, ondertussen weet ik het niet meer ze!

vandaag nog even met Sam gebeld, de nieuwe vespa's zouden binen 10 dagen toekomen,

en even is navraag gedaan i.v.m de Quattrini onderdelen, hij rade het ok af, maar na enkele min later eag hij er toch iets in.. haha

hier al een filmpje van de vespa ps 2011 Quattrini

bedankt voor uw reatie!

Link naar reactie

bon en wat hebben we gezien behalve het geluid van een 2-takt. Stomme vraag, maar hebt ge al eerder met een vespa gereden, een 2-takt scooter?

Link naar reactie

En al eens geremd met een Vespa?

Als je dit verwacht van een Vespa om af en toe eens te bollen in 't stad tussen al die afslaande auto's en fietsers.

Maar allé, begrijp me niet verkeerd, ik vind dit even cool als jij maar zo'n set-up lijkt me niets voor de openbare weg...

Als het om zulke kicks gaat pakt ge beter uwe moto, sta je meteen ook in 1/3 van de afstand stil.

Maar ik blijf met aandacht je topic volgen :-)

Groetjes,

Jan

Link naar reactie
bon en wat hebben we gezien behalve het geluid van een 2-takt. Stomme vraag, maar hebt ge al eerder met een vespa gereden, een 2-takt scooter?

heb al ne vespa px gehad model 2006,

verkocht & achteraf spijt gekregen..

Link naar reactie
En al eens geremd met een Vespa?

Als je dit verwacht van een Vespa om af en toe eens te bollen in 't stad tussen al die afslaande auto's en fietsers.

Maar allé, begrijp me niet verkeerd, ik vind dit even cool als jij maar zo'n set-up lijkt me niets voor de openbare weg...

Als het om zulke kicks gaat pakt ge beter uwe moto, sta je meteen ook in 1/3 van de afstand stil.

Maar ik blijf met aandacht je topic volgen :-)

Groetjes,

Jan

natuurlijk wel, daarom wil ik ook ne nieuwe, is technisch toch in orde he.

ik versta wel dat je met deze setup niet dagelijks moet rijden, maar de bedoeling is dat deze vespa enkel buiten komt

bij Zomerse temperaturen & als ik er tijd voor heb.. bij mij is het meer een hebbeding.

Gr.Mario

Link naar reactie

Tirex:

nen T5 met Malossi kitje is uw oplossing. Gaat loeihard, is fun om mee te rijden en uwe levensduur zal wa groter zijn dan op ne ziek getunede quattrini.Als ge aan Sam vraagt om naar een T5 te zoeken, dan zal ie wel uitzien naar eentje. Je kan ook een PX T5 classic kopen, dat is een engelse versie van de PX met motor van de T5. Het grote verschil ligt hem in o.a. 5 spoelpoorten op de T5 t.o.v. 3 spoelpoorten op de px. De T5 zou gemakkelijk meekunnen met/sneller zijn dan een px200.

Langs de andere kant is Rob (mechanieker bij sam) volgens mij wel de geknipte gast om uw tuning aan uit te besteden.

Link naar reactie
Tirex:

nen T5 met Malossi kitje is uw oplossing. Gaat loeihard, is fun om mee te rijden en uwe levensduur zal wa groter zijn dan op ne ziek getunede quattrini.Als ge aan Sam vraagt om naar een T5 te zoeken, dan zal ie wel uitzien naar eentje. Je kan ook een PX T5 classic kopen, dat is een engelse versie van de PX met motor van de T5. Het grote verschil ligt hem in o.a. 5 spoelpoorten op de T5 t.o.v. 3 spoelpoorten op de px. De T5 zou gemakkelijk meekunnen met/sneller zijn dan een px200.

Langs de andere kant is Rob (mechanieker bij sam) volgens mij wel de geknipte gast om uw tuning aan uit te besteden.

alvast bedankt voor uwe info.. ;-)

nu weet ik weeral wa meer se, forum kan leerrijk zijn he.

ik heb Rob bezig gezien bij Sam, en lijkt mij ne idd de geknipte man te zijn voor tuning.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

vandaag de nieuwe vespa px kunnen bewonderen bij de Sam,

even de knoop moeten doorhakken welke kleur is zou nemen,

omdat mijne vorige vespa px ne zwarte was, ben ik deze keer voor meer uitdaging gegaan en tis ne blauwe geworden,

- White wall

- zijpoot

- zonder spiegels

- 24mm carburator

nu nog even denken over welke cilinder & uitlaat??!

moet zowiezo ne alu cilinder zijn.

Gr.Mario

Link naar reactie

manmanman...ik zou eerst checken of ge er bijpassend teenslippers voor vindt, stel u voor...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...