Ga naar inhoud
Vespaforum.be

schijfrem op oldie


singelee

Aanbevolen berichten

Jij hebt wel veel interesse he Roufio :-), 7 posten. Ik zal eens mailen met die kerels met de vraag of dit past en vanaf hoeveel stuks het goedkoper wordt.

Link naar reactie

Ik heb juist gemaild met de vraag of het een glx vork past (wat wel zal lukken want vertrouw Maarten daar nu wel in) en of er korting is bij het bestellen van meerdere.

Als ik het goed begrijp moet je uiteraard nog de leidingen en de hendel aan het stuur hebben. Dit toch voor een volledig hydraulisch systeem. Voor de rest past dit dan op de fouche van je oldie, wat je een px/pk vork uitspaart.

Link naar reactie

Ik hoop toch dat dit wat beter remt :-). Komt een px200 onder bij mij (beetje opgekieteld) daarmee.

Link naar reactie

ja nero , dat blokje heb ik al , ook een klein beetje gekieteld , 30 pk

Link naar reactie

Mijn ervaring betreffende vespa voorwielremmen:

Normaal gezien heb je die niet nodig omdat het zwaartepunt van een vespa achteraan zit, de achterrem werkt dus het beste.

Voor een noodstop kan je bij droog weer en rechte baan de voorrem bij trekken.

Bij een glad wegdek (regen, modder, ijs, olie,...) en/of in bochten is het remmen vooraan ten zeerste af te raden, tenzij men graag onderuit gaat.

Het voordeel van een schijfrem vooraan is vermoed ik dat men gedoseerd kan remmen? Nu, bij een noodstop denk ik niet dat er veel gedoseerd wordt geremd, maar gewoon alles toe en op hoop van zegen recht blijven en niet botsen.

Dat is de reden van mijn vraagstelling over wat het nut kan zijn van een schijfrem vooraan en dit heeft niets te maken met wat voor blokje eronder komt.

Het enige verschil is volgens mij dat als je met een pep-blokje in de remmen moet gaan je kans om onderuit te gaan zowat 2x groter is.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@jeroenp, bangelijke vespa. Hebt ge daar meer foto's van? Gij zijt ne kameraad van Didier zeker? Is dat niet die roestlak? Wat nen blok steekt daar onder?

Hebt ge die px vork dan niet ingekort onderaan want die hangt wel lager dan de meeste vooraan? Wel knap.

Die mannen van tsr zijn wel niet van de rapste. Nog geen antwoord op hun mail.

Link naar reactie

@ nero, bij de scooters waar ik een schijfrem vooraan heb rem ik 90% van de tijd enkel met de voorrem. Veel beter te doseren en veel meer remkracht dan eender welke standaard voor- en/of achterrem.

Link naar reactie

waarom zou hij dat testen , zijn scooters vallen toch altijd in panne hahahahahahahahahahahahha graptjen he nerooken

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...