roufio Geplaatst: 10 augustus 2011 Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 oeps , knopke blijft precies hangen Link naar reactie
singelee Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 Jij hebt wel veel interesse he Roufio :-), 7 posten. Ik zal eens mailen met die kerels met de vraag of dit past en vanaf hoeveel stuks het goedkoper wordt. Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 10 augustus 2011 Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 En wat moet er dan nog bijgekocht worden? En is dat allemaal makkelijk te monteren, of kunnen we dat ook in groep doen :-)) Link naar reactie
singelee Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 Ik heb juist gemaild met de vraag of het een glx vork past (wat wel zal lukken want vertrouw Maarten daar nu wel in) en of er korting is bij het bestellen van meerdere. Als ik het goed begrijp moet je uiteraard nog de leidingen en de hendel aan het stuur hebben. Dit toch voor een volledig hydraulisch systeem. Voor de rest past dit dan op de fouche van je oldie, wat je een px/pk vork uitspaart. Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 augustus 2011 Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 Dan rest nog de vraag wat het voordeel is van een schijfrem vooraan op een oldie... Groetjes, nero. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 10 augustus 2011 Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 Dan rest nog de vraag wat het voordeel is van een schijfrem vooraan op een oldie...Groetjes, nero. Tenzij je er een PEP-blokje ondersteekt??!!! Link naar reactie
singelee Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 Ik hoop toch dat dit wat beter remt :-). Komt een px200 onder bij mij (beetje opgekieteld) daarmee. Link naar reactie
roufio Geplaatst: 10 augustus 2011 Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 ja nero , dat blokje heb ik al , ook een klein beetje gekieteld , 30 pk Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 11 augustus 2011 Delen Geplaatst: 11 augustus 2011 Wat ik me wel afvroeg; als je de swingarm van een GLa/b loshaalt, is het restant van de vork dan anders dan een GLx/Sprint zonder swingarm? Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 11 augustus 2011 Delen Geplaatst: 11 augustus 2011 Hey! Heb dit topic blijkbaarbaar gemist... Heb ook interesse. Singelee, bel mij nog eens op aub, ben jouw nummer kwijt Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 11 augustus 2011 Delen Geplaatst: 11 augustus 2011 Dan rest nog de vraag wat het voordeel is van een schijfrem vooraan op een oldie... VBB met Rally 200 blokje Pijnlijke affaire ! (Als de trut start natuurlijk! ) Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 augustus 2011 Delen Geplaatst: 11 augustus 2011 Mijn ervaring betreffende vespa voorwielremmen: Normaal gezien heb je die niet nodig omdat het zwaartepunt van een vespa achteraan zit, de achterrem werkt dus het beste. Voor een noodstop kan je bij droog weer en rechte baan de voorrem bij trekken. Bij een glad wegdek (regen, modder, ijs, olie,...) en/of in bochten is het remmen vooraan ten zeerste af te raden, tenzij men graag onderuit gaat. Het voordeel van een schijfrem vooraan is vermoed ik dat men gedoseerd kan remmen? Nu, bij een noodstop denk ik niet dat er veel gedoseerd wordt geremd, maar gewoon alles toe en op hoop van zegen recht blijven en niet botsen. Dat is de reden van mijn vraagstelling over wat het nut kan zijn van een schijfrem vooraan en dit heeft niets te maken met wat voor blokje eronder komt. Het enige verschil is volgens mij dat als je met een pep-blokje in de remmen moet gaan je kans om onderuit te gaan zowat 2x groter is. Groetjes, nero. Link naar reactie
jeroenp Geplaatst: 11 augustus 2011 Delen Geplaatst: 11 augustus 2011 Dit is mijn schijfrem vork. Basis px de rest zelf gemaakt. Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 12 augustus 2011 Delen Geplaatst: 12 augustus 2011 Met schijfrem is het net omgekeerd. Bij mij dan toch... Ik rem enkel met voorrem en enkel achterrem bij noodstop of met z'n 2 erop. Zo rem je idd meer gedoseerd zelfs in natte bochten. @nero: Rem jij met achterrem in natte bochten? of gewoon niet? :-) Link naar reactie
singelee Geplaatst: 12 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2011 @jeroenp, bangelijke vespa. Hebt ge daar meer foto's van? Gij zijt ne kameraad van Didier zeker? Is dat niet die roestlak? Wat nen blok steekt daar onder? Hebt ge die px vork dan niet ingekort onderaan want die hangt wel lager dan de meeste vooraan? Wel knap. Die mannen van tsr zijn wel niet van de rapste. Nog geen antwoord op hun mail. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 12 augustus 2011 Delen Geplaatst: 12 augustus 2011 niks roestlak, uw vespa in een brandend hangaar zetten en klaar is kees In Londen dezer dagen vindt ge wel een paar plekken ... . Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 12 augustus 2011 Delen Geplaatst: 12 augustus 2011 @ nero, bij de scooters waar ik een schijfrem vooraan heb rem ik 90% van de tijd enkel met de voorrem. Veel beter te doseren en veel meer remkracht dan eender welke standaard voor- en/of achterrem. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 12 augustus 2011 Delen Geplaatst: 12 augustus 2011 volledig mee eens Geert. moet je echt eens testen Nerooken. Link naar reactie
roufio Geplaatst: 12 augustus 2011 Delen Geplaatst: 12 augustus 2011 waarom zou hij dat testen , zijn scooters vallen toch altijd in panne hahahahahahahahahahahahha graptjen he nerooken Link naar reactie
sindo Geplaatst: 12 augustus 2011 Delen Geplaatst: 12 augustus 2011 das kort door de bocht Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.