Ga naar inhoud
Vespaforum.be

schijfrem op oldie


singelee

Aanbevolen berichten

Heb nog steeds geen mail ontvangen van tsr. Heb vandaag dan maar nog eens één gestuurd.

Link naar reactie

Heb nu direct antwoord gekregen. Vorige mail was blijkbaar niet toegekomen.

Hijj vroeg om hoeveel stuks het ging voor eventueel een betere prijs. Heb gemaild voorlopig 3 stuks (ikzelf, tyrian, rouffio) met optie tot meer als zijn prijs goed is. We wachten op zijn antwoord.

Link naar reactie

Sam van tsr heeft nu ook direct teruggemaild. Eerst wou hij niets doen omdat ik had gezegd dat we met een paar mensen van dit forum dat kochten en hij wou geen prijzen op een publiek forum . Na wat aandringen heeft hij toch iets gedaan maar hij vroeg om de prijzen niet online te zetten. Wie nog interesse heeft, stuur me maar een mailtje. Dan mail ik de prijs wel. (Het is wel niet zo'n goeie korting maar ja). Roufio en Tyrian, ik stuur jullie wel een mailtje.

Link naar reactie

Ha ja,

past dus op een GLx maar niet op elke 10 duim vork (Glx heeft dezelfde voorvork dan een sprint zegt die Sam). Op een GS160 ofzo past die dus niet.

Link naar reactie

U kennis reikt een pak verder dan de mijne Maarten :-)

Link naar reactie

Manman, wat een gedoe. Heb die kerel nu al 20 mails denk ik gestuurd voor de totale prijs met alle extra's (hydrolische hendel, leiding,...). Uit puur misserie maar even gebeld vandaag en gevraagd of hij aub nu eens nen totale prijs wilt maken. Hij ging het precies toch doen.

Zij werken met standaard px hydraulische hendels. Zijn die beter/slechter dan die grimeca's?

Roufio, heb je mijn mail gekregen?

Link naar reactie

Had een mailtje gestuurd of je nog interesse had maar had al van Tom begrepen dat je geen interesse meer had voorlopig.

aangezien er geen verdere interesse was, heb ik het stuk voor mezelf besteld gisteren. Ben eens benieuwd wat we gaan toekrijgen :-).

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb van de week een pakje toegekregen :-). Ziet er wel een ferm stuk uit.

img0812cp.jpg

img0813q.jpg

img0814dh.jpg

img0815kj.jpg

Nu de rest verzamelen en ineen steken...

Link naar reactie

ziet er wel mooi uit ,veel foto's trekken he ,misschien koop ik er ook nog wel eens eentje voor een andere scooter, ik heb vandaag alles besteld bij sip om mijn gl op 12inch te zetten

groetjes raf

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Ben ondertussen spijtig genoeg nog niet verder geraakt door onze verhuis.

Vespa staat momenteel ingepakt wegens plaatsgebrek. Hopelijk komt er begin maart schot in de zaak want wil deze wel klaar hebben tegen het goede weer.

Voor de goedkoop moet je het zeker niet doen. Heb een stuur bijgekocht voor te vermaken, dat aanpassen, vork aanpassen, remhendel, leidingen,...

Vrees dat alles bijeen toch een 700€ gaat kosten (400€ schijf, 70 hendel, 80 leiding en toebehoren, aanpassen spuiten,...)

Heb nu per toeval vandaag een lijst gemaakt van alle stukken die ik nog nodig heb en werd even niet goed.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Lap, vandaag niet zo een tof mailtje gekregen van Tsr. Zouden problemen zijn met de lagers en dergelijke.

Ik ga men stuk terug sturen en dan mogen ze het daar aanpassen...

Hello mate – I am writing to you regarding the CNC DISC BRAKE unit for Vespa Sprint/Rally type fork fitment.

We have had an important report of a bearing failure with the device – the unit contains the several bearings but the failure was with the first bearing you come to when you disassemble the device from the swing arm side.

Image attached of the bearing – the line with 2 arrow heads should be around 2mm. If its over 2.5mm a spacer needs to be inserted underneath it.

Also partly due to the nature of the one sided Vespa fork we have had several reports of the disc brake listing to one side when the brake is applied – now this is somewhat normal due to the inherent design of the vespa fork However we have also redesigned another cnc component which you will be able to add on to your existing brake as an upgrade. This item component I will send you for free after receiving your email confirmation.

We believe the failure of the bearing was due to the axle the bearing sits around causing the bearing in question to sit too low – a distance of 2mm as measured in the diagram is optimum. 3mm is too low and will require a spacer on underside of bearing.

In short the following steps are necessary

DO NOT use the disc brake unit until upgrades/checks have been performed as outlined in this email. This is a serious point, you should NOT use the brake until it has been upgraded.

We are currently machining new billet component for stabilisation of wheel under braking we will be sending you this plus a 6002-C3 bearing as a replacement for the 6002-2RSH bearing currently being used Plus spacers to be employed where necessary depending on the distance

Should you wish to return the disc brake for a refund no problem. Should you wish to return the disc brake for the upgrades to be performed by us no problem.

Any questions please reply here or call - Please reply to this email ASAP or I will take other steps to contact you.

Sam

Link naar reactie

heeft er iemand ervaring met het setje voor een smalframe primavera of et3 , volgens dat ik lees moet je een ander wiel monteren vooraan , zou het wiel erbij geleverd worden ?

Link naar reactie

Ja, het was men dagje niet pff. Deze middag ook een warmteloper gehad met men witte primavera. Reed op de autostrade (tegen een 110km/uur) en ineens achterwiel vast. Direct koppeling in en naar de kant. Is ook gelijk terug in gang gegaan dus denk (hoop) wel dat de schade beperkt is. Rijdt wel terug normaal. Snap het niet goed. Rij al een 2 jaar zo rond zonder problemen.

En kom je thuis en krijg je deze mail.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...