singelee Geplaatst: 29 april 2011 Delen Geplaatst: 29 april 2011 Ik zit dus met het gedacht om een schijfrem op mijn gl te zetten. Nu is het wel een beetje laat want ik heb deze dus juist laten spuiten. Is er dus een mogelijkheid op een ordentelijke manier toch nog er één op te zetten zonder te herspuiten? Heeft er iemand ervaring mee? Ik dacht dat er vroeger ergens een link stond naar hoe je dat juist moest doen maar vindt er bitter weinig van terug. Weet ook dat er een kit(complete fouche) bestaat van sip maar dat is wel een kostelijke grap. Wil trouwens echt niet dat die vooraan veel te hoog staat zoals ge soms wel tegenkomt bij zo een conversie. Foto's zijn altijd leuk want ben een echte leek op gebied hoe zo een schijrem werkt en wat ge nodig hebt :-). Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 1 mei 2011 Delen Geplaatst: 1 mei 2011 dit kan enkel (als je niet voor de dure sip-oplossing wil gaan) door een PK125 fourche tegebruiken. PX/LML kan ook maar dan moet je die verkorten anders staat hij idd te hoog. Bij beide fourchen dien je wel je spatbord aan te passen Link naar reactie
singelee Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2011 Hoe zit dat dan bovenaan? Dat is vooral mijn zorg. Kun je een schijfrem steken zonder uw stuur te moeten verslijpen voor de hendel bovenaan? Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 2 mei 2011 Delen Geplaatst: 2 mei 2011 Ja, maar dan heeft het niet veel zin, want dan zit je nog altijd met een gewoon kabeltje tot waar hij hydraulisch (bv tegen je fourche) wordt omgezet... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 3 mei 2011 Delen Geplaatst: 3 mei 2011 Ja, maar dan heeft het niet veel zin, want dan zit je nog altijd met een gewoon kabeltje tot waar hij hydraulisch (bv tegen je fourche) wordt omgezet... niet mee eens. Je hebt dan inderdaad maar semi-hydraulisch maar de remkracht is wel veel beter dan origineel Link naar reactie
singelee Geplaatst: 3 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2011 Ja, heb nu niet direct bang dat die kabel gaat springen. Het is idd voor de betere remkracht dat ik het zou doen. Heeft er iemand een foto van hoe dat dan komt? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 4 mei 2011 Delen Geplaatst: 4 mei 2011 is een Grimeca dan geen oplossing, moet je, behalve je voorvork, verder geen aanpassingen doen aan hendels etc. Ik overweeg trouwens ook een disc te steken op mijn PX200, want boven een pebaalde snelheid schieten de standaard remmen echt te kort, ge kunt dan beter met uw schoenen op de grond remmen Link naar reactie
fajes Geplaatst: 4 mei 2011 Delen Geplaatst: 4 mei 2011 boven een bepaalde snelheid schieten er wel meer dingen tekort op een Vespa... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 4 mei 2011 Delen Geplaatst: 4 mei 2011 is een Grimeca dan geen oplossing, moet je, behalve je voorvork, verder geen aanpassingen doen aan hendels etc.Ik overweeg trouwens ook een disc te steken op mijn PX200, want boven een pebaalde snelheid schieten de standaard remmen echt te kort, ge kunt dan beter met uw schoenen op de grond remmen ALLE schijfremmen voor op vespa zijn van grimeca Link naar reactie
sindo Geplaatst: 4 mei 2011 Delen Geplaatst: 4 mei 2011 Geert u spreek ik niet graag tegen, Maar oa ScootRS heeft ook schijfremmen voor Vespa. Ik doelde eerder op de "semi" hydraulische, dus met kabel, van Grimeca. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 5 mei 2011 Delen Geplaatst: 5 mei 2011 je hebt gelijk sindo, tot voor enkele jaren had scootRS er nog geen, ik stond blijkbaar nog wat achter ;-) zoals ik al gezegd heb ben ik persoonlijk ook heel tevreden van semi-hydraulisch Link naar reactie
sindo Geplaatst: 5 mei 2011 Delen Geplaatst: 5 mei 2011 No Problem, ik denk dat ik ook voor de oplosing van de "Semi" ga. Link naar reactie
singelee Geplaatst: 6 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2011 Heb je een foto van je semi hydraulisch systeem Geert hoe dat eruit ziet aan je vork? Wat moet je juist aanpassen aan je voorspatbord? Past dat perfect bovenaan je fouche? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 9 mei 2011 Delen Geplaatst: 9 mei 2011 http://www.nycscootering.com/wp-content/uploads/2010/05/header_grimecainstalled.jpg bovenaan past de fourche normaal gezien, enkel het stuurslot kan een probleem geven (systeem is anders) Ik heb dit opgelost door een plaatje op de fourche te lassen. wat betreft het spatbord: Bij mijn vnb heb ik het gat bovenaan moeten aanpassen Link naar reactie
singelee Geplaatst: 9 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2011 Merci Geert. Geeft al een duidelijker beeld. Link naar reactie
Crazy about Italy Geplaatst: 9 mei 2011 Delen Geplaatst: 9 mei 2011 Hombreeees, een schijfke op ne VNB, hoe ziet dat eruit? Het zou mij wel ni verbazen dat ik is in iemand zijn reet zit door een tekort aan remkracht maar 't is nu ni dat ik vlieg. Anyway, is er eigenlijk een groot verschil tussen de voorvorken van een PX classic en PX disc? Greets en succes met de GL Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 10 mei 2011 Delen Geplaatst: 10 mei 2011 @Crazy about Italy: Cappucciooooo, 'hombre' is Spaans! Op een VNB moet je eerst om naar 10" omdat een schijfrem niet op 8" past. http://home.earthlink.net/~jeirvine/disc.html Link naar reactie
singelee Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2011 Ik ben ondertussen nog niet echt verder geraakt. Ben ondertussen meer en meer aan het denken aan de dure oplossling van sip (complete vork). Nu misschien een domme vraag maar er staat niet bij dat dat past op een glx, enkel sprint, rally,ts. Is dat een verschil? Rijdt hier iemand mee rond? Heb een tijdje geleden een trapezium stuur gescoord op kapaza dus kan die verzagen voor een full hydraulisch systeem. Ik meen me te herinderen dat er vroeger een film/foto's op het net stond hoe je een schijfremconversie doet. Weet iemand dat staan? Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 9 augustus 2011 Delen Geplaatst: 9 augustus 2011 Ik deed het adhv dit voorbeeld: http://home.earthlink.net/~jeirvine/disc.html Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 9 augustus 2011 Delen Geplaatst: 9 augustus 2011 http://www.ebay.co.uk/itm/VESPA-Sprint-Rally-TSR-CNC-Anti-Dive-Front-Disc-Brake-/270776793573?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3f0b8df9e5 Op GSF: http://www.germanscooterforum.de/Vespa_Rally_Sprint_VNA_VNB_f22/Neue_Scheibenbremse_alte_Gabel_Anti_t212485.html (wel weer 10" Link naar reactie
singelee Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2011 Ziet er wel goed uit. Jij vind ook alles he Maarten : -). Kost ook wel wat minder. Is de voorvork van een Gl dezelfde als een sprint? Ik denk dat te bestellen. Link naar reactie
singelee Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2011 Hebben er nog mensen interesse? Lees precies dat er wel korting is bij het bestellen van meerdere schijven . Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 10 augustus 2011 Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 GLx voorvork wel hetzelfde, GLa/b niet. Om de tech en de looks ervan, zou ik direct ja zeggen, maar voor dat geld (380 euro + rempomp, etc) blijf ik wel gewoon defensief rijden en op m'n 10" achterwiel remmen Link naar reactie
Gette Geplaatst: 10 augustus 2011 Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 ziet er goed uit, zou er ook graag eentje hebben... maar spijtig genoeg blijft het voor mij ook iets te veel geld Link naar reactie
roufio Geplaatst: 10 augustus 2011 Delen Geplaatst: 10 augustus 2011 @singelee, jup ik heb ook interesse , past deze gewoon op een glx vork ? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.