Ga naar inhoud
Vespaforum.be

schijfrem op oldie


singelee

Aanbevolen berichten

Ik zit dus met het gedacht om een schijfrem op mijn gl te zetten. Nu is het wel een beetje laat want ik heb deze dus juist laten spuiten.

Is er dus een mogelijkheid op een ordentelijke manier toch nog er één op te zetten zonder te herspuiten?

Heeft er iemand ervaring mee? Ik dacht dat er vroeger ergens een link stond naar hoe je dat juist moest doen maar vindt er bitter weinig van terug.

Weet ook dat er een kit(complete fouche) bestaat van sip maar dat is wel een kostelijke grap.

Wil trouwens echt niet dat die vooraan veel te hoog staat zoals ge soms wel tegenkomt bij zo een conversie.

Foto's zijn altijd leuk want ben een echte leek op gebied hoe zo een schijrem werkt en wat ge nodig hebt :-).

Link naar reactie

dit kan enkel (als je niet voor de dure sip-oplossing wil gaan) door een PK125 fourche tegebruiken.

PX/LML kan ook maar dan moet je die verkorten anders staat hij idd te hoog.

Bij beide fourchen dien je wel je spatbord aan te passen

Link naar reactie

Hoe zit dat dan bovenaan? Dat is vooral mijn zorg. Kun je een schijfrem steken zonder uw stuur te moeten verslijpen voor de hendel bovenaan?

Link naar reactie
Ja, maar dan heeft het niet veel zin, want dan zit je nog altijd met een gewoon kabeltje tot waar hij hydraulisch (bv tegen je fourche) wordt omgezet...

niet mee eens.

Je hebt dan inderdaad maar semi-hydraulisch maar de remkracht is wel veel beter dan origineel

Link naar reactie

Ja, heb nu niet direct bang dat die kabel gaat springen. Het is idd voor de betere remkracht dat ik het zou doen.

Heeft er iemand een foto van hoe dat dan komt?

Link naar reactie

is een Grimeca dan geen oplossing, moet je, behalve je voorvork, verder geen aanpassingen doen aan hendels etc.

Ik overweeg trouwens ook een disc te steken op mijn PX200, want boven een pebaalde snelheid schieten de standaard remmen echt te kort,

ge kunt dan beter met uw schoenen op de grond remmen :)

Link naar reactie
is een Grimeca dan geen oplossing, moet je, behalve je voorvork, verder geen aanpassingen doen aan hendels etc.

Ik overweeg trouwens ook een disc te steken op mijn PX200, want boven een pebaalde snelheid schieten de standaard remmen echt te kort,

ge kunt dan beter met uw schoenen op de grond remmen :)

ALLE schijfremmen voor op vespa zijn van grimeca

Link naar reactie

Geert u spreek ik niet graag tegen, Maar oa ScootRS heeft ook schijfremmen voor Vespa.

Ik doelde eerder op de "semi" hydraulische, dus met kabel, van Grimeca.

Link naar reactie

je hebt gelijk sindo, tot voor enkele jaren had scootRS er nog geen, ik stond blijkbaar nog wat achter ;-)

zoals ik al gezegd heb ben ik persoonlijk ook heel tevreden van semi-hydraulisch

Link naar reactie

Heb je een foto van je semi hydraulisch systeem Geert hoe dat eruit ziet aan je vork?

Wat moet je juist aanpassen aan je voorspatbord?

Past dat perfect bovenaan je fouche?

Link naar reactie

http://www.nycscootering.com/wp-content/uploads/2010/05/header_grimecainstalled.jpg

bovenaan past de fourche normaal gezien, enkel het stuurslot kan een probleem geven (systeem is anders) Ik heb dit opgelost door een plaatje op de fourche te lassen.

wat betreft het spatbord: Bij mijn vnb heb ik het gat bovenaan moeten aanpassen

Link naar reactie

Merci Geert. Geeft al een duidelijker beeld.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Ik ben ondertussen nog niet echt verder geraakt. Ben ondertussen meer en meer aan het denken aan de dure oplossling van sip (complete vork). Nu misschien een domme vraag maar er staat niet bij dat dat past op een glx, enkel sprint, rally,ts. Is dat een verschil? Rijdt hier iemand mee rond?

Heb een tijdje geleden een trapezium stuur gescoord op kapaza dus kan die verzagen voor een full hydraulisch systeem.

Ik meen me te herinderen dat er vroeger een film/foto's op het net stond hoe je een schijfremconversie doet. Weet iemand dat staan?

Link naar reactie

Ziet er wel goed uit. Jij vind ook alles he Maarten : -).

Kost ook wel wat minder.

Is de voorvork van een Gl dezelfde als een sprint?

Ik denk dat te bestellen.

Link naar reactie

Hebben er nog mensen interesse? Lees precies dat er wel korting is bij het bestellen van meerdere schijven .

Link naar reactie

GLx voorvork wel hetzelfde, GLa/b niet.

Om de tech en de looks ervan, zou ik direct ja zeggen, maar voor dat geld (380 euro + rempomp, etc) blijf ik wel gewoon defensief rijden en op m'n 10" achterwiel remmen ;)

Link naar reactie

@singelee, jup ik heb ook interesse , past deze gewoon op een glx vork ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...